Søg Garagen Hej Gæst! Register

Slut med listo
#1
Ja som overskriften siger.
Nu orker jeg ikke mere alt det bøvl med min listo.
efter at den 4 motor er smadret i den og den faktisk kun har kunnet køre halvdelen af den tid jeg har haft den er min tålmodighed sluppet op.

Hvilke problemer har jeg haft?:
1 elendige motorer (fået sat 3 nye i)
2 tændingsbøvl (skulle stilles ca for hver 500 km, det er ikke sjovt når man kører 250 km om ugen)
3 kan ikke tåle fugtigt vejr (kører max 40 km/t når det er fugtigt)

1 positiv ting vil jeg dog sige. Lindberg i Vejen har været flinke og har forholdsvis hurtigt lavet listoen hver gang.

Men nu bliver det en pgo istedet, da de efter hvad jeg har hørt har en noget større driftsikkerhed.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan du ikke lige spørge Lindberg om hvordan de stiller tænding på en Listo med cdi.. Griner


Ikke ligefrem problemer man hører om hver dag - sprængte motorer ?
Svar
#3
Ja nærmest sprængt.
Det er krumtappen der er smuttet hver gang. og det larmer af (forbudt ord) til.

Ej pizz jeg mener selvfølgelig ventilerne, ikke tændingen, selvom virkningen er den samme.
Svar
#4
Vi kan ihvertfald blive enige om at PGO'en nok giver mere køreglæde i det lange løb - selvom det ikke er en 4T.
Svar
#5
Energy Skrev:Vi kan ihvertfald blive enige om at PGO'en nok giver mere køreglæde i det lange løb - selvom det ikke er en 4T.

man kan godt få en pgo 4t jo hvis du ikke lige ved det jo men det er så også lige en mc scooter jo

PGO T-Rex 150
SPECIFIKATIONER

Motortype
4 takt, 1 cylindret OHC, luftkølet

Motorstørrelse
147.5 ccm

HK v/omdr.
11.0/7250

Moment v/omdr.
11.0/6000

Boring/slaglængde
57.0 mm x 57.8 mm

Startersystem
Elektrisk og kick starter

Transmission
Automatik

Længde
1890 mm

Frihøjde
95 mm

Sædehøjde
770 mm

Tør vægt
116 kg

Bremser, for
Enkelt skive

Bremser, bag
Tromlebremse

Dæk, for
120/70-12 TL

Dæk, bag
130/70-12 TL

Tankindhold
6.7 liter
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jojo kender den godt, men går ud fra at det er en 50cc PGO han vil ha', siden han skriver i 4t-knallert sektionen.. :wink:
Svar
#7
Energy Skrev:Jojo kender den godt, men går ud fra at det er en 50cc PGO han vil ha', siden han skriver i 4t-knallert sektionen.. :wink:

jep ellers skal det bage vær sådan en her jo

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=310298 høre nok ikke under scooter eller mc hehe men fed er den da
Svar
#8
Camailla Skrev:jep ellers skal det bage vær sådan en her jo

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=310298 høre nok ikke under scooter eller mc hehe men fed er den da


Hehe .. jo men jeg tror nok chancen/risikoen for at bli snuppet på vej til og fra arbejde på/i den er for stor. Især omkring horsens Grin men jeg kan godt lide ideen med den Grin
Svar
#9
Icecold Skrev:ja som overskriften siger.
nu orker jeg ikke mere alt det bøvl med min listo.
efter at den 4 motor er smadret i den og den faktisk kun har kunnet køre halvdelen af den tid jeg har haft den er min tålmodighed sluppet op.

hvilke problemer har jeg haft?:
1 elendige motorer (fået sat 3 nye i)
2 tændingsbøvl (skulle stilles ca for hver 500 km, det er ikke sjovt når man kører 250 km om ugen)
3 kan ikke tåle fugtigt vejr (kører max 40 km/t når det er fugtigt)

1 positiv ting vil jeg dog sige. Lindberg i Vejen har været flinke og har forholdsvis hurtigt lavet listoen hver gang.

men nu bliver det en pgo istedet, da de efter hvad jeg har hørt har en noget større driftsikkerhed.

Du er da vist født under en uheldig stjerne. Det lyder voldsomt med alle de uheld du har haft i tiden som ejer af en Listo.
Hvorfor skifter de egentlig hele motoren hvis det bare er krumtappen der smutter?

Var den tunet?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja uheldig er vist et ord som dækker.

Nej ikke tunet, det eneste der var gjort var ringen i varioen var slebet smallere, omdrejnings begrænsningen var fjernet og så var der 6 g ruller. Det kan man vist ikke kalde tunet.
grunden ti at de så skifter det hele er at det er det billigste.

Grunden til de skiftede det hele var at det hele inden i motoren fik tæv af sådan en omgang. Det sker jo når motoren går med max omdrejninger så jeg kan forestille mig at det hele indeni har været ridset/bulet.

Og jo det er en 50 ccm 2 takter pgo jeg vil kigge på/efter. har overvejet pgo g max. kan godt lide designet på den og den kører helt okay. Smil
Svar
#11
Icecold Skrev:Ja uheldig er vist et ord som dækker

Nej ikke tunet, det eneste der var gjort var ringen i varioen var slebet smallere, omdrejnings begrænsningen var fjernet og så var der 6 g ruller. Det kan man vist ikke kalde tunet.
Grunden ti at de så skifter det hele er at det er det billigste.

Grunden til de skiftede det hele var at det hele inden i motoren fik tæv af sådan en omgang. Det sker jo når motoren går med max omdrejninger så jeg kan forestille mig at det hele indeni har været ridset/bulet.

Og jo det er en 50 ccm 2 takter pgo jeg vil kigge på/efter. har overvejet pgo g max. Kan godt lide designet på den og den kører helt okay Smil


Min helt egen private mening om PGO G-MAX er, at man sidder dårligt på den. Kørestilen(stillingen) er lidt for meget foroverbøjet, istedet for at man sidder "lige op og ned" som på BiG'en. Og så den "dumme" midterkonsol, den skal man lige vænne sig til Blink med øjet. Men bortset fra det, er det en god scooter Smil.
Svar


Forum spring: