Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vespa Piaggio ET2 starter ikke
#1
Jeg købte for nylig denne billige maskine fordi jeg akut stod og manglede et transportmiddel i november måned. men allerede efter 4 ture er den død!
Jeg ved så godt som intet om knallerter, og havde derfor en kammi til at hjælpe med at kigge på den igår, uden held.
Da jeg en dag skulle starte den ville den bare ikke (elstart virker ikke, så bruger kick, som har virket i første hug indtil nu). Jeg opdagede så at benzinslangen var flækket helt oppe på studsen ved tanken, og fik dette klippet af og monteret den igen, men uden held.

Vi har skiftet tændrøret og konstateret at der er gnist. Vi har splittet kaburatoren ad og renset den, og også den virker. Der sidder dog hvad der ligner en elektrisk benzinhane på kaburatoren, som vi ikke kan se aktiveres når den skulle få tænding, eller man træber på kickstarteren. Piller man benzinslangen af kaburatoren løber det fint, men piller vi denne "hane" af løber der intet igennem.
Er her nogen kloge hoveder der kan hjælpe ?

Mvh.

Alex
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(19-11-2013, 12:52)Alex_DK Skrev: Jeg købte for nylig denne billige maskine fordi jeg akut stod og manglede et transportmiddel i november måned. men allerede efter 4 ture er den død!
Jeg ved så godt som intet om knallerter, og havde derfor en kammi til at hjælpe med at kigge på den igår, uden held.
Da jeg en dag skulle starte den ville den bare ikke (elstart virker ikke, så bruger kick, som har virket i første hug indtil nu). Jeg opdagede så at benzinslangen var flækket helt oppe på studsen ved tanken, og fik dette klippet af og monteret den igen, men uden held.

Vi har skiftet tændrøret og konstateret at der er gnist. Vi har splittet kaburatoren ad og renset den, og også den virker. Der sidder dog hvad der ligner en elektrisk benzinhane på kaburatoren, som vi ikke kan se aktiveres når den skulle få tænding, eller man træber på kickstarteren. Piller man benzinslangen af kaburatoren løber det fint, men piller vi denne "hane" af løber der intet igennem.
Er her nogen kloge hoveder der kan hjælpe ?

Mvh.

Alex

Er det en eftermonteret elektisk benzinhane?
Lyder mærkeligt på sådan en model?

Jeg tror egentlig dit problem ligger i, som du selv er lidt inde på, at benzinen simpelthen ikke løber ind til cylinder, og tændrør, og har altså ikke noget at leve af. Sæt alt på igen. Sluk for tænding, og træd et par gange (5-6) på kickstarteren med bundgas. Skru tændrøret ud med det samme, og se om det er vådt, eller om det er knast tørt. Er det vådt, så løber benzinen fint ned, og problemet kan måske være at der løber for meget ned!
Er det derimod tørt, så skal du have kigget nærmere på din benzintilførsel, og tjekke karburator, svømmer, nål osv. om det sidder som det skal, og om der muligvis er pakninger som er utætte, ved fx studs, membran osv.

Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig videre indtil jeg hører nærmere fra dig.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
Har fundet ud af via instruktionsbogen, at det er en auto-choker.
Der kommer fint med benzin ud til tændrøret. Måske endda lige rigeligt.
Altså er der både gnist og benzin, så hvad pokker kan der så være galt ?
Svar
#4
(22-11-2013, 14:24)Alex_DK Skrev: Har fundet ud af via instruktionsbogen, at det er en auto-choker.
Der kommer fint med benzin ud til tændrøret. Måske endda lige rigeligt.
Altså er der både gnist og benzin, så hvad pokker kan der så være galt ?

Hvis der er gnist og benzin så kunne den mangle kompression.

Er du sikker på den ikke er druknet, ud med tændrør og hop 30 gange i kickstart med fuldgas, og se hvad der så sker.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: