Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så er der blus på
#1
Længe siden jeg har været på. Men for nylig skiftede jeg de to forlygtepærer HS1 35W på Kymcoen ud med to nye Osram Nightbreaker Unlimited H4 55/60W og de er bare fantastiske. Hold da kæft et lys de giver, og sammen med Super 8'erens blåtonede (standard) lygteglas giver de et blåligt skær men kridhvidt lys. Jeg har netop stillet lygterne efter guide (dog til biler) fra Applus bilsyn (5 meter fra port og måle op til midten af lygten og trække 5 cm fra dette tal, derefter streget tallet op på porten og så skal grænsen mellem lys og mørk ligge på stregen).
Håber faldet på 1 cm. pr. m. også gælder for knallerter?

Anyway, det jeg vil have hjælp til er hvilken oplader jeg skal købe til babyen. Som bekendt er der en lyskontrol-boks på Super 8'eren som med tiden aflader batteriet, og kombineret med minusgrader og mere blus på forlygterne, forventes ikke ret lang batteritid af mig. Derfor vil jeg gerne have en lader. Hører meget godt om CTEK ladere (smart med det komfor-stik, man kan montere), men synes at 500 kr. for en lader er ret dyrt. Så denne http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/El/Bat...4-A-37744/ fra Biltema, er den god nok?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har fornyligt lavet samme nummer.
Philips H4 Xtreme Vision.
Det spiller bare max! Smil

Jeg ved dog ikke hvordan den klare sig i sommermånederne med den pære i, sidste dag ku jeg se hvordan vand fordampede fra lygteglasset da den stod stille.
Men pt er det bare 1. Klasse! Smil

Nå ja glemte da lige at nævne min erfaring med batteritiden.
Jeg oplever at den blænder ned når der bremses altså der ikke er nok power til både forlygte, baglygte og bremselys.
Jeg frygtede også at den ville løbe tør for strøm, men jeg har kørt med det dagligt i ca. 1 mdr nu uden problemer så jeg tror ikke du skal være så nervøs.

Jeg har dog overvejet at skaffe en LED pære til bremselyset og/eller baglyset for at den kan optimere ladningen af batteriet lidt igen.

Bruger iøvrigt selv en Ctek lader og den er rigtig god til prisen.
Den bliver brugt både til bil og scooter.
Men skulle jeg købe en kun til scooteren tror jeg bestemt Biltemas er fin.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#3
(17-11-2013, 21:55)bachlassen Skrev: Længe siden jeg har været på. Men for nylig skiftede jeg de to forlygtepærer HS1 35W på Kymcoen ud med to nye Osram Nightbreaker Unlimited H4 55/60W og de er bare fantastiske. Hold da kæft et lys de giver, og sammen med Super 8'erens blåtonede (standard) lygteglas giver de et blåligt skær men kridhvidt lys. Jeg har netop stillet lygterne efter guide (dog til biler) fra Applus bilsyn (5 meter fra port og måle op til midten af lygten og trække 5 cm fra dette tal, derefter streget tallet op på porten og så skal grænsen mellem lys og mørk ligge på stregen).
Håber faldet på 1 cm. pr. m. også gælder for knallerter?

Anyway, det jeg vil have hjælp til er hvilken oplader jeg skal købe til babyen. Som bekendt er der en lyskontrol-boks på Super 8'eren som med tiden aflader batteriet, og kombineret med minusgrader og mere blus på forlygterne, forventes ikke ret lang batteritid af mig. Derfor vil jeg gerne have en lader. Hører meget godt om CTEK ladere (smart med det komfor-stik, man kan montere), men synes at 500 kr. for en lader er ret dyrt. Så denne http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/El/Bat...4-A-37744/ fra Biltema, er den god nok?

Jeg bruger selv en Cetek lader med det stik som du kalder komfort stik, har så bare købt det Hunstik med Lade indicator i så jeg kan holde lidt øje med hvornår den skal lades.

Min Alarm bruger åbenbart en hel del strøm så jeg er nød til og lade cirka 1-2 gange om måneden afhængig af hvor meget jeg har kørt, for hvis den holder stille i en uges tid så kan jeg godt regne med at det snart er tid til en omgang vedligeholdes ladning.

Det smarte ved Cetak´s lader er jo altså at den kan stå og lade uden man behøver holde øje med tiden den slår selv fra når batteriet er ladet op også lader den i impulser der skåner batteriet.

Mener også der står i min manuel at det skal være en impuls lader til det batteri der sidder på.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#4
Ja når min endelig skal lades, bil eller scooter.
Så er det bare over natten og så er den ged barberet! Grøn grin
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#5
(18-11-2013, 13:01)zzzzleepy Skrev: Ja når min endelig skal lades, bil eller scooter.
Så er det bare over natten og så er den ged barberet! Grøn grin

Har lige måtte sætte min til og lade nu her kl 12, efter jeg var oppe og handle kunne sgu kun starte med kickstarteren så nu får den lige en omgang til kl 20 eller deromkring så kan den lidt igen.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: