Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
I øjeblikket er jeg i gang med at tage knallertkørekort,
Dvs. at jeg er lidt ny inde i "Knallert/scooter Brancen"
Jeg skal også ud og Investere i en knallert, så derfor ville jeg lige spørge nogle af jer, som
har mere forstand på det end jeg har.
Jeg har tænkt på at købe en giantco sprint fra Thansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=9030...2091237420
- Men jeg ved hverken hvad man skal kigge efter.
Er der fx nogen der har nogle gode erfaringer med giantco sprint ?
Hvis i har ville jeg meget gerne høre fra jer .
- PÅ forhånd tak !
-Hemmerz
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Hemmerz Skrev:I øjeblikket er jeg i gang med at tage knallertkørekort,
Dvs. at jeg er lidt ny inde i "Knallert/scooter Brancen"
Jeg skal også ud og Investere i en knallert, så derfor ville jeg lige spørge nogle af jer, som
har mere forstand på det end jeg har.
Jeg har tænkt på at købe en giantco sprint fra Thansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=9030...2091237420
- Men jeg ved hverken hvad man skal kigge efter.
Er der fx nogen der har nogle gode erfaringer med giantco sprint ?
Hvis i har ville jeg meget gerne høre fra jer .
- PÅ forhånd tak !
-Hemmerz
Du kunne jo starte med at læse alle de indlæg, der er om den scooter herinde .
Men det har du måske gjort?
Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
Det beklager jeg .
Men det er første gang jeg er her inde
- Jeg tjekker de andre topics.
Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
Jeg har tjekket de fleste indlæg om giantco.
Jeg tror ikke jeg har lyst til at købe den,
jeg har simpelthen læst for mange indlæg om folk der har problemer med den.
Jeg trór i stedet at jeg ville bruge pengene på en PGO COmet. http://www.jupitercykler.dk/index.php?id=49&produkt=554
Nogen der har gode erfaering med den ? ^
Svar: 227
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Den kan du også finde mange indlæg omkring herinde, men ja, PGO Comet er en rigtig fin maskine. Driftsstabil, kører godt, og er billig i reservedele.
Hvis du ellers holder dig fra at kyle tun-stumper på, men måske nøjes med at fjerne ringen og lignende (afdrosling), så har du en rigtig fin maskine.
PGOs "små" maskiner har egentligt kun 2 problemer ifølge mine erfaringer.
1. startermotoren kan ryge sig en tur, da de er meget udsatte for fugt og snask om vinteren, hvis ikke man holder en pænt ren.
2. udstødningsboltene er slemme til at ruste fast på cylinderen, men hvis du husker at bruge rustfrie bolte og få dem skiftet ved hvert eftersyn (ca 3000 km), - en udgift på 20 kr, så er problemet løst.
Rexman
* Tidl. PGO Hot, PGO BigMax, PGO T-Rex 110, PGO T-Rex 150.
PGO Rulez.
Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
Rexman Skrev:Den kan du også finde mange indlæg omkring herinde, men ja, PGO Comet er en rigtig fin maskine. Driftsstabil, kører godt, og er billig i reservedele.
Hvis du ellers holder dig fra at kyle tun-stumper på, men måske nøjes med at fjerne ringen og lignende (afdrosling), så har du en rigtig fin maskine.
PGOs "små" maskiner har egentligt kun 2 problemer ifølge mine erfaringer.
1. startermotoren kan ryge sig en tur, da de er meget udsatte for fugt og snask om vinteren, hvis ikke man holder en pænt ren.
2. udstødningsboltene er slemme til at ruste fast på cylinderen, men hvis du husker at bruge rustfrie bolte og få dem skiftet ved hvert eftersyn (ca 3000 km), - en udgift på 20 kr, så er problemet løst.
Rexman
* Tidl. PGO Hot, PGO BigMax, PGO T-Rex 110, PGO T-Rex 150.
PGO Rulez.
Tak for hjælpen, jeg er overbevist om at jeg køber den PGO Comet.
Jeg har ikke forstand på tuning ( eller hvordan det staves xD ) .
Men jeg har i første omgang ikke lyst til at a tune den nye knallert.
Men hvad er den mildeste tuning ?
Svar: 322
Tråde: 18
Tilmeldt: Jan 2007
Det aller mildeste ville nok være at fjerne skiven i variatoren, eller begrænsningen i udstødningen Det kan alle også finde ud af.
Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
Chr1stoffer Skrev:Det aller mildeste ville nok være at fjerne skiven i variatoren, eller begrænsningen i udstødningen Det kan alle også finde ud af.
Fedt, Cirka hvor meget kan den så komme op på ?
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Rexman Skrev:Den kan du også finde mange indlæg omkring herinde, men ja, PGO Comet er en rigtig fin maskine. Driftsstabil, kører godt, og er billig i reservedele.
Hvis du ellers holder dig fra at kyle tun-stumper på, men måske nøjes med at fjerne ringen og lignende (afdrosling), så har du en rigtig fin maskine.
PGOs "små" maskiner har egentligt kun 2 problemer ifølge mine erfaringer.
1. startermotoren kan ryge sig en tur, da de er meget udsatte for fugt og snask om vinteren, hvis ikke man holder en pænt ren.
2. udstødningsboltene er slemme til at ruste fast på cylinderen, men hvis du husker at bruge rustfrie bolte og få dem skiftet ved hvert eftersyn (ca 3000 km), - en udgift på 20 kr, så er problemet løst.
Rexman
* Tidl. PGO Hot, PGO BigMax, PGO T-Rex 110, PGO T-Rex 150.
PGO Rulez.
Starteren har jeg aldrig oplevet gå i stykker på de knapt 50 jeg har serviceret og repareret, udstødningsboltene ruster fast i alle slags cylindre, PGO er ikke værre end andre mærker.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Hemmerz Skrev:Fedt, Cirka hvor meget kan den så komme op på ?
Omkring de 50-55 km/t.
Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
Jps Skrev:Omkring de 50-55 km/t.
Nice, det kunne jeg godt bruge. ^.^
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund Skrev:Starteren har jeg aldrig oplevet gå i stykker på de knapt 50 jeg har serviceret og repareret, udstødningsboltene ruster fast i alle slags cylindre, PGO er ikke værre end andre mærker.
Min starter er forlængst, gået sig en tur. Men det er på grund af det ene skruehul er knækket a' så starteren ikke kan sidde ordentligt og trække starterhjulet /motoren rundt.
|