Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fladt bagdæk, men ikke punkteret?
#1
Min Listo kopi var i forgårs næsten helt flad på baghjulet. Den står i mit skur, på en villa vej, så der er ikke nogen, som for sjov, har lukket luft ud.
Jeg opdagede det, først efter et par 100 meter ned af vejen. Så kunne lige så godt forsætte de sidste 300 meter til brugsen, og få noget luft i. Tog chancen og kørte på arbejde. - Men sjovt nok, her 2 dage efter, er der stadig lige meget luft i?
Har jeg magic dæk på, eller hvordan?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Som jeg har fortalt (men kan jo lige dele med alle herinde Blink med øjet ) så har jeg oplevet noget ligende på min Listo 45.
Meget fladt dæk, på med luft - og det har holdt lige siden.

Jeg tror det kunne have været en lille sten, glas mv, der er faldt ud igen da det var fladt og når dækket bliver pumpet op igen bliver det lille hul "helet" igen.

Det er ihvertfald hvad jeg tror der er sket Smil
Svar
#3
Jeg har oplevet noget tilsvarende på cykel Fortvivlethock:

Dækket blev fladt, men da det fik et chock fra en trykslange, holdt det luft til næste regulære punktering.

Mit gæt er snavs i ventilen, som er blevet blæst ind i dæk (slange) af trykluft.

For mig var det nemlig først efter tankens trykslange, at dækket holdt luft. Den langsomme, metodiske håndpumpen løb flad på et par timer.
Svar
#4
Enig med Walker
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Jeg tror nu stadig jeg har fået mig et magic dæk. Griner

Har besluttet at jeg ikke vil tanke den, og lade den kører tør, i håb om der så, af sig selv, kommer mere benzin i. Griner Griner Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kan også være at det er fælgkanten der er rustet/irret, så dækket ikke slutter helt tæt til fælgen(gælder naturligvis kun ved slangeløse dæk) Meget luft i dækket presser dækkanten hårde mod fælget skulle jeg mene.
Svar
#7
Jeg har også prøvet noget lignende, men dog på cykel. Der manglede en del luft, og da jeg tog det af for at se hvad der kunne være galt så jeg at der sad et lille stykke glas inden i slangen. Glasstykket faldt dog ud, og underligt nok var slangen helt tæt igen! Også da jeg pumpede luft i
Svar


Forum spring: