Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sunpit?
#1
Hej
for et stykke tid siden læste jeg at SLK havde købt en Skygo, og at han var rimeligt begejstret for kvaliteten, men jeg mindes også at have læst andetsteds (jeg husker desværre ikke hvor) om en, der ikke var så tilfreds med servicen hos Sunpit, og nu får jeg lidt kolde fødder.
Jeg har nemlig bestilt en Skygo til levering omkring d.1/6, tror jeg nok? jeg har sendt betilling men endnu ikke fået en bekræftelse, så?
Det var nu ikke for, at jeg ville gøre voldsomt brug af deres service, da jeg bor i Næstved, og Sunpit ligger i Sorring ved Silkeborg, men hvis nu man skulle være uheldig at få en ren mandagsmaskine, lyder det nu foruroligende, til gengæld har jeg ikke fundet noget der matcher prisen andetsteds, og jeg synes at SLK's model er ret fed.
Ps. tak for de fine billeder, jeg har lagt et som baggrund på pc'en og håber at blive den lykkelige ejer af en magen til Smil
JJLK
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
jjlk Skrev:Hej
for et stykke tid siden læste jeg at SLK havde købt en Skygo, og at han var rimeligt begejstret for kvaliteten, men jeg mindes også at have læst andetsteds (jeg husker desværre ikke hvor) om en, der ikke var så tilfreds med servicen hos Sunpit, og nu får jeg lidt kolde fødder.
Jeg har nemlig bestilt en Skygo til levering omkring d.1/6, tror jeg nok? jeg har sendt betilling men endnu ikke fået en bekræftelse, så?
Det var nu ikke for, at jeg ville gøre voldsomt brug af deres service, da jeg bor i Næstved, og Sunpit ligger i Sorring ved Silkeborg, men hvis nu man skulle være uheldig at få en ren mandagsmaskine, lyder det nu foruroligende, til gengæld har jeg ikke fundet noget der matcher prisen andetsteds, og jeg synes at SLK's model er ret fed.
Ps. tak for de fine billeder, jeg har lagt et som baggrund på pc'en og håber at blive den lykkelige ejer af en magen til Smil

Jeg synes ikke Sunpit har givet mig en særlig god oplevelse..

Jeg blev ringet op en dag, fik at vide min Lifan var klar til afhentning fra i morgen, han skulle lige vide hvilket forsikringsselskab jeg ville have.
Det var så meningen jeg skulle hente den dagen efter, og lige som jeg skulle til at gå ned til busstationen bliver jeg ringet op, om at jeg ikke kan hente den alligevel for de havde ikke fået hentet pladerne.

Jeg aftaler så at jeg kommer om onsdagen ugen efter.
Det ender så med at jeg får tidlig fra tirsdag, altså dagen før, og vælger at drage afsted og dukker op "uanmeldt", men min Lifan var jo afhentningsklar, men det skulle så vise sig at være lidt forkert:

Jeg ankommer til Sorring, går hen til Sunpit og går ind på kontoret. Jeg fortæller manden (glemt navnet) at jeg er kommet for at hente min Lifan, han tjekker lidt papirer og ser ud til at have lidt travlt, motorcyklen står nemlig ikke hos Sunpit (selvom der var en +20 motorcykler hos dem) stod den stadig på deres lager en 10min. kørsel derfra.

Vi bliver så nødt til at køre sammen hen til lageret i hans bil, lige når vi er ved at køre møder han nogle venner eller familie, de har åbenbart en aftale på samme tid.
Han fortæller dem at han er hurtig tilbage og at de bare kan gå ind.

Vi kører ud til lageret, jeg synes han kører hensynsløst med 120-130km/t på landeveje og hovedveje derhen, hvad han gør selv er jeg ligeglad med, men når jeg sidder ved siden af kunne han godt vise hensyn, men hans aftale med vennerne betyder åbenbart meget for ham.

Vi kommer hen til lageret, min Lifan sår derinde dækket til med støv og det der ellers følger med Blink med øjet
Han smækker nummerplade på så jeg kan køre den hjem fra lageret til værkstedet, fylder 1 liter benzin i, og får den lige startet.
Styret sad som et gedebukkestyr på en racercykel, helt bukket ned, sidespejlene sad helt løse og jeg kunne intet se i dem. Tomgangen var ikke til at ane, man skulle selv gasse op for at holde den i live.

Jeg var meget skeptisk og havde mest løst til at sige: "Du beholder den bare, kør mig venligst til Sorring igen", men jeg gav det hele en chance.

Han var på vej ind i bilen igen, jeg stoppede ham lige og sagde at jeg ikke kunne huske vejen, meget kort forklarede han mig vejen.
Han overhalede mig med det samme og satte kursen på vej hjem, få sekunder efter var han ude af syne. Her lå jeg og kørte rundt på et stk motorcykel uden sidespejle og med gedebukkestyr, hvor den gik i stå for mig hver gang jeg kom under de 10km/t pga. tomgangen.
Det lykkedes mig selvfølgelig at fare vild, efter en lang omvej fandt jeg heldigvis til Sorring, jeg fik dog et venligt smil da jeg endelig kom ind på kontoret hvor han var igang med kaffen sammen med vennerne; "Farede du vild?"

Jeg betalte med dankort, fik en faktura ligende gul seddel med mig, og så ellers god tur.
Spurgte ham om han ikke lige kunne rette på styret for det var meget svært at køre sådanne rundt.
Det blev så gjort, tomgangen nævnte jeg også for ham, han rådede mig dog til lige at køre et par hundrede kilometer med den som den var, jeg insisterede på at den skulle stilles, det var dog ikke et problem da det er en fingerskrue, så det var jo nemt. Men at han rådede mig til at vente forstår jeg stadig ikke i dag. Den kunne ikke stå i tomgang, overhovedet. Som om der ingen tomgangsskrue var, den døde med det samme. Hvordan skulle et par hundrede kilometer rode bod på det?

Efter at have peget på tomgangsskruen, fik jeg et: "god tur hjem" med på vejen og så skyndte han sig ellers ind til kaffen og småkagerne igen.

Cyklen var stadig pakket fuldstændigt ind i plastik, om det er normalt ved jeg ikke, jeg har ikke set en Suzuki eller Honda komme kørende af ny ud fra forhandler med plastik og pap over det hele..


- Ok, jeg kom uanmeldt, én dag før end aftalt, men cyklen var jo afhentningsklar for en uge siden... Yeah Right!

Jeg vil ikke kalde det ussel service, men hold op han travelt med at komme ind til kaffen og småkagerne. Ingen kundepleje overhovedet.
På vej til lager, med de 120km/t på små landeveje, spurgte jeg ham også om service, hvordan det forgik, for at opretholde garanti og reklamationsret. Jeg ved endnu ikke den dag i dag om den skal til service hos dem eller ej, og hvornår.
Hans svar var lidt mumlende, som om han godt viste at de ikke ville give garanti alligevel (den er jo sååå billig). "Ved en tusind stykker og sådan ved de fem tusinde igen vil jeg tro.." - var hans svar, taget fra min hukommelse.

"Jamen må jeg selv udføre service, ved at skifte olie osv, opretholder jeg så stadig garanti?"
- *mumle mumle mumle* - Fatter ikke et hak...


Han virkede ikke interesseret i at sælge mig den motorcykel. Han virkede ikke interesseret i at tjene de penge, få den kunde, intet. Kun kaffe og småkager.



Hvis han skulle forvilde sig herind og læse dette, kan mine udtalelser måske virke lidt hårde, men jeg mener faktisk ikke at der var megen service at skrive hjem om, fra Sunpit.



Hvis man ikke regner med at bruge dem til service og garantiudbredelse vil jeg da mene at de sagtens kan gå.
- Uanset, forvent ikke meget service hos dem..
Svar
#3
Havde det været mig, der var blevet udsat for den "kundepleje", så havde jeg sagt: Glem det.
Og fundet en anden forhandler(hvis det var muligt med det mærke?)
Svar
#4
Hej slk

Tænkte nok der kom en bredside fra dig, syntes jeg kunne læse det mellem linjerne.

Kommer du en tur til bjerringbro og kigger lidt bmx race på lørdag, jeg er der fra kl 12,30 ca.

Lillemor og jeg tager den på mc derop, de har jo lovet godt vejr, så det skal nydes
Jeg kører Raptor med vandkøl, og det virker.

[Image: http://www.billig-scooter.dk/images/banner/userbar2.png]
Svar
#5
Truckerjan Skrev:Hej slk

Tænkte nok der kom en bredside fra dig, syntes jeg kunne læse det mellem linjerne.

Kommer du en tur til bjerringbro og kigger lidt bmx race på lørdag, jeg er der fra kl 12,30 ca.

Lillemor og jeg tager den på mc derop, de har jo lovet godt vejr, så det skal nydes

Desværre, det bliver slet ikke muligt Ked af det Vi har lige fået nøglerne til huset her i dag, så jeg får vist ikke fred hele weekenden Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for dit ærlige svar, ja det kan sgu godt være, at du var lidt hård ved ham, men til gengæld er det vel ikke for meget at forlange med lidt kundeservice? jeg må nok tilstå, at da vi var på ferie i Struer, lagde jeg lige turen forbi Sorring, det er jo ikke fordi, at manden ikke kender noget til handel, da han umiddelbart har en driftig brugtvognshandel, så han kan da ikke være så usikker på det med serviceaftaler m.m.? nok om det!

Tillykke med både "Volvo og Villa" har du også en Vovse he,he. Smil, og kan man nu frygte, at du vil være mindre aktiv, når du nu har fået dig en fritidsbeskæftigelse (er selv Prioritetsbestyrer på et mindre parcelhus). God tur til alle jer, der har tid til at Cruise, Det må SLK vidst lægge på hylden et par dage Griner
JJLK
Svar
#7
Tak for historien om Sunpit SLK ... sikke noget! Der var ene der kunne streges fra listen over 'seriøse forhandler' :wink:

Hils

Pete
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar


Forum spring: