Søg Garagen Hej Gæst! Register

Shell fuelsave og V-power
#13
(26-11-2013, 15:36)Teddy Skrev: Ja, bortset fra at 92 og 95 hanerne indeholder NØJAGTIG DET SAMME. Så hvorfor betale 3 øre ekstra pr. liter?

For at støtte de Danske virksomheder og den hjælpe den danske økonomi Blink med øjet

Og så er jeg ikke så nærig at jeg behøver spare de ca 20 øre om måneden på at tanke min scooter Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(26-11-2013, 15:42)Jes P Skrev: For at støtte de Danske virksomheder og den hjælpe den danske økonomi Blink med øjet

Og så er jeg ikke så nærig at jeg behøver spare de ca 20 øre om måneden på at tanke min scooter Smil

Ja så kan jeg nok finde et par tusinde muligheder, hvor jeg hellere vil deponere pengene, end de griske benzin selskaber, der snyder kunderne på groveste vis, ved at fejlinformere ved standerne.
Svar
#15
(26-11-2013, 16:33)Teddy Skrev: Ja så kan jeg nok finde et par tusinde muligheder, hvor jeg hellere vil deponere pengene, end de griske benzin selskaber, der snyder kunderne på groveste vis, ved at fejlinformere ved standerne.

Du kører i samme rille. Fræk Med den meget lille besparelse man får må det være tid til at finde en ny højborg at besidde, da den nuværende er ved at være lidt for lille pga den lille besparelse.

Svar
#16
(26-11-2013, 21:21)Xipe Skrev: Du kører i samme rille. Fræk Med den meget lille besparelse man får må det være tid til at finde en ny højborg at besidde, da den nuværende er ved at være lidt for lille pga den lille besparelse.

En lille besparelse for hver enkelt, er en millionforretning for benzinselskaberne. På den anden side, du mener vel også det er i orden at bankerne laver øre-afrunding til deres fordel, ved diverse transaktioner? Det tjener de også styrtende på, selvom det for hver enkelt kunde, er småpenge.

Som nævnt, jeg foretrækker at de penge bruges andre steder. Prvate firmaer, der laver den slags fusk, har jeg ikke meget til overs for. Jeg ville helst boykotte dem helt, men jeg kan nu engang ikke undvære benzin, og selvom enkelte af selskaberne gerne ville fjerne 92 hanerne, kan de ikke pga. konkurrenternes ufine metoder.
Svar
#17
Jeg har ellers hørt at de forsøger at hælde Diesel i "92" oktan. Fræk

http://vafo.dk/article/20131126/ARTIKLER/131129560

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(26-11-2013, 21:36)Teddy Skrev: En lille besparelse for hver enkelt, er en millionforretning for benzinselskaberne. På den anden side, du mener vel også det er i orden at bankerne laver øre-afrunding til deres fordel, ved diverse transaktioner? Det tjener de også styrtende på, selvom det for hver enkelt kunde, er småpenge.

Som nævnt, jeg foretrækker at de penge bruges andre steder. Prvate firmaer, der laver den slags fusk, har jeg ikke meget til overs for. Jeg ville helst boykotte dem helt, men jeg kan nu engang ikke undvære benzin, og selvom enkelte af selskaberne gerne ville fjerne 92 hanerne, kan de ikke pga. konkurrenternes ufine metoder.

Om de runder en øre fra eller til kan ikke bringe mit pis i kog, herre gud. Det er næppe noget størstedelen af befolkningen kan mærke på deres økonomi alligevel.

Jo, man kan selvfølgelig diskuterer det rimelige og retfærdige i det, eller man kan springe videre og bruge sin tid og energi på andet end blot brok for brokkens skyld.

Svar
#19
(26-11-2013, 21:44)barden Skrev: Jeg har ellers hørt at de forsøger at hælde Diesel i "92" oktan. Fræk

http://vafo.dk/article/20131126/ARTIKLER/131129560

Så må de jo lave en speciel muffe eller slange der kun passer på diseltanken i jorden ved stationen sådan at disel umuligt kan hældes i den forkerte tank.
Kan da ikke være så besværligt og ha to slanger i forskellige farve og med forskellige ventil både i tankevognen og tanken i jorden. Så tankvogn´s chufføren ikke kan lave den fejl uanset om han så ville gøre det med vilje fordi han er sur på bossen eller ved et uheld som i dette tilfælde.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#20
(26-11-2013, 23:47)Xipe Skrev: Om de runder en øre fra eller til kan ikke bringe mit pis i kog, herre gud. Det er næppe noget størstedelen af befolkningen kan mærke på deres økonomi alligevel.

Jo, man kan selvfølgelig diskuterer det rimelige og retfærdige i det, eller man kan springe videre og bruge sin tid og energi på andet end blot brok for brokkens skyld.

Nu siger du det ikke betyder noget, men så gang de par øre du kalder det med 10 og gang det igen med 365 også igen med det antal år du regner med og leve i så finder du ud af det drejer sig om mange tusinde kroner pr borger i dette land og meget meget mere for folk med høj hyre el formue.

Så ville du nok begynde og brokke dig.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#21
(27-11-2013, 00:03)Quiks Skrev: Nu siger du det ikke betyder noget, men så gang de par øre du kalder det med 10 og gang det igen med 365 også igen med det antal år du regner med og leve i så finder du ud af det drejer sig om mange tusinde kroner pr borger i dette land og meget meget mere for folk med høj hyre el formue.

Så ville du nok begynde og brokke dig.

Hvorfor det?

Det giver da meget mere mening at holde det op imod ens indkomst, så giver det 3 kroner og 10 ører om måneden, hvilket er 0,2 % af min SU efter skat. Når man så kommer hen og har et rigtigt job er det så en endnu mere ubetydelig del.
Det at sige at man spilder mange tusinde kroner væk i løbet af sit liv betyder jo ikke meget når jeg i løbet af mit arbejdsliv på måske 41 år tjener ca. 9 millioner efter skat, hvis vi går ud fra startlønnen på den uddannelse jeg er ved at tage. Smil
I samme tid koster de 3 kroner og 10 øre om måneden (hvis vi går ud fra at der er 31 dage i hver eneste måned) mig kun ca. 1500 kroner og i løbet af et par år kan der da blive brugt flere penge på fejl- og impulskøb. Grøn grin

Et par øre fra eller til gør for mig at se ikke den store forskel. Ja mange bække små gør stor å, men det samme med ens indkomst jo. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(27-11-2013, 10:20)Baddi Skrev: Hvorfor det?

Det giver da meget mere mening at holde det op imod ens indkomst, så giver det 3 kroner og 10 ører om måneden, hvilket er 0,2 % af min SU efter skat. Når man så kommer hen og har et rigtigt job er det så en endnu mere ubetydelig del.
Det at sige at man spilder mange tusinde kroner væk i løbet af sit liv betyder jo ikke meget når jeg i løbet af mit arbejdsliv på måske 41 år tjener ca. 9 millioner efter skat, hvis vi går ud fra startlønnen på den uddannelse jeg er ved at tage. Smil
I samme tid koster de 3 kroner og 10 øre om måneden (hvis vi går ud fra at der er 31 dage i hver eneste måned) mig kun ca. 1500 kroner og i løbet af et par år kan der da blive brugt flere penge på fejl- og impulskøb. Grøn grin

Et par øre fra eller til gør for mig at se ikke den store forskel. Ja mange bække små gør stor å, men det samme med ens indkomst jo. Blink med øjet

ja men så læg dem sammen med dem dagligvare butikkerne osv også runder op så det ikke 3.10 kr mere.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#23
Det er en gang fusk og fup med det fuelsave der. Jeg bruger alm 95 blyfri, færdig slut.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#24
Her hjemme er en V-power = 99 oktan, og f.eks i Tyskland er V-power= 102 oktan.
Derfor bruger jeg/vi kun Tysk- V-Power på vores racerbil, da det højere oktan tal giver nogen flere HK.
Ved en rulletest med v-power 99 smed den ca 125hk ved en ny test og anden mapning af ecu'en og med Tysk v-power (102) smed den 133 HK.
Og lige en fodnote for dem der måske vil hente benzin i Tyskland eller her hjemme i massevis, hvis man transporter mere en 60 liter som privat skal der farligt gods bevis til.
Ha en god dag Grin
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar


Forum spring: