Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte farve uden at slibe osv osv
#13
(14-12-2013, 17:12)Teddy Skrev: Så foretrækker jeg folie, det beskytter også skjoldene mod ridser osv.

Hvis du får en ridse, så sprayer du bare løs igen. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(14-12-2013, 17:12)Teddy Skrev: Så foretrækker jeg folie, det beskytter også skjoldene mod ridser osv.

Ja ok men har du skjolde med mange kroge vinkler osv så tror jeg ikke du kan få et SÅ kønt resultat ud af det som du nok måske kan med dette sprayprodukt.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#15
(16-12-2013, 17:27)Russer60 Skrev: Ja ok men har du skjolde med mange kroge vinkler osv så tror jeg ikke du kan få et SÅ kønt resultat ud af det som du nok måske kan med dette sprayprodukt.

Det er ikke nemt, men jo, det kan man godt.

Jeg har nu set diverse videoer om spray-folie, det er faktisk ikke så dumt endda. Blink med øjet
Svar
#16
Hmmm atter et minus.
Har fået svar fra firmaet og de svarer sådan her:
Skulle jeg selv i gang med sådan et projekt, så ville jeg starte med en 5l spand og se, hvor langt den rækker. Vil tro, at du ender med at bruge 3-4 liter i alt.
Alle farver findes både i 5l spande samt spraydåser. Mat orange er på lager i webshoppen i 5l.
Mht. Ground Coat, så er den altid god til at dække underliggende farve. En optimal løsning ville være 2 coats med GC og herefter farve.
Du kan også droppe GC, og starte med den orange. I værste fald kommer du til at lægge et par lag ekstra for at dække - alternativt bliver den orange lidt mørkere i tonen pga. den mørkeblå nedenunder.
Vælger du løsningen med spraydåser, så er du velkommen til at returnere ubrugte dåser til os.

5 L Rullende øjne Så er det da billigere at selv lakere i mat. Der kan man så ikke fortryde som man kan her.
Mangler stadig at se hvordan det ser ud IRL. Tror jeg bestiller 1 spraydåse snarestog bare prøver på et skjold.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#17
Hvis den nuværende farve skal dækkes godt og grundigt, bruger du lidt mere. Ellers ville jeg tro at 2,5L er mere end rigeligt til din lille maskine.

Men jeg ville nok også starte med en spraydåse, og få lidt personlig erfaring med det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(14-12-2013, 21:05)Russer60 Skrev: Har kompressor og malesprøjte men og det er et stort men. Enten køber man spraydåser eller også skal du købe min 2,5 L og DET tror jeg er mere end rigeligt og det er ligegyldigt om det er til din scooter eller Smølferaketten.

Ved godt hvad jeg vælger selv om kompressorlakering/ maling er at foretrække.
Lidt svært er det dog at vide hvor langt 1 dåse rækker? 5-8 lag er altså temmelig meget.

Kan sige dig at jeg brugte næsten 4,5 dåse maling og 6 dåser glimmer lak og 3 dåser klar lak da jeg malede min Maxi 2.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#19
Bare så i ikke får alt for mange forhåbninger, så har jeg før undersøgt dette nærmere, og det man køber i en dåse eller en bøtte, er et lag, som altså er MAT. Den er rug at røre ved, og der er ingen glans overhovedet. Vil du have glans, skal du selv sprøjte klar glans på bagefter.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#20
Ved godt den er mat men ru? Det ved/ vidste jeg ikke. Igen så tror jeg at jeg prøver med en dåse for at se hvad resultatet ligner. Vil da selvfølgelig ikke starte ud med at købe 5L eller deromkring og så bare male løs.

At den er mat gør mig intet, det er jo lige den "effekt" jeg søger Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#21
Så vidt jeg kan se, tager det minimum 4-5 dage før det er tørret helt op, indtil da vil man hænge mere eller mindre fast hvis man kører fingrene henover det 'malede'.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: