Søg Garagen Hej Gæst! Register

Karburator spytter bagud
#1
Hej BS
Baggrund:
Har en std Gilera Stalker årg 04. Hvor begrænsningerne er fjernet. Tilpasset alle overgange /samlinger (krumtaphus-cylinder mm) Monteret Malossi Red Sponge og Tecnigas udstødning. Samt Malossi Multivar.
Problemet er: Den "spytter" meget bagud af karburatoren - så der siver noget bensin /olie?? ud ved filterhus samlingen.
I og med at den "spytter" bagud af karburatoren, blir blandingen noget fed og pickup lidt "tung", da "gas-blandingen" jo ligesom "passerer dobbelt" igennem karburatoren Græder

Fuldgas blandingen ser hæderlig cocio farvet ud på tændrøret. Ydelses mæssigt er der ikke rigtig forskel fra 2/3 hane og til fuld åbning - kun lyden.
Synes at std membranen lukker nogenlunde tæt, når man suger i den. Heller ikke meget lys igennem - lidt kan dog skimtes.
Så kommer spørgsmålet:
Hvad kan der være af årsager til, at den spytter bagud af karburatoren?
Vil det hjælpe noget, at montere de tynde (hurtigere) 0.25m carbon blade - fremfor std metal membraner?
Øs gerne af jeres mange erfaringer Grin

Mvh Merlin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg oplever det i større eller mindre grad på alle mine maskiner, en træt membran vil dog gøre det værre.

Jeg er først tilfreds med en membran hvis jeg ikke kan se lys nogen steder. Selvom den under kørsel vil presse den tæt, så føler jeg at den især ved lavere omdrejninger står mere stabil hvis den ikke gaber lidt.

For at komme din dårlige pickup til livs, hvis ikke en ny membran ændrer noget, ville jeg justere blandingen til mere mager på luft/blandingsskrue og nålen.
Svar
#3
Tak for svar 12v.

Udover at membranen skal slutte helt tæt, hvad er din /jeres erfaring med at bytte std stål membran ud med en tynd (0,25mm) carbon. Vil dette gi mindre spytten tilbage i karburatoren? Tænkte på at den måske reagerede lidt hurtigere Fræk
Er det forventeligt, at der ikke hentes mere ydelse fra 2/3 til fuld hane, på en afdroslet motor?

Mvh Merlin
Svar
#4
Jeg kunne ikke mærke forskel da jeg skiftede til carbon blade på min NRG afdroslet/lidt tunet. Men dejligt at vide når de smuldrer, at stumperne ikke kan ødelægge cylindervæggen og stempel.

Synes ofte at man ikke mærker den store forskel på den sidste del af gashåndtaget, tænkt på venturien er rund eller oval, så på den sidste del af gasgivningen vil den kun åbne op for lidt mere areal. Ikke at jeg ingen forskel oplever efter 2/3 gas, nok nærmere de sidste 10-20%. En for lille dyse kan sagtens gøre at du har et større område hvor du ikke føler en ekstra motoreffekt.

Hvad tændrør kører du med? Std 9'er som sidder i mange Piaggioer er alt for kolde, og så vil tændrøret vise et forkert billede af din forbrædning. Så det er muligt at du er lidt på den magre side, men fordi tændrøret er så koldt kan det ser ud somom du ligger rigtig. Jeg vil anbefale 7-8 til afdroslede maskiner.
Svar
#5
Det er jo rigtig nok med åbning af gasspjæld og areal - ovalt /rund og motorydelsen. (17,5mm org karburator)
Kører med en 8'er NGK i den afdroslede motor - da jeg bla har øget kompressionen lidt. (0,4mm)
Prøver med nogle "hjemme - klippede" carbon blade i 0,25mm, nu den skal renoveres lidt her til vinter. I håb om at de er lidt bedre /hurtigere til at reagere /lukke Smil

mvh Merlin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: