Søg Garagen Hej Gæst! Register

Shell fuelsave og V-power
#97
(05-08-2014, 21:59)Teddy Skrev: Det skal åbenbart uddybes. Det er dybdegående undersøgelser jeg henviser til, alt er indregnet - gennem hele bilens levetid. Blink med øjet

Tja, jeg ser stadig på det sådan at hvis det koster lidt mere og man får den halve eller hele procent flere kræfter som kan komme som følge af mindre friktion er det værd når den lægges sammen med alle de andre små forbedringer der får det op på en effektforøgelse der kan mærkes. Smil

Jeg har slet ikke tænkt på om det giver overskud eller underskud for økonomien er ikke i min interesse. Jeg er udelukkende interesseret i, hvordan det påvirker motoren. Grøn grin


(05-08-2014, 21:30)K. Hansen Skrev: Jeg tror bare ikke på det. Forskere har også sagt at visse madvarer er usunde, hvilket så faktisk er blevet modbevist af andre Blink med øjet Men nok om det, jeg mærker ikke forskel, kører jo osse 2takt.

Karen, nu er biologi og organisk kemi også en meget mere kompliceret og dynamisk videnskab som vi konstant lærer nyt om, men hvor det nogle gange kræver forsøg over mange mange mange år at be- eller afkræfte en hypotese. Smil
Den fysik der er i en motor er nemmere at teste og kemi der har med forbrænding at gøre er også betydeligt hurtigere at finde ud af. Så kan det godt være at de her har været mange mange mange år om at finde ud af lige præcis hvilket additiv der fungerer godt til dette, men jeg tvivler overhovedet ikke på deres analyser og da ikke når de støttes op af undersøgelser lavet med standardiserede tests. Grin

Hvordan det virker på to-taktere nævner de dog intet om, og hvis de ikke har testet det er der jo heller ikke noget ikke at tro på, da de ikke har kommet med nogen udtalelser om det. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#98
(05-08-2014, 22:35)Baddi Skrev: Jeg har slet ikke tænkt på om det giver overskud eller underskud for økonomien er ikke i min interesse. Jeg er udelukkende interesseret i, hvordan det påvirker motoren. Grøn grin

Hvis økonomien ikke skal medregnes, så er det helt klart bare at fylde på med det bedste af det bedste. Grin
Svar
#99
(05-08-2014, 13:09)K. Hansen Skrev: Og det kan jeg så ikke bruge til en dyt, fik du den? :P Grøn grin

Men derfor virker VPower altså alligevel, om du vil det eller ej. Men da det ikke specielt er udviklet til knallerter, så er det ikke sikkert du kan mærke forskel. I min bil er der forskel at mærke. Længere på literen og kvikkere accelleration. Økonomisk går det lige op om jeg tanker det ene eller det andet. På et tidspunkt kørte Shell med nedsat pris på VPower om tirsdagen (samme pris på 95 og VPower) og så kunne det betale sig.
Svar
(06-08-2014, 13:24)BaotianDriver Skrev: Men derfor virker VPower altså alligevel, om du vil det eller ej. Men da det ikke specielt er udviklet til knallerter, så er det ikke sikkert du kan mærke forskel. I min bil er der forskel at mærke. Længere på literen og kvikkere accelleration. Økonomisk går det lige op om jeg tanker det ene eller det andet. På et tidspunkt kørte Shell med nedsat pris på VPower om tirsdagen (samme pris på 95 og VPower) og så kunne det betale sig.

Det er jo det jeg mener. Jeg har ikke bil, så kan ikke udtale mig der, men ved at jeg ikke mærker forskel på min scooter, ergo gider jeg ikke smide penge ud ad vinduet på det Blink med øjet Men synes det er super, hvis det virker der, hvor det er lavet til at virke Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vel, jeg er desværre nok nødt til at trække mine ord om V-Power i mig. Siden sidst har jeg bevidst prøvet at skifte mellem V-Power og alm. 92 oktan benzin. Så vidt jeg har kunnet erfare, er forskellen mere at hente i scooterens og dens ejers humør.

Hmmm, underkender ikke V-powers kvaliteter; men jeg har så alligevel ikke på min scooter kunnet konstatere nogen væsentlig forbedring i ydelse. Er det virkelig mit humør? For nogle gange synes jeg den er mere livlig end andre gange. Og i dag, efter 2 tanke V-Power, på vej hjem fra Salling, tankede jeg en næsten tom tank med 92-oktan fra Brugsen. Og syntes at den var mere end livlig hjemad i side-og modvind. Såå deeet.

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Jeg kan ikke se nogen forskel på min benzin økonomi, tanker både Statoil miles og Shell v-power uden forskel?
Nu holder jeg mig til INGO 95, der køre min bil ca 600-700 kilometer på en tank og betaler 11.29 literen.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
(13-09-2014, 21:29)emil-jensen Skrev: Jeg kan ikke se nogen forskel på min benzin økonomi, tanker både Statoil miles og Shell v-power uden forskel?
Nu holder jeg mig til INGO 95, der køre min bil ca 600-700 kilometer på en tank og betaler 11.29 literen.

Køre også på ingo´s 95 og det har jeg gjort siden jeg købte den i 2011 da hed Ingo bare Jet.Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: