Søg Garagen Hej Gæst! Register

Oliver vil ikke over 45
#1
Hej, jeg håber virkelig i kan hjælpe mig...

Det drejer sig om at jeg har en CPI Oliver årgang 2006 Euro2 30 km/t scooter.

Følgende begrænsninger er fjernet:

- Forrør
- Skive i variator
- Luftfilterfløjte
- begrænsningsplade mellem studs og membran
- Oprindelig dyse 52 udskiftet til dyse 80 (har også prøvet med 64 og 72)

Intet af de ovennævte begrænsninger, som jeg har fjernet, har kunnet få min scooter til at køre mere end 45 km/t. jeg har også prøvet at løsne boltene mellem det nye 45 km/t forrør og bagpotten for at se om det var fordi den ikke kunne komme af med gassen, men dette hjalp heller ikke.

Kære 2-taks guruer, hvad gør jeg?

Hilsen Brian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det ser ikke ud til du har prøvet dig ad med ruller. Måske er det det. Prøv med nogle lettere end standard.
Svar
#3
Måske membran styrene er klemt sammen ? Det er de fx. på PGO og Minarelli.
Svar
#4
Membranstyrene har jeg åbnet så meget jeg kunne. Hvilke ruller vil i anbefale at jeg sætter i? Jeg mener at de standardruller som sidder i er på 6,3 gram.
Svar
#5
Er du sikre på de ikke er tungere? Men prøv med 7grams. Bare prøv dig lidt frem Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis man klikker på de 5-grams ruller man kan finde inde på T-Hansens hjemmeside, så står der at der bruges 5- og 6 grams ruller til hhv 30- og 45 km/t scootere:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=8557...1681977449

Jeg har ingen anelse om hvad der er i nu, men jeg prøver at købe lidt forskelligt og lader mig overraske Fortvivlethock:
Svar
#7
Kan anbefale dig at købe ruller i T-hansen til at prøve med, og så bare køb en masse. Så når du sætter dem i for at prøve så lad være med at ødelæg emballagen, så kan du gå ind og bytte dem du ikke skal bruge bagefter Smil
Svar
#8
Jeg har tænkt mig at købe ruller fra 5 gram med et halvt gram spring op til 7. Så burde jeg da nok kunne finde nogen som matcher. Rent karakteristisk, så accelererer den nogenlunde fint op til 25-30 km/t, men herefter tager det ummidelbart lang tid at komme op på de 45, som den max går.

Jeg undrer mig bare stadig over at den ikke går ret meget hurtigere og ikke har mere optræk end den har, når nu alle begrænsninger er fjernet. Jeg har bare sammenlignet med andre som også har en Oliver, men det undrer mig sgu ikke hvis der sidder nogle 8 grams ruller i.

Men der er som sagt ikke andet at gøre end at prøve med nogle forskellige.

Fortvivletcooter:

Hilsen Brian
Svar
#9
Du er sikker på at dysen ikke er for stor ? 80 lyder af meget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Forresten så sidder der ikke nogen begrænsning på indsugningen vel?
Svar
#11
CPIO Skrev:Hej, jeg håber virkelig i kan hjælpe mig...

Det drejer sig om at jeg har en CPI Oliver årgang 2006 Euro2 30 km/t scooter.

Følgende begrænsninger er fjernet:

- Forrør
- Skive i variator
- Luftfilterfløjte
- begrænsningsplade mellem studs og membran
- Oprindelig dyse 52 udskiftet til dyse 80 (har også prøvet med 64 og 72)

Intet af de ovennævte begrænsninger, som jeg har fjernet, har kunnet få min scooter til at køre mere end 45 km/t. jeg har også prøvet at løsne boltene mellem det nye 45 km/t forrør og bagpotten for at se om det var fordi den ikke kunne komme af med gassen, men dette hjalp heller ikke.

Kære 2-taks guruer, hvad gør jeg?

Hilsen Brian

Mjae, hvae tager den få eller mange omdrejninger ved 45 km/t?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Jeg vil ikke påstå at den tager få omdrejninger, men det er muligt at den godt kunne tage nogle flere.

Som sagt sad der en 52 dyse i fra starten og jeg har prøvet med 64, 72 og 80. Hvis jeg kører med 80´er dyse og piller fløjten ud af luftfilteret kører den såmænd fint nok, men det giver stadig ingen effekt Spørgsmålstegn

Det virker som om at den overhovedet ikke får mere benzin af den grund, selvom alle begrænsninger er væk. Jeg ville mene at man som det mindste kunne forvente et bedre optræk eftersom den burde få tilført mere benzin og luft med den 80´dyse og fløjten ude, men det er åbenbart ikke tilfældet :?

PS: Jeg har haft fingeren inde og vende i studsen og der er ingen restriktioner. Der er faktisk slet ingen restriktioner at finde fra luftfilteret og ned til krumtapshuset...
Svar


Forum spring: