Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo Hot 50 2010 hjælp tak
#1
God aften håber i kan hjælpe har en del spørgsmål, har aldrig gjort det helt vilde i scootere men laver bil til dagligt, så kan lidt Smil
den har nu kørt næsten 14.000 hvor af jeg har kørt de 5.000. Jeg fik den brugt af min daværende chef sidste år, en gammel post scooter, den kører fortrinligt og har overhovedet ingen problemer ud over cyklisterne er hurtigere i optræk og fart kørte kun 31 Græder

Så jeg har taget skiven og tragten ud og satte ny rem og ruller i og har smurt og plejet den lidt en form for service. Det gav lidt så nu kan den køre 39 men optræk blev ikke bedre, og den kunne ikke stå i tomgang mere. Men det er vel bare tomgangs skruen der skal skrues på, jeg har kørt ca. 2.000 siden der og nu er den helt død igen, og larmer af helvedes til.

Udstødningen er rustet op hvor blind røret er svejset på og ved ophænget, kan det have betydning for farten? Eller er det mit cylinder der er færdig? Smil
Jeg har fået anbefalet og sætte genelli go og dr racing 70cc på: http://speedline.dk/da/scooter/cylinderk...t-kt00087/
http://speedline.dk/da/scooter/udstoedni...gi-31240z/
Men passer cylinderet på motoren sådan som den er nu Smil
Hvis jeg skifter de to dele hvil der så skulle skiftes dyse evt. hvilken dyse?
Hvad med rullerne hvad vægt skal der i?

Jeg skal også have skiftet bremse bakkerne er det bare baghjulet af og så skift dem og samle igen? Evt. hvordan udlufter man bremserne samme som på bil?? Smil
Hvordan er service intevallerne er det ikke noget med der er en ved 16.000? Hvad skal der laves der?
Hvor er der begrænsninger henne ud over blindrør tragt, og skive? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Forresten det er den her rem der kom på og så nogen 7.5g ruller mener jeg også fra tsvansen.
Hvad skal man vælge af bag dæk? Smil og skal jeg købe ny rem til det cylinder? Smil
Svar
#3
Udstødningen har rigtig meget at sige mht farten på en 2takter. Da det er en 2010 model har den også katalysator, den er sandsynligvis brændt sammen. Ny udstødning ville nok hjælpe.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Når du har pillet tragten ved studsen og skiven i vario, så er der kun udstødningen der begrænser din scooter. Du kan sætte GG på, så er den helt ubegrænset.

Hvis du vil sætte 70cc sport på, bliver det lidt sværere. Du skal måske også skifte karburator, men du kan fint køre med GG til både standard og 70cc cylinder.

Min kunne ikke køre med std karburator, selv med større dyse. Der skulle jeg investere i en DellOrto 17,5mm karburator. Men hvis du endelig skal have en 70cc på, så tag en TP Black Trophy, lækker kvalitet og det holder.

http://speedline.dk/da/scooter/cylinderk...t-9931340/

Dyse 82-90 vil jeg tro med std karburator, start med 90. Husk at køre cylinder til (100 km mindst, helst 200 km), ellers kan du smadre din cylinder. Start med at købe GG, og hvis du ikke er tilfreds med acceleration og topfart kan du opgradere til 70cc.
Svar
#5
Tak for hjælpen Smil
Det med dyse 82-90 er det hvis jeg skifter udstødning kun?Eller er det kun hvis jeg også skifter cylinder?
Hvilken fremgangs måde bruger i til at køre det til?
Er speedline det bedste og billigste sted at handle? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(19-06-2015, 21:15)lunderskov Skrev: Tak for hjælpen Smil
Det med dyse 82-90 er det hvis jeg skifter udstødning kun?Eller er det kun hvis jeg også skifter cylinder?
Hvilken fremgangs måde bruger i til at køre det til?
Er speedline det bedste og billigste sted at handle? Smil

Speedline er ikke altid det billigste, men servicen er i top!
Af andre sider kan jeg nævne kgi.dk og msp-tuning.dk. Også fine sider.

En 2 takter er meget afhængig af sin udstødning, en hullet/utæt/begrænset udstødning har derfor MEGET at sige, både for tomgang, optræk og topfart..

Når du dyser din karburator op/ned er der ingen "norm/opskrift". Du starter med en dyse du ved er høj nok (for at undgå en varmesætning af dit stempel) og så arbejder du dig ellers ned af, indtil du rammer en nøddebrun/cocio farve på dit tændrør.
Ubegrænset skal din PGO typisk have en 74-78 dyse, men motorer er forskellige, derfor er det ikke nok at klaske en tilfældig i, og så er det det.. Smil

At køre til er lidt en myte, nogen bruger det, andre gør ikke.. IMO er det vigtigste at den er indstillet korrekt i karburatoren, inden du vrider øret i bund på den..

Giannelli GO udstødning er altså ikke så god som nogen gerne vil gøre den til.. Der er kommet MANGE andre standard ligende udstødninger på markedet siden..
http://www.msp-tuning.dk/pi/R_setup_11K_..._2028.aspx Denne er nok den bedste du kan få.. Men der skal du op i MIN noget 70cc sport før det yder den retfærdighed..
Lillebroren er nok mere passende i dit tilfælde:
http://www.msp-tuning.dk/pi/R_setup_9K_S...7966_.aspx

Alternativt er der denne "pakke":
http://www.msp-tuning.dk/pi/_R_setup_Spo..._2028.aspx
Det må siges at være bang for the buck..!
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
(15-06-2015, 19:36)lunderskov Skrev: Jeg skal også have skiftet bremse bakkerne er det bare baghjulet af og så skift dem og samle igen? Evt. hvordan udlufter man bremserne samme som på bil?? Smil

Det er forskelligt om udstødningen skal af eller ej. På nogle modeller kan man godt tage baghjulet af, imens udstødningen er på.

Udstødning tages af, 2 bolte ved cylinderen, 2+ ved motorblokken+ bagskærmen (husk en ny pakning imellem udstødning og cylinder).
Baghjulet tages af (centermøtrik = 24 top).
Du kan nu se bremsebakkerne, de tages af med fingrene (De sidder på med 2 små fjedre).
Er bagbremsen generelt noget sløv, så ville jeg vælge at smøre det hele op, hvilket jo er op til dig selv om du gider.
Bremsearmen sidder under motorblokken på venstre side (Set bagfra).
Bolt på bremsearmen løsnes.
Armen kan nu tages af (Skru evt møtrikken tilbage på gevindet, så du justerer bremsekablet "længere").
Bremsearmen sidder på en "pind/arm".
[Image: 17332.jpg]
Den skubbes igennem hullet den sidder i, ind mod udstødningsiden.
"Nøglen" rensen med fint smergellærred og smøres med kobberfedt så den glider fint.
Bremsearmen sættes på igen.
De nye bakker sættes på, samt fjedrene dertil.
Baghjul monteres.
Udstødning monteres (Husk den nye pakning!).
Nu justerer du længden af kablet, indtil bagbremsen bremser tilfredsstillende / som du vil have det.


Sådan ser det ud når du har udstødning + baghjul af.
[Image: billed1391.jpg]

Her kan du se hvordan bakkerne skal sidde, derudover kan du se fjedrene.
Nede i venstre hjørne kan du se bremsenøglen Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: