Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner gik ud og vil ikke starte igen
#1
Min Gilera Runner gik ud på vejen til arbejdet i onsdags, og den ville ikke starte igen, først trode jeg at det var fordi at den var løbet tør for benzin for der var ikke ret meget tilbage i tanken.
Så trak jeg den hen til en benzin tank og fyldte den op med benzin men den ville stadig ikke starte så jeg måtte trække den resten af vejen til arbejdet og måtte hjem med Falck da jeg fik fri.
Jeg har prøvet at skifte tændrøret og der er gnist på tændrøret og jeg har prøvet og se om dysserne i kaburatoren var stoppet til men det var de ikke og der kom også benzin ud af kaburatoren da jeg vændte den på hvodet.
Jeg står lidt på bar bund med hvad der gør at den ikke vil starte og jeg har ikke monteret nogen alarm på den så det er heller ikke den som der driller.
Jeg ved så ikke om det kan være spændings regulatoren som der er stået af men jeg kan tage den som der sidder på min anden runner og prøve med den i morgen.
Hvids jeg ikke får løst problemet selv så må den på værksted efter jul.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kompressionstester på Smil
Svar
#3
Sådan en har jeg ikke Ked af det.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Føles den normalt i kickstart ? Eller hvis du benytter elstart kører den hurtigere rundt end normalt ?

Hvis ikke, så ville jeg tjekke membran.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Ja kickstart og elstart virker normalt men jeg har snart tømt batteriet for strøm.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(21-12-2013, 21:06)Johannes Johansen Skrev: Ja kickstart og elstart virker normalt men jeg har snart tømt batteriet for strøm.

Jeg er sikker på du hurtigt finder ud af hvad den fejler, sådan en Runner er jo ganske nem at skrue i. Smil

Det er sikkert bare et eller andet dumt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Jeg håber at jeg finder ud af noget i morgen det er jo ikke så sjovt at den ikke kan køre.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
Jeg fandt en service manual på tysk til Runneren og kunne se at spændings regulatoren hænger sammen med tændings systemet ,så jeg vil i morgen prøve at tage den spændingsregulator fra den sorte runner og sætte over på den grå.
Jeg hvade på et tidspunkt byttet om på dem så den grå kører pt med den sorte runners spændings regulator pt.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
(21-12-2013, 23:49)Johannes Johansen Skrev: Jeg fandt en service manual på tysk til Runneren og kunne se at spændings regulatoren hænger sammen med tændings systemet ,så jeg vil i morgen prøve at tage den spændingsregulator fra den sorte runner og sætte over på den grå.
Jeg hvade på et tidspunkt byttet om på dem så den grå kører pt med den sorte runners spændings regulator pt.

En Runner har ikke behov for en spændingsregulator for at starte, så jeg tvivler meget på den har noget med dit problem at gøre.

Især ikke hvis der er gnist på maskinen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(22-12-2013, 02:39)DarkSide Skrev: En Runner har ikke behov for en spændingsregulator for at starte, så jeg tvivler meget på den har noget med dit problem at gøre.

Især ikke hvis der er gnist på maskinen.

Hvis der er gnist og nok gnist ville jeg også, som Dark skriver, mistænke at der kunne være knækket et membranblad.
Har du prøvet at sætte hånden for indsugningen direkte på karburatoren og starte?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
Jeg har i dag prøvet at skifte spændings regulatoren og membranen på den grå runner og det hjalp intet den viste ingen tegn på at ville starte.
Jeg tog membranen fra min sorte runner og satte over på den grå også spændings regulatoren tog jeg fra den sorte og lige meget hjalp det desvære.
Så jeg er kommet der til at i morgen så trækker jeg den over til Jupiter cykler på Mørkhøjvej for jeg kan ikke finde ud af hvor at fejlen ligger Ked af det.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
Hmmm.
Kommer i tanke om at dengang min datter havde en Runner, Den ville heller ikke starte og der var det startknappen der var gået overgang i så vidt jeg husker.??? Måske det samme er sket med din?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: