Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt kamera.
#1
Ja dette må siges at være off-topic, men jeg har i dag købt mig et nyt kamera. Da jeg er en fotograf af den "gamle" skole er det måske ikke så vigtigt, men i disse digitale tider er det dog værd at bemærke, at jeg sidst købte et kamera for over 7 år siden. Der er løbet meget vand i åen siden, og jeg har vel sprunget 3-4 generationer over.

Så nu sidder jeg og pakker ud, lader batteri op, kigger lidt i brugervejledningen på 380 sider!!! Ak ja, gid jeg kunne nøjes med at forholde mig til en scooterGrin Må dog indrømme, at drengen kommer op i mig når jeg sidder her og pakker ud og prøver et nyt kamera. Men det skal nok komme med på scooterture fremover; og det har selvfølgelig også en videofunktion. Synes bare det kan ALT for meget i forhold til det jeg er opvokset medFlov

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du kan da ikke poste sådan et indlæg, uden at nævne hvad du har købt. Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Nikon D7100, ja faktisk et amatørkamera. undskyldFlov

Venligst Erik
Svar
#4
(13-12-2013, 23:55)DarkSide Skrev: Du kan da ikke poste sådan et indlæg, uden at nævne hvad du har købt. Blink med øjet

Og hvad det erstatter. Blink med øjet

Der er nu intet som nyt legetøj. Tillykke med det. Selv har jeg et D3200, men har ikke rigtig fået brugt det siden jeg kom hjem fra Grønland. Synes ikke der er meget at tage billeder af herhjemme. Græder
Svar
#5
(14-12-2013, 00:38)Teddy Skrev: Og hvad det erstatter. Blink med øjet

Der er nu intet som nyt legetøj. Tillykke med det. Selv har jeg et D3200, men har ikke rigtig fået brugt det siden jeg kom hjem fra Grønland. Synes ikke der er meget at tage billeder af herhjemme. Græder

Jow jow, tak skal du ha`. Det erstatter min D200, som jeg godt nok har været glad for. Et fantastisk kamera som jeg ikke tror kan erstattes af nogetsomhelst. Nu prøver jeg så dette kamera som er lysår rent teknisk foran mit forrige kamera. Du skulle nu prøve alligevel, altså at tage billeder herhjemmeIdé

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-12-2013, 00:03)Scooterballe Skrev: Nikon D7100, ja faktisk et amatørkamera. undskyldFlov

Venligst Erik

Ah amatørkamera er måske at sælge det lidt for billigt, jeg har set en del billeder fra sådan et, og de er bestemt ikke dårlige.

Nikon fan bliver jeg dog aldrig, holder mig til Pentax. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Teløkke med det nye kamera, Hrr.Balle. Smil
Her er lidt mere læsestof om D7100 : http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7100

PS. Skulle du ha' lyst til at sælge dit gamle, kunne jeg måske være interesseret. Selvom det et ordentlig skrummel. Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#8
(14-12-2013, 01:12)DarkSide Skrev: Ah amatørkamera er måske at sælge det lidt for billigt, jeg har set en del billeder fra sådan et, og de er bestemt ikke dårlige.

Nikon fan bliver jeg dog aldrig, holder mig til Pentax. Grin

Jo, det er i bund og grund et amatørkamera, men med den rette mand bagved kan det sagtens give professionelle resultater. Nu er jeg jo bundet af objektiver; men Pentax er bestemt et kamera man ikke bør overse. Det har jeg dog set på dpreview!!

Venligst Erik.
Svar
#9
Erik, du skal passe på hvis/når vi engang kommer til at køre tur sammen.
Måske der pludselig er et D3200 i din taske i stedet. Blink med øjet:P

Jaja, nok har mit D3200 ligget stille i noget tid, meeeen misunde(r)lig kan man jo altid være. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(14-12-2013, 01:30)Katana Skrev: Teløkke med det nye kamera, Hrr.Balle. Smil
Her er lidt mere læsestof om D7100 : http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7100

PS. Skulle du ha' lyst til at sælge dit gamle, kunne jeg måske være interesseret. Selvom det et ordentlig skrummel. Grøn grin

Du vil nok fortryde hvis du køber mit gamle D200; ganske vist er det et dejligt stort skrummel og laver nogle dejlige filer på lav ISO, men jeg nænner ikke at sælge den, for den er intet værd.

Venligst Erik.
Svar
#11
(14-12-2013, 01:33)Scooterballe Skrev: Jo, det er i bund og grund et amatørkamera, men med den rette mand bagved kan det sagtens give professionelle resultater. Nu er jeg jo bundet af objektiver; men Pentax er bestemt et kamera man ikke bør overse. Det har jeg dog set på dpreview!!

Venligst Erik.

Bund og grund, jeg mener stadigt det er et kamera man skal passe på med at sælge for billigt, det var stadigt ikke et lavpris kamera hus da det lige kom på markedet.

Man er jo altid bundet af objektiver, selvfølgelig med mindre ens navn er Von And, man kan købe det bedste hus på markedet, og ende med elendige resultater, men det ved du jo allerede. Grin

Jeg vil se frem til nogle billeder fra det nye, der er jo ingen tvivl om du ved hvordan det skal benyttes.

Selv bruger jeg et Pentax K-5 med en Sigma 17-50mm f2.8, det er bestemt heller ikke det dyreste kamera på markedet, ej heller det bedste, men til mit behov er det nærmest overkill, manualen er ret omfattende.

Næste ønske er dog det nye Pentax K-3, det ser ret lækkert ud, men prisen er også ca derefter.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(14-12-2013, 01:47)Teddy Skrev: Erik, du skal passe på hvis/når vi engang kommer til at køre tur sammen.
Måske der pludselig er et D3200 i din taske i stedet. Blink med øjet:P

Jaja, nok har mit D3200 ligget stille i noget tid, meeeen misunde(r)lig kan man jo altid være. Grin

He heGrin Nej, der er ingen grund til at være misundelig. Jeg har bare købt et arbejdsredskab indenfor min økonomiske formåen; længere er den ikke. Et Nikon D800 ville gøre mig langt fattigere, og objektiver til samme ruinere mig. Men hvor vil jeg gerne køre tur med dig og andre fra djævleøen!!! Så skal jeg nok tage billeder lover jeg!!!

Venligst Erik.
Svar


Forum spring: