Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA fugt problemer efter et halv år fra købsdato.
#1
Jeg kan læse at vi er flere der har en "ny" VGA scooter fra Thansen, der har fugt-problemer.

Derfor vil jeg gerne lave en liste over, hvordan det kan forbygges. (de erfaringer jeg har)

Silikone tændrørs kabel. Forkort det så det kun har den længe som er nødvendigt.
Tjek for evt. ravne mellem motorblokken og skjoldet til statoren.
Side støtbenet kontakt ruster nemt. Jeg har taget ledningen ud, så den ikke virker.

Flere råd modtages gerne !

Alex
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(24-12-2013, 00:44)alje Skrev: Jeg kan læse at vi er flere der har en "ny" VGA scooter fra Thansen, der har fugt-problemer.

Derfor vil jeg gerne lave en liste over, hvordan det kan forbygges. (de erfaringer jeg har)

Silikone tændrørs kabel. Forkort det så det kun har den længe som er nødvendigt.
Tjek for evt. ravne mellem motorblokken og skjoldet til statoren.
Side støtbenet kontakt ruster nemt. Jeg har taget ledningen ud, så den ikke virker.

Flere råd modtages gerne !

Alex

Fin idè, måske den kunne tages op med andre modeller også så man havde en "liste".
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
Jeg kan godt forstå konceptet med at have en killswitch, men om jeg begriber hvorfor VGA (Longija) har valgt at sætte den et sted hvor vand, vejsalt og andre ubehageligheder kan komme til den. Er dog den mest latterlige ide. Men ok, de siger det er for at hvis folk glemmer at skå sidebenet op, så kan de ikke komme galt af sted med at vælte, men de fleste ved sq da godt når de sætter deres maskine på sidestøtteben, altså.

Det' en OMMER! CAPICHE? Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: