Søg Garagen Hej Gæst! Register

Trykfjeder
#13
Er en C16 så ikke kun godkendt til 45'er? :P Men som det er nu, så kan det godt være min udstødning som er flaskehalsen for min opsætning? Og kunne forestille mig en 17 eller 19mm karburator ville give lidt også.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Chr1stoffer Skrev:Er en C16 så ikke kun godkendt til 45'er? :P Men som det er nu, så kan det godt være min udstødning som er flaskehalsen for min opsætning? Og kunne forestille mig en 17 eller 19mm karburator ville give lidt også.

Jeg har ikke lige chek på hvilke modeller den er godkendt til, men det har politiet heller ikke... :P

Større karb. er ensbetydende med flere rpm - HVIS potten kan følge med altså, ellers får du bare mere larm og højere benzinforbrug.
Svar
#15
"Den er godkendt til knallert 30 hr. betjent" :P

Mht. benzinforbrug, så skal det gerne forblive på samme niveau som nu eller lavere. Forstår ikke hvordan dig og JPS henholdsvis kan køre 20 og 30 på literen.
Svar
#16
Chr1stoffer Skrev:Mht. benzinforbrug, så skal det gerne forblive på samme niveau som nu eller lavere. Forstår ikke hvordan dig og JPS henholdsvis kan køre 20 og 30 på literen.

Hvad kører din på literen da ?
Svar
#17
Jeg vil skyde på en 15 eller lidt lavere? Det er virkelig lavt efter mit cylinderskift. Min benzinmåler går snart i bund, og har knapt runder 70km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Chr1stoffer Skrev:Jeg vil skyde på en 15 eller lidt lavere? Det er virkelig lavt efter mit cylinderskift. Min benzinmåler går snart i bund, og har knapt runder 70km.

Tror bare du skal holde gassen mere i ro, og undgå for meget bundgas i længere tid, så skal du nok køre længere på literen. Jps og jeg kører sikkert lidt længere ture ad gangen uden for mange stop'n go end dig, det har også en del at sige.
Svar
#19
Det kan godt være. Tænker du på roligere acceleration og på lige strækninger, kun køre med 80% gas?
Svar
#20
Chr1stoffer Skrev:Det kan godt være. Tænker du på roligere acceleration og på lige strækninger, kun køre med 80% gas?

Ja, sådan noget i den stil. Bykørsel og fuld gas guffer en hel del mere benno end "flydende" touringkørsel gør.
Svar
#21
Ja okay. En del af mit er bykørsel. Men jeg vil da prøve, efter næste tankning, at køre mere konservativt og se hvor stor ændringen på økonomien bliver.

EDIT: Men du tror simpelthen at det er en større udstødning eller en anden gearing der skal til?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Energy Skrev:Tror bare du skal holde gassen mere i ro, og undgå for meget bundgas i længere tid, så skal du nok køre længere på literen. Jps og jeg kører sikkert lidt længere ture ad gangen uden for mange stop'n go end dig, det har også en del at sige.

Da der jo ikke findes lyskryds i miles omkreds her hvor jeg bor, og gode landeveje uden for mange sving, og sidst men ikke mindst, 15 km til den nærmeste større by, ja så giver det ca. 30 km/l Grin. Og jeg har jo nævnt flere steder, at jeg ikke kører med fuld gas mere end 20% af tiden, jeg køre på landevejene. Griner
Svar
#23
Chr1stoffer Skrev:Ja okay. En del af mit er bykørsel. Men jeg vil da prøve, efter næste tankning, at køre mere konservativt og se hvor stor ændringen på økonomien bliver.

EDIT: Men du tror simpelthen at det er en større udstødning eller en anden gearing der skal til?

Ja, hvis den ellers trækker godt, så i med en gearing først, knækudstødningen kræver at du igen skal til at justere vario osv. hvis den skal køre optimalt.
Svar
#24
Så må det blive en gearing der kommer næste gang der skal investeres.
Svar


Forum spring: