Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
Ja som overskriften siger.
Nu orker jeg ikke mere alt det bøvl med min listo.
efter at den 4 motor er smadret i den og den faktisk kun har kunnet køre halvdelen af den tid jeg har haft den er min tålmodighed sluppet op.
Hvilke problemer har jeg haft?:
1 elendige motorer (fået sat 3 nye i)
2 tændingsbøvl (skulle stilles ca for hver 500 km, det er ikke sjovt når man kører 250 km om ugen)
3 kan ikke tåle fugtigt vejr (kører max 40 km/t når det er fugtigt)
1 positiv ting vil jeg dog sige. Lindberg i Vejen har været flinke og har forholdsvis hurtigt lavet listoen hver gang.
Men nu bliver det en pgo istedet, da de efter hvad jeg har hørt har en noget større driftsikkerhed.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Kan du ikke lige spørge Lindberg om hvordan de stiller tænding på en Listo med cdi..
Ikke ligefrem problemer man hører om hver dag - sprængte motorer ?
Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
Ja nærmest sprængt.
Det er krumtappen der er smuttet hver gang. og det larmer af (forbudt ord) til.
Ej pizz jeg mener selvfølgelig ventilerne, ikke tændingen, selvom virkningen er den samme.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Vi kan ihvertfald blive enige om at PGO'en nok giver mere køreglæde i det lange løb - selvom det ikke er en 4T.
Svar: 216
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2006
Energy Skrev:Vi kan ihvertfald blive enige om at PGO'en nok giver mere køreglæde i det lange løb - selvom det ikke er en 4T.
man kan godt få en pgo 4t jo hvis du ikke lige ved det jo men det er så også lige en mc scooter jo
PGO T-Rex 150
SPECIFIKATIONER
Motortype
4 takt, 1 cylindret OHC, luftkølet
Motorstørrelse
147.5 ccm
HK v/omdr.
11.0/7250
Moment v/omdr.
11.0/6000
Boring/slaglængde
57.0 mm x 57.8 mm
Startersystem
Elektrisk og kick starter
Transmission
Automatik
Længde
1890 mm
Frihøjde
95 mm
Sædehøjde
770 mm
Tør vægt
116 kg
Bremser, for
Enkelt skive
Bremser, bag
Tromlebremse
Dæk, for
120/70-12 TL
Dæk, bag
130/70-12 TL
Tankindhold
6.7 liter
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Jojo kender den godt, men går ud fra at det er en 50cc PGO han vil ha', siden han skriver i 4t-knallert sektionen.. :wink:
Svar: 216
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2006
Energy Skrev:Jojo kender den godt, men går ud fra at det er en 50cc PGO han vil ha', siden han skriver i 4t-knallert sektionen.. :wink:
jep ellers skal det bage vær sådan en her jo
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=310298 høre nok ikke under scooter eller mc hehe men fed er den da
Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
Camailla Skrev:jep ellers skal det bage vær sådan en her jo
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=310298 høre nok ikke under scooter eller mc hehe men fed er den da
Hehe .. jo men jeg tror nok chancen/risikoen for at bli snuppet på vej til og fra arbejde på/i den er for stor. Især omkring horsens
men jeg kan godt lide ideen med den
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Icecold Skrev:ja som overskriften siger.
nu orker jeg ikke mere alt det bøvl med min listo.
efter at den 4 motor er smadret i den og den faktisk kun har kunnet køre halvdelen af den tid jeg har haft den er min tålmodighed sluppet op.
hvilke problemer har jeg haft?:
1 elendige motorer (fået sat 3 nye i)
2 tændingsbøvl (skulle stilles ca for hver 500 km, det er ikke sjovt når man kører 250 km om ugen)
3 kan ikke tåle fugtigt vejr (kører max 40 km/t når det er fugtigt)
1 positiv ting vil jeg dog sige. Lindberg i Vejen har været flinke og har forholdsvis hurtigt lavet listoen hver gang.
men nu bliver det en pgo istedet, da de efter hvad jeg har hørt har en noget større driftsikkerhed.
Du er da vist født under en uheldig stjerne. Det lyder voldsomt med alle de uheld du har haft i tiden som ejer af en Listo.
Hvorfor skifter de egentlig hele motoren hvis det bare er krumtappen der smutter?
Var den tunet?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 77
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2006
Ja uheldig er vist et ord som dækker.
Nej ikke tunet, det eneste der var gjort var ringen i varioen var slebet smallere, omdrejnings begrænsningen var fjernet og så var der 6 g ruller. Det kan man vist ikke kalde tunet.
grunden ti at de så skifter det hele er at det er det billigste.
Grunden til de skiftede det hele var at det hele inden i motoren fik tæv af sådan en omgang. Det sker jo når motoren går med max omdrejninger så jeg kan forestille mig at det hele indeni har været ridset/bulet.
Og jo det er en 50 ccm 2 takter pgo jeg vil kigge på/efter. har overvejet pgo g max. kan godt lide designet på den og den kører helt okay.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Icecold Skrev:Ja uheldig er vist et ord som dækker
Nej ikke tunet, det eneste der var gjort var ringen i varioen var slebet smallere, omdrejnings begrænsningen var fjernet og så var der 6 g ruller. Det kan man vist ikke kalde tunet.
Grunden ti at de så skifter det hele er at det er det billigste.
Grunden til de skiftede det hele var at det hele inden i motoren fik tæv af sådan en omgang. Det sker jo når motoren går med max omdrejninger så jeg kan forestille mig at det hele indeni har været ridset/bulet.
Og jo det er en 50 ccm 2 takter pgo jeg vil kigge på/efter. har overvejet pgo g max. Kan godt lide designet på den og den kører helt okay
Min helt egen private mening om PGO G-MAX er, at man sidder dårligt på den. Kørestilen(stillingen) er lidt for meget foroverbøjet, istedet for at man sidder "lige op og ned" som på BiG'en. Og så den "dumme" midterkonsol, den skal man lige vænne sig til
. Men bortset fra det, er det en god scooter
.