Søg Garagen Hej Gæst! Register

Støjdæmpende høretelefoner/headset i COOP, der kan bruges under hjelm
#1
Jeg har købt et par af disse høretelefoner/headset på COOP nettorvet:

https://webshop.coop.dk/kategori/elektro...dtelefoner

Model Bliss Gold er de bedste da der til dem også fås Comply Foam proff isolation (P-series). Til Bliss Silver fås også Comply Foams, men ikke proff typen.

Comply Foam P-serie, der passer til:
http://www.complyfoam.com/products/P-Series/

Med høretelefonerne følger forskellige propper, og nogle af dem, har meget god støjisolation.
Comply Foam's proff isolation skal dog købes et andet sted. Jeg fik dem hos in-ears.dk, men pt er de udsolgt.

På høretelefonerne står, at de er specielt udviklet til kvinder. I praksis, betyder det vist ikke andet, end at de er udformet som et smykke. Jeg har ikke problem med, at have dem på under hjelmen, men de går på når hjelmen tages af og på som de fleste andre. "Hovedet" uden proppen er ca. 10mm stor, så de stikker ca. 10-12mm ud af øret.

COOP's har kun et begrænset antal på lager, og flere af dem er udsolgt. Så hvis nogen er interesseret, skal de sikkert være hurtige.

Til under 100 kroner, er det dog et fantastisk godt køb for pengene. De har stor støjisolation, er med mikrofon så de kan bruges til mobiltelefon, og Comply Foams, også P-serien, fås til dem.
Normalprisen er 318,95 kr.

De skal bestilles på nettorvet, og kan enten afhentes i nærmeste superbrugs, eller sendes som post.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja så er du da sikker på at slippe for trafikstøj. Og det kan jo både være godt og skidt; personligt foretrækker jeg at kunne høre trafikken omkring mig, alt andet er mere eller mindre et dødsønske.

Altec har nu lavet god lyd i mange år, og har man lidt mindre plads i øret end de fleste, passer de sikkert godt ind. Cool
Svar
#3
De isolerer ikke bedre, end det stadigt er muligt at høre tale og trafikstøj. Specielt de høje toner dæmpes, mens de lave næsten ikke dæmpes. Mit gæt er at de tager 15-20dB af lyden. Bruges de i toget, så dæmper de så meget, at "småsnak" ikke høres. Ørene beskadies nemmest ved de høje toner, så jeg tror at de beskytter ørene.

CompFoams slutter tæt, men jeg vil tro at lyden forplanter sig igennem metallet. De høretelefoner, der er specielt lavet til at fungere sammen med CompFoams har sikkert langt større støjdæmpning.

Prisen passer fint til mit budget, og jeg syntes de giver god lyd, og har god støjisolation til prisen.

Måske kunne jeg have ønsket de stak lidt mindre ud, da de går på, når hjelmen tages på.

Hvis du har en god hørelsel, tror jeg ikke du får problemer med at høre omgivelserne med høretelefonerne i. Men er du blevet tunghør, så giver støjdæmpning ingen mening...
Svar
#4
Nej men jeg tror du får problemer med lovens lange arm Hvis du bliver stoppet en dag du har dem på.

Der er jo en grund til at der kun er højtaler i venstre side på en hjelm med indbygget bluetooth.
Har selv en hjelm med indbygget bluetooth og er glad for den er ikke noget mere irreterende end når mobilen ringer og man lige har taget vintertøjet og hjelmen på, så man skal hen og tage den af og grave mobilen frem.

PS. skilte selv mine høretelefoner ad fra min walkmand og monterede dem i min hjelm da jeg var 16 år, men ville nok ikke gøre det idag da det jo er lidt af et død´s ønske hvis man overhøre noget i trafikken.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
(11-12-2013, 02:05)Quiks Skrev: Nej men jeg tror du får problemer med lovens lange arm Hvis du bliver stoppet en dag du har dem på.

Der er jo en grund til at der kun er højtaler i venstre side på en hjelm med indbygget bluetooth.
Har selv en hjelm med indbygget bluetooth og er glad for den er ikke noget mere irreterende end når mobilen ringer og man lige har taget vintertøjet og hjelmen på, så man skal hen og tage den af og grave mobilen frem.

PS. skilte selv mine høretelefoner ad fra min walkmand og monterede dem i min hjelm da jeg var 16 år, men ville nok ikke gøre det idag da det jo er lidt af et død´s ønske hvis man overhøre noget i trafikken.

Jeg ved egentlig ikke om der er en lov mod at køre med musik/ørepropper på scooter?

Næsten alle dem med motorcykel jeg kender køre med ørepropper(for vindstøjen)ulovligt?.
Er det også ulovligt at høre høj musik i sin bil, og hvis ja hvem skal vurdere hvad der er højt?.
Døve eller hørehæmmede kan ikke få kørekort?
Det er ulovligt at køre med styrthjelm da det forringer hørelsen?

Med den danske lovgivning forventer jeg ikke nogen logik i reglerne overhovedet Rullende øjne
S.B.T. FOR EVIGT!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-12-2013, 13:58)JRC Skrev: Jeg ved egentlig ikke om der er en lov mod at køre med musik/ørepropper på scooter?

Næsten alle dem med motorcykel jeg kender køre med ørepropper(for vindstøjen)ulovligt?.
Er det også ulovligt at høre høj musik i sin bil, og hvis ja hvem skal vurdere hvad der er højt?.
Døve eller hørehæmmede kan ikke få kørekort?
Det er ulovligt at køre med styrthjelm da det forringer hørelsen?

Med den danske lovgivning forventer jeg ikke nogen logik i reglerne overhovedet Rullende øjne

Nej de er som regel skrevet så de enten ikke er til og forstå eller så de kan forstås på flere måder.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#7
(11-12-2013, 02:05)Quiks Skrev: Nej men jeg tror du får problemer med lovens lange arm Hvis du bliver stoppet en dag du har dem på.

Såfremt du ikke skruer op for musik, så kan du nemt høre hvis en politimand taler til dig, også med høretelefonerne i, og hjelm på. Og ellers er hørelsen nok så ringe, at støjdæmpende høretelefoner ikke giver mening.

Høretelefonerne dæmper således ikke mere, end at du kan gå til helbredstest med høretelefoner i og hjelm på, og forstå lægen ved normal tale, samt bestå testen.
Svar
#8
(10-12-2013, 19:47)Super 8 Skrev: Jeg har købt et par af disse høretelefoner/headset på COOP nettorvet:

På høretelefonerne står, at de er specielt udviklet til kvinder. I praksis, betyder det vist ikke andet, end at de er udformet som et smykke. Jeg har ikke problem med, at have dem på under hjelmen, men de går på når hjelmen tages af og på som de fleste andre. "Hovedet" uden proppen er ca. 10mm stor, så de stikker ca. 10-12mm ud af øret.
Nu er det så, jeg spekumlerer!?

Høretelefoner, er det i samme kategori som kørebiler og gåsko?

Det hedder jo, som bekendt, hovedtelefoner eller øretelefoner alt efter hvordan de sidder.

Pernyttengrin Flov muligvis, men det danske sprog er under kraftig forringelse i vore dage, så hvorfor gøre det værre?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#9
(13-12-2013, 09:07)walker1 Skrev: Nu er det så, jeg spekumlerer!?

Det hedder jo, som bekendt, hovedtelefoner eller øretelefoner alt efter hvordan de sidder.

Hvem skal du telefonere med? Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(13-12-2013, 09:07)walker1 Skrev: {...} men det danske sprog er under kraftig forringelse i vore dage, så hvorfor gøre det værre?

Bullshit. Fræk

Svar
#11
(13-12-2013, 15:18)barden Skrev: Bullshit. Fræk
Helt nøjagtig ifølge min pointe!
Hvorfor ikke bruge det hestepære-danske ord i stedet?

Om ikke andet belaster det NSA yderligere at skulle oversætte dansk slang Grøn grin
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#12
(13-12-2013, 17:31)walker1 Skrev: Helt nøjagtig ifølge min pointe!
Hvorfor ikke bruge det hestepære-danske ord i stedet?

Om ikke andet belaster det NSA yderligere at skulle oversætte dansk slang Grøn grin

Du så godt humoren i mit svar, ikke? Blink med øjet

Svar


Forum spring: