Søg Garagen Hej Gæst! Register

Shell fuelsave og V-power
#49
(27-11-2013, 11:24)K. Hansen Skrev: Det er en gang fusk og fup med det fuelsave der. Jeg bruger alm 95 blyfri, færdig slut.
På de små, ikke altid specielt velkonstruerede motorer på mange af vore maskiner har det sikkert ikke den store betydning. Sikkert slet ikke på 'oserne'. Fortvivlet

I hundehuset kan jeg dog registrere en forskel! Vel at mærke målt over et par 1.000 km, dvs. der ikke har været ret meget slave 95 tilbage i tanken.
Generelt ligger jeg over de omtalte ca. 2%, men nu er der så meget andet, der spiller ind. Ikke mindst trafikken og vejrliget.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(30-11-2013, 13:16)walker1 Skrev: På de små, ikke altid specielt velkonstruerede motorer på mange af vore maskiner har det sikkert ikke den store betydning. Sikkert slet ikke på 'oserne'. Fortvivlet

I hundehuset kan jeg dog registrere en forskel! Vel at mærke målt over et par 1.000 km, dvs. der ikke har været ret meget slave 95 tilbage i tanken.
Generelt ligger jeg over de omtalte ca. 2%, men nu er der så meget andet, der spiller ind. Ikke mindst trafikken og vejrliget.

Indregn den ektra pris for benzinen. Det kan ikke betale sig, det har masser af større og mindre undersøgelser verden over, alle konkluderet. Hvis du er heldig, løber det lige op. For de fleste, er det faktisk dyrere at bruge fuelsave.
Svar
#51
På de scootere jeg har haft anbefaler producenten 95 oktan, så det er det jeg bruger.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#52
(30-11-2013, 16:51)Teddy Skrev: Indregn den ektra pris for benzinen. Det kan ikke betale sig, det har masser af større og mindre undersøgelser verden over, alle konkluderet. Hvis du er heldig, løber det lige op. For de fleste, er det faktisk dyrere at bruge fuelsave.

Det er måske meget rigtigt at det man kører ekstra per km er det samme som brændstoffet koster ekstra eller at det faktisk er dyrere, men det jeg ville ind på med denne tråd var nu mere måden man fik de ekstra km/l, for hvis det er friktionen i motoren der sænkes betyder det jo også flere kræfter og længere levetid. Smil
Jeg tror ikke at de ekstra kræfter kan mærkes, for jeg mener at have hørt noget om at man skal have mindst 5-15% effektforøgelse før man kan mærke forskel, men mange bække små, du ved. Blink med øjet

Hvis de lover 1,9% længere på literen må man da tro at det har noget at gøre med at friktionen sænkes så meget at motoren er mellem 1 og 2% mere effektiv, så 2% effektforøgelse er jo dejligt, hvis man er ude efter at effektivisere motoren. Jeg mener også at de fleste forbedringer (på stort set alt andet end ventilerne) i de dyrere køretøjer som biler og lastbiler ligger i få procent per ændring, men at man stadig bruger penge på det, da 2% på ti forskellige steder jo giver 20% højere effektivitet og så er der jo lige pludselig noget at føle på. Grøn grin

Men det er jo stadig ens eget valg, hvad man fylder i den. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#53
(02-12-2013, 01:05)Baddi Skrev: Det er måske meget rigtigt at det man kører ekstra per km er det samme som brændstoffet koster ekstra eller at det faktisk er dyrere, men det jeg ville ind på med denne tråd var nu mere måden man fik de ekstra km/l, for hvis det er friktionen i motoren der sænkes betyder det jo også flere kræfter og længere levetid. Smil

Den længere levetid, er skam medregnet i en del af de undersøgelser. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(02-12-2013, 00:11)EONTWINE Skrev: Min Digita kører nu 2-3 Km længere på literen med 95 oktan i forhold til 92 oktan.

Vind, temperatur osv. spiller også ind. Du kører ikke længere på 95 end 92, da der er 95 i 92 hanerne. Det svarer til at sige at man kører længere på en liter benzin end på 10 deciliter. Fræk
Svar
#55
(02-12-2013, 08:08)Teddy Skrev: Den længere levetid, er skam medregnet i en del af de undersøgelser. Smil

Jamen okay, så er det bare for tosser som mig der forkæler motoren lidt mere end hvad der er fornuftigt. Griner
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#56
(02-12-2013, 09:40)Baddi Skrev: Jamen okay, så er det bare for tosser som mig der forkæler motoren lidt mere end hvad der er fornuftigt. Griner

Ja, du er sq en tosse er du. Men en sød og god en af slagsen Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#57
Jeg bruger det der er billigst, så er 95 billigst bruger jeg det er det 92 bruger jeg det. Jeg kan ikke mærke forskel og synes den køre lige langt.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(02-12-2013, 18:28)emil-jensen Skrev: Jeg bruger det der er billigst, så er 95 billigst bruger jeg det er det 92 bruger jeg det. Jeg kan ikke mærke forskel og synes den køre lige langt.

Der har i årevis været en forskel på 3 øre, på de 2 haner. 95 hanen, vil aldrig være billigst. Blink med øjet
Svar
#59
[attachment=5497]

Svar
#60

Ja det er ikke skudt helt ved siden af der.Griner

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: