Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med Bagbremsekaliber Aprilia RS 50
#1
Jeg har for nyligt haft min kaliber taget af, for at sætte nye bremseklodser på, men efter jeg har sat den på igen, virker den overhovedet ikke. Jeg har sat flere timer og prøvet at få falsk luft ud, men der er stadigvæk ingen modstand når jeg trykker på bagbremsen. Har i nogle forslag til hvad der kan være i vejen? Jeg har læst noget om en reparationsæt til kaliber, men jeg kan ikke finde nogen nogle steder, jeg har aldrig makket med skive bremser før, så ved ikke så meget om det. Den virkede ellers fint inden jeg tog den af, udover at klodserne var slidte.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(05-11-2013, 00:48)larsskive Skrev: Jeg har for nyligt haft min kaliber taget af, for at sætte nye bremseklodser på, men efter jeg har sat den på igen, virker den overhovedet ikke. Jeg har sat flere timer og prøvet at få falsk luft ud, men der er stadigvæk ingen modstand når jeg trykker på bagbremsen. Har i nogle forslag til hvad der kan være i vejen? Jeg har læst noget om en reparationsæt til kaliber, men jeg kan ikke finde nogen nogle steder, jeg har aldrig makket med skive bremser før, så ved ikke så meget om det. Den virkede ellers fint inden jeg tog den af, udover at klodserne var slidte.

Har du tjekket at der ikke er kommet noget olie eller kobberfedt på bremseklodserne eller på selve skiven.
Ellers så kunne det være de stempler der trykker på klodserne så de klemmer om skiven der har sat sig fast.
men nu er jeg ikke skivebremse expert så måske nogle af profferne har nogle andre forslag til hvad der kan være galt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Skal jeg bare skal skille kaliberen helt af, for at komme ind til de stempler?
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#4
(05-11-2013, 13:31)larsskive Skrev: Skal jeg bare skal skille kaliberen helt af, for at komme ind til de stempler?

Har aldrig haft sådan en skildt ad kun set nogle tegninger og billeder i en bog så tør jeg ikke sige om man kan og om det er svært.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
Hvis kaliberen virkede perfekt inden du havde den afmonteret fra bremseslangen, så er der ingen grund til at begynde at overveje at renovere den, sålænge der ikke er rust på stemplerne.

Jeg går ud fra du har presset dem i bund da du skiftede bremseklodser, gled de nemt på plads, eller skulle der bruges vold ? Og alt var selvfølgelig renset af - inden du begyndte ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der skulle bruges lidt vold for at få dem i, men fik dem skubbet helt ned, jeg har lige tørt det lidt af med en klud, men har ikke renset noget. Jeg har aldrig prøvet det før, med sådan en kaliber. Men bremseklodserne bevæger sig ikke en millimeter nu.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#7
Vold er aldrig en god ting med en bremsekaliber, det er en mulighed at de simpelthen sidder fast, men det kan også godt drille at få udluftet bremserne, kan du overhovedet mærke modstand i den ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Jeg kan mærke lidt modstand efter jeg har pumpet på bremsen en stykke tid, men ikke så meget, men bremsebakkerne bevæger sig ikke spor.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#9
(05-11-2013, 19:15)larsskive Skrev: Jeg kan mærke lidt modstand efter jeg har pumpet på bremsen en stykke tid, men ikke så meget, men bremsebakkerne bevæger sig ikke spor.

Hvis du pumper ind til du mærker modstand, holder bremsepedalen nede, og løsner udluftningskruen, stadigt holder pedalen, og så strammer den igen, og så gentage, er det sådan du udlufter ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja det er sådan jeg udlufter, jeg har nok gjort det 50 gange nu, kan det tage så lang tid? Er der noget jeg kan tjekke efter, hvis jeg tager bremseklodserne af igen. Eller nogle steder på kaliberen der skal smøres eller noget.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#11
Jeg har haft bremseklodserne taget ud, og fået renst det ordenligt, men den virker stadig ikke. Der er simpelhen ikke rigtig noget modstand når jeg bruger bremsen, selv om jeg har haft det udluftet flere gange endnu.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#12
(06-11-2013, 13:56)larsskive Skrev: Jeg har haft bremseklodserne taget ud, og fået renst det ordenligt, men den virker stadig ikke. Der er simpelhen ikke rigtig noget modstand når jeg bruger bremsen, selv om jeg har haft det udluftet flere gange endnu.

Måske der er hul i bremseslangen eller beholderen til væske der er utæt, prøv og tjek det hvis du ikke har gjort det.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: