Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility svært ved at starte
#1
Hej bs har lige købt en agility som har svært ved at starte når den er kold om morgenen.Jeg har renset kaburator og skiftet tændrør uden resultat. Det virker som om den ikke får choker nok jeg har snakket med en forhandler som siger det er ret nomalt. Men kan det passe og kan man få en bedre kaburator.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Er det lenge siden ventilene er justert ?

Hvis du mener choken er dårlig kan du jo bytte den.
Svar
#3
Nej har lige fået justeret ventiler chokeren er også skiftet men virker stadig som den får for lidt benzin når den skal starte kold .Den er grå på tændrøret .Hvis jer skifter dyse vil det hjælpe på kold start.
Svar
#4
Hvis den er grå på tændrøret er din blanding for mager. Dvs den får for lidt benzin. Der skal nok justeres lidt på blandingsskruen vil jeg tro. Tændrøret skal være fint cociobrunt.
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Ja men justeringen består vel også af en støre dysse eller ? Den køre med størelse 80 så skal jeg nok prøve 82-84 .
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-12-2013, 22:26)kildholt Skrev: Ja men justeringen består vel også af en støre dysse eller ? Den køre med størelse 80 så skal jeg nok prøve 82-84 .

Det skader ikke i hvertfald. Kender ikke lige dysestrl på Agilityen, men forsøg dig frem.
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
(15-12-2013, 22:26)kildholt Skrev: Ja men justeringen består vel også af en støre dysse eller ? Den køre med størelse 80 så skal jeg nok prøve 82-84 .

Agilityen har fra fabrikken en #80 dyse i, men det er kun til benzinbesparelse og om vinteren er luften tættere og det kan gå hen og blive for magert. Anyway, det anbefales ofte at man kører med en #82 dyse.
Det lader dog til at det godt kan variere lidt med, hvilke dyser der passer bedst. Min erfaring er at #86 er til helt uden luftfilter, men nogen siger at de skal helt op på 100 i sådanne situationer. Ligeledes var min første agility mægtig glad for #82 dyse mens min anden agility ikke kunne køre ordenligt overhovedet med andet end #80, og jeg fandt aldrig nogen forklaring på det. Smil

Men altså, hvis det er vejret der gør at den har svært ved at starte skal blandingen ved tomgang måske også justeres lidt.

Forresten, bruger du el-start til at tænde den her om vinteren? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#8
OP, Baddi her er vores Agility-ekspertGrøn grin Ham kan du roligt spørge, hvis du er i tvivl om noget Blink med øjet Jeg er ikke god til 4T, er 2T-tøs Grin
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Tak for svarne vil prøve tirsdag da kroppen skal trimmes i morgen er blevet fed.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Dyse 80 = begrænset.
Dyse 82 = ubegrænset.
Hoved dysen har intet med koldstart at gøre, da den først er aktiv ved 50% gas.

Starter du med El eller med Kick ?

Har du prøvet at give din tomgang/luft skrue et lille nøk ( 1/4 - 1/2 omgang ) mod venstre ?
Husk at noter dig selv hvor meget du skruer den ud så du kan få den tilbage til udgangs position.

Har hørt at man kan prøve at dreje sit gas håndtag 5-6x helt i bund før du starter, angiveligt skulle Accelerations pumpen på karburatoren så "hive" nok benzin frem til at den nemmere kan starte.
Jeg har dog ikke selv prøvet.

Du kan også prøve at træde din kickstarter pedal ned 3-5 gange langsomt det skulle vist gøre nogenlunde det samme hvis det passer hvad jeg har læst.


Lol ja når man render fra pc'en imens man skriver kommer folk i forkøbet Grin Kan se Baddi og jeg selv skriver/spørger om nogenlunde det samme hihi.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#11
Zzzleepy har fat i det, accellerationspumpen sprøjter lidt benzin op når der gives gas uafhængigt af om motoren kører eller ej og derfor kan et par drej på gashåndtaget hjælpe. Smil

Grunden til at vi spørger om din startmetode er, at agilityen har en CDI, der trækker strøm direkte fra batteriet. Dette skulle sikre kraftig gnist selv ved lave omdrejninger, men har den bivirkning at det kan være svært at starte om vinteren, fordi batterispændingen falder relativt meget. Spændingen falder fordi batteriet er rimelig dårligt i kulden og fordi startermotoren trækker rimelig meget strøm. Men grundlæggende er der kun tre ting der skal fungere i en motor for at den fungerer og hvor godt de tre ting fungerer har betydning for hvor nemt motoren starter og hvor rent den går.
- Benzin tilførsel/blanding.
- Tæthed af forbrændingskammer. (ventiler og stempelringe)
- Antændingsgnist.

Oftest er det småting i dem alle der giver problemer omend det der er mest temperaturfølsomt er batteriet (og dermed gnist på Agilityen) og benzinblanding. Grunden til at benzinblandingen er påvirket er, at der på koldt metal fortættes mere benzin end på varmt metal, så mindre af benzinen går ned i motoren indtil den er varm. Dette er, hvad chokeren gør op for, men desværre kan den ikke tilpasse sig til temperaturen, så hvis det hele har fungeret som det bør og den så er blevet indstillet til at starte let om sommeren vil man have problemer om vinteren. Det er da luftskruen du skal lege med der og måske skal du åbne en smule mere for tomgangsskruen. Smil

Du vil kun kunne komme til at køre perfekt året rundt, hvis du stiller den med jævne mellemrum, da det er en karburator, men det skulle være muligt at finde et kompromis der duer stort set hele året. Grin

Kig også på om stelforbindelsen måske er lidt rusten, den sidder lidt udsat på den ene af skruerne til startermotoren. Smil
Giv stelforbindelsen og hvor den rører motoren en gang med en stålbørste og/eller smergellærred og giv det en gang silikonespray efter montering. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#12
En anden ting, der ikke har været nævnt er snavs og fugt på tændkabel!
Jeg har før haft omtalte bøvl, men en aftørring af kablet satte gang i tingene.

I koldt vejr afsættes der lettere kondens, og er der snavs på kablet, kan fugten blive siddende længere.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: