Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dr.Big spørgsmål
#37
(03-01-2014, 17:21)K. Hansen Skrev: 8000 omdrejninger er nu heller ikke meget når den normalt kører med 9-10000 stykker fuldt begrænset, eller det gjorde min Speedfight i hvertfald inden skiven røg. Nu kommer den kun over 8 hvis jeg giver fuld gas ned ad bakke Smil

En 100% lovlig Big kører med max 8.200 omdrejninger (ihvertfald dem fra før 2008). Har dog hørt om nye Big's, der lå på de omdrejninger, du nævner Blink med øjet. Begge mine ligger dog noget lavere, nemlig på ca. 7. 500 omdr. ved topfart (ca. 36 km/t).
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Der røg et sæt 8 grams i og nu er jeg tilfreds. Trækket er blevet klart bedre end ved de gamle ruller og topfarten er næsten den samme. Nu ligger jeg ved ca 7500 omdrej og det kan mit hoved lige klare Griner
Svar
#39
(03-01-2014, 18:14)lasse.j Skrev: Der røg et sæt 8 grams i og nu er jeg tilfreds. Trækket er blevet klart bedre end ved de gamle ruller og topfarten er næsten den samme. Nu ligger jeg ved ca 7500 omdrej og det kan mit hoved lige klare Griner

Det var jo godtnok, så. Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#40
(03-01-2014, 17:27)Jps Skrev: En 100% lovlig Big kører med max 8.200 omdrejninger (ihvertfald dem fra før 2008). Har dog hørt om nye Big's, der lå på de omdrejninger, du nævner Blink med øjet. Begge mine ligger dog noget lavere, nemlig på ca. 7. 500 omdr. ved topfart (ca. 36 km/t).

Ved ikke med de nye, men nu er min Peugeot også begrænset i udstødning og med bagplade UDOVER den skive jeg fik fjernet i Hjulby. Vrider jeg øret i bund går den omkring de 8-9000, hvor den førhen nærmede sig de 11. Fjerner jeg alle begrænsninger vil den nok lige omkring 7.5 med maximum gas. Min gamle Big tog heller ikke over 7.5, men den var som du nok husker heller ikke begrænset på nogen måde Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#41
(03-01-2014, 19:09)K. Hansen Skrev: Ved ikke med de nye, men nu er min Peugeot også begrænset i udstødning og med bagplade UDOVER den skive jeg fik fjernet i Hjulby. Vrider jeg øret i bund går den omkring de 8-9000, hvor den førhen nærmede sig de 11. Fjerner jeg alle begrænsninger vil den nok lige omkring 7.5 med maximum gas. Min gamle Big tog heller ikke over 7.5, men den var som du nok husker heller ikke begrænset på nogen måde Blink med øjet

Jeg oplever at begrænsninger der begrænser farten, tilføjer omdrejninger. Imens begrænsninger der begrænser ydelsen frarøver omdrejninger Smil selvfølgelig omvendt når de fjernes Smil

Originalt kunne min nærme sig 9200 omdrejninger, uden skive lå vi ved 7200, uden udstødnings begrænsning gik den med 9000. Tunings variator snuppede en 500 omdrejninger, da gearingen blev ændret så motoren ikke kunne slæbe den helt op Smil
Der er meget der spiller ind Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(28-11-2013, 22:07)Jacob k Skrev: Lange turen, med bundgas er det der slider allermest på rullerne Smil

Jeg vil da mene at det er mange igangsætning/standsning hele tiden, der slider mest.

Svar
#43
Min logik siger også at mange stop og igangsætninger må slide mest på rullerne.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#44
(06-01-2014, 17:22)K. Hansen Skrev: Min logik siger også at mange stop og igangsætninger må slide mest på rullerne.

Hmmm, en rulle er jo rund, og hvis den sidder samme sted det meste af tiden vil den slides kantet. Hvis den jævnligt ruller forbliver den rund i længere tid. Dette er ikke noget jeg selv har erfaret men læst mig til; håber ikke jeg har læst forkert!!

Venligst Erik.
Svar
#45
(06-01-2014, 17:41)Scooterballe Skrev: Hmmm, en rulle er jo rund, og hvis den sidder samme sted det meste af tiden vil den slides kantet. Hvis den jævnligt ruller forbliver den rund i længere tid. Dette er ikke noget jeg selv har erfaret men læst mig til; håber ikke jeg har læst forkert!!

Venligst Erik.

Rullene ruller jo heller ikke frem og tilbake i variatoren. Di glider mellom to flater. Det er derfor di får flate punkter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(06-01-2014, 17:41)Scooterballe Skrev: Hmmm, en rulle er jo rund, og hvis den sidder samme sted det meste af tiden vil den slides kantet. Hvis den jævnligt ruller forbliver den rund i længere tid. Dette er ikke noget jeg selv har erfaret men læst mig til; håber ikke jeg har læst forkert!!

Venligst Erik.

Jeps, i teorien ihvertfald Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#47
(06-01-2014, 19:56)rune75 Skrev: Rullene ruller jo heller ikke frem og tilbake i variatoren. Di glider mellom to flater. Det er derfor di får flate punkter.

Ja, det mener jeg også. Så derfor må de slides mest ved mange start/stop?.

Men kunne da være rart hvis man kunne se derind mens det hele sker. Smil

Svar
#48
(06-01-2014, 20:40)barden Skrev: Ja, det mener jeg også. Så derfor må de slides mest ved mange start/stop?.

Men kunne da være rart hvis man kunne se derind mens det hele sker. Smil

Der må findes en animationsfilm af det, på det store internet Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: