Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(03-01-2014, 17:21)K. Hansen Skrev: 8000 omdrejninger er nu heller ikke meget når den normalt kører med 9-10000 stykker fuldt begrænset, eller det gjorde min Speedfight i hvertfald inden skiven røg. Nu kommer den kun over 8 hvis jeg giver fuld gas ned ad bakke
En 100% lovlig Big kører med max 8.200 omdrejninger (ihvertfald dem fra før 2008). Har dog hørt om nye Big's, der lå på de omdrejninger, du nævner . Begge mine ligger dog noget lavere, nemlig på ca. 7. 500 omdr. ved topfart (ca. 36 km/t).
Ivecar plus 2023.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Der røg et sæt 8 grams i og nu er jeg tilfreds. Trækket er blevet klart bedre end ved de gamle ruller og topfarten er næsten den samme. Nu ligger jeg ved ca 7500 omdrej og det kan mit hoved lige klare
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(03-01-2014, 18:14)lasse.j Skrev: Der røg et sæt 8 grams i og nu er jeg tilfreds. Trækket er blevet klart bedre end ved de gamle ruller og topfarten er næsten den samme. Nu ligger jeg ved ca 7500 omdrej og det kan mit hoved lige klare
Det var jo godtnok, så.
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
03-01-2014, 19:09
(Dette opslag var sidst ændret: 03-01-2014, 19:09 af K. Hansen.)
(03-01-2014, 17:27)Jps Skrev: En 100% lovlig Big kører med max 8.200 omdrejninger (ihvertfald dem fra før 2008). Har dog hørt om nye Big's, der lå på de omdrejninger, du nævner . Begge mine ligger dog noget lavere, nemlig på ca. 7. 500 omdr. ved topfart (ca. 36 km/t).
Ved ikke med de nye, men nu er min Peugeot også begrænset i udstødning og med bagplade UDOVER den skive jeg fik fjernet i Hjulby. Vrider jeg øret i bund går den omkring de 8-9000, hvor den førhen nærmede sig de 11. Fjerner jeg alle begrænsninger vil den nok lige omkring 7.5 med maximum gas. Min gamle Big tog heller ikke over 7.5, men den var som du nok husker heller ikke begrænset på nogen måde
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(03-01-2014, 19:09)K. Hansen Skrev: Ved ikke med de nye, men nu er min Peugeot også begrænset i udstødning og med bagplade UDOVER den skive jeg fik fjernet i Hjulby. Vrider jeg øret i bund går den omkring de 8-9000, hvor den førhen nærmede sig de 11. Fjerner jeg alle begrænsninger vil den nok lige omkring 7.5 med maximum gas. Min gamle Big tog heller ikke over 7.5, men den var som du nok husker heller ikke begrænset på nogen måde
Jeg oplever at begrænsninger der begrænser farten, tilføjer omdrejninger. Imens begrænsninger der begrænser ydelsen frarøver omdrejninger selvfølgelig omvendt når de fjernes
Originalt kunne min nærme sig 9200 omdrejninger, uden skive lå vi ved 7200, uden udstødnings begrænsning gik den med 9000. Tunings variator snuppede en 500 omdrejninger, da gearingen blev ændret så motoren ikke kunne slæbe den helt op
Der er meget der spiller ind
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(28-11-2013, 22:07)Jacob k Skrev: Lange turen, med bundgas er det der slider allermest på rullerne
Jeg vil da mene at det er mange igangsætning/standsning hele tiden, der slider mest.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Min logik siger også at mange stop og igangsætninger må slide mest på rullerne.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(06-01-2014, 17:22)K. Hansen Skrev: Min logik siger også at mange stop og igangsætninger må slide mest på rullerne.
Hmmm, en rulle er jo rund, og hvis den sidder samme sted det meste af tiden vil den slides kantet. Hvis den jævnligt ruller forbliver den rund i længere tid. Dette er ikke noget jeg selv har erfaret men læst mig til; håber ikke jeg har læst forkert!!
Venligst Erik.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(06-01-2014, 17:41)Scooterballe Skrev: Hmmm, en rulle er jo rund, og hvis den sidder samme sted det meste af tiden vil den slides kantet. Hvis den jævnligt ruller forbliver den rund i længere tid. Dette er ikke noget jeg selv har erfaret men læst mig til; håber ikke jeg har læst forkert!!
Venligst Erik.
Rullene ruller jo heller ikke frem og tilbake i variatoren. Di glider mellom to flater. Det er derfor di får flate punkter.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(06-01-2014, 17:41)Scooterballe Skrev: Hmmm, en rulle er jo rund, og hvis den sidder samme sted det meste af tiden vil den slides kantet. Hvis den jævnligt ruller forbliver den rund i længere tid. Dette er ikke noget jeg selv har erfaret men læst mig til; håber ikke jeg har læst forkert!!
Venligst Erik.
Jeps, i teorien ihvertfald
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(06-01-2014, 19:56)rune75 Skrev: Rullene ruller jo heller ikke frem og tilbake i variatoren. Di glider mellom to flater. Det er derfor di får flate punkter.
Ja, det mener jeg også. Så derfor må de slides mest ved mange start/stop?.
Men kunne da være rart hvis man kunne se derind mens det hele sker.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(06-01-2014, 20:40)barden Skrev: Ja, det mener jeg også. Så derfor må de slides mest ved mange start/stop?.
Men kunne da være rart hvis man kunne se derind mens det hele sker.
Der må findes en animationsfilm af det, på det store internet .
Ivecar plus 2023.
|