Søg Garagen Hej Gæst! Register

SÅ fik jeg en kymco agility 30kmt
#1
SÅ fik jeg endelig min kymco agility 30kmt !! Grin

Den kører ca. 38 kmt på speedometeret.
Jeg gennemlæser manualen og der står at det er bedst at den ikke kører over 30 kmt det første måned.
Der hvor jeg købte den, sagde værkstedet at det sku jeg ikke gå så meget op i.
Hvad siger i til det?

Desuden står der også "Hvis benzinmåleren er i det røde felt, så påfyld blyfri 92 eller 95 oktan blyfri benzin"

Fylder I 92 på da?

Værkstedet sagde noget om at den soder meget så..


Overskrift ændret Smil. JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
mongo Skrev:Fylder I 92 på da?

Værkstedet sagde noget om at den soder meget så..


Overskrift ændret Smil. JPS.

Jeg bruger 95 til Baotian'en... Det siger værkstedet, men ved ikke om det er bedre??
Svar
#3
Tror ikke du skal tage det så tungt det med 30km/t den første måned. Desuden kører nogen nok 100km på en måned mens andre kan køre 400km. Personligt kører jeg med blyfri95.
Svar
#4
Til Lykke Fortvivletcooter:
38 på "nålen" svarer vel til regulære 30-34 km/t, så det med at holde den nede på 30 km/t den første måned, skulle ikke være noget problem :wink: Du skal dog passe lidt på, for med begrænseren i variatoren, kan du selv med 30-35 km/t komme op på høje motoromdrejninger; det svarer til de omdrejninger, en 45'er kører, når den køres med gassen i bund - og lidt til. Det med den første måned, er lidt af en tilsnigelse. Der burde stå den første måned, eller til første service (olieskift).

Den kører fint på 92 oktan blyfri - findes der blyholdigt benzin mere? Ud over at skade miljøet og helbredet, ødelægger bly katalysatoren i udstødningen. Til de få gamle biler, der ikke kan klare blyfri, kan man få blyerstatning på flaske.
Jeg kører selv på Bio 95 fra Statoil, men det er af andre årsager, som du kan læse om i en anden tråd (karburatorsprit).
Benzinmåleren er et kapitel for sig selv. Fra halv tank og ned til det røde (ca. 1 liter tilbage) går det meget meget stærkt. Fortvivlethock:
Jeg ved ikke, hvad værkstedet mener med soder meget. Den må ikke sode - basta. Det er en 4-takter, så hvis den soder, er der noget galt.
PS! Topfarten uden begrænsninger, er ca. 65 på "nålen"
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Min startede også ud med 39-40 på toppen ned ad bakke. På jævn, flad vej (gammel havbund, Avedøre Holme) gik den reelt 33 når man tog højde for ca. 3% for meget på tælleren.
Min nål har dog sat sig noget med tiden. 35 på nålen i dag er reelt lige over 30. 30 på nålen er ret præcist 25.

I langt det meste af de nu godt 7.000 km har jeg kørt med 92 uden problemer. Husk dog sprit i vintersæsonen!

Den store gevinst på økonomien kom omkring 800 km, hvor jeg kom op over 35 km/l ved moderat kørsel. Senere nåede jeg på langture over 40. (om sommeren :? )

Fra dag 1 kunne jeg køre tanken 2,5 liter ned, uden at det overhovedet kunne ses på viseren. Dernæst yderligere 1-1,5 liter til bunden af skalaen, efterfulgt af en ikke helt kendt reserve. Dog ikke under 20 km efter tilkørsel.
Fylder jeg til lige under pladen i påfyldningshullet kan jeg i hvert fald rumme 5,25l. 5,24 er blevet påfyldt en gang, og da var der stadig væske at se dernede. 5,5 liter er nok realistisk.

Men jeg venter stadig på det store orakels go/no go tilbagemelding på min angiveligt lovlige performance efter seneste service.

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=3384
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ok, jeg må passe på høje omdrejninger i for lang tid af gangen.

Han sagde vist noget med at den soder i udstødningen, også ska den skiftes oftere..
Det lyder også lidt underligt i mine øre, for en bil idag kan jo godt køre med 92 oktan.
Svar
#7
Kvaliteten af 92 eller 95 oktan benzin er fuldstændig den samme, forskellen er selvantændelses temperaturen. Når brændstofblandingen komprimeres i cylinder vil temperatur stige, og i en højtkomprimeret motor ( over ca. 10:1 vil jeg tro ) så meget at den futter af for tidlig, d.v.s før det rigtige tændings tidspunkt ( altså gnist i tændrør) og før stempel er i topstilling, har man øre for det vil man kunne høre at den laver tændingsbanken.

Min MC køre på 92 oktan uden problemer, der kan dog være tendens til en svag tændingsbanken, hvis jeg på en meget varm sommerdag giver fuld gas ved lave motor omdrejninger.

Har også hørt, fra pålidelige kilder, er de aller fleste tankstationer kun har en tank, hvorfra de tapper både til 92 og 95 oktan, men det vil indehaveren selvfølgelig ikke indrømme hvis man spørger.
Men står der at bilen eller scooteren kan køre på 92 oktan i instruktions bogen, så er der ingen grund til at hælde 95 på, det får man intet ud af.

Tilkøring er der delte meninger om, personlig går jeg ind for en blid indkøring, hvor de første 300 km. er de vigtigste, helt tilkørt er den tidligst efter 1000 km.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
Hej

Man skal også lige være opmærksom på at der er sparet temlig meget på lak og krom så der kommer ret hurtigt rust pletter på dækpladen ved udstødningen, omkring de 3 skruger ved benzindæksel/ryglæn, omkring omløberne ved sidespejlene o.s.v.

Sod - mon ikke værkstedet har forvekslet din 4T med en 2T á samme mærke - husk dog at tømme slangen der går ud fra luftfilteret for "snask"

Jeg køre 92 uden problemer. og ca 65 uden spærring. Samme omdrejninger med og uden spærring ved fuldgas så det kan jo lige så godt udnyttes til fart - forureningen er den samme. Smil
Oddball
Svar
#9
Oddball Skrev:Hej

Man skal også lige være opmærksom på at der er sparet temlig meget på lak og krom så der kommer ret hurtigt rust pletter på dækpladen ved udstødningen, omkring de 3 skruger ved benzindæksel/ryglæn, omkring omløberne ved sidespejlene o.s.v.
Det er et generelt problem med rust på potten og dækpladen på alle mærker. Jeg bruger varmebestandig sort og klar spraylak (fåes bla. hos thansen) til at holde det værste rust væk fra potten. Når der kommer lidt rust, fjerner jeg det med stålbørste eller smergellærred og giver den lidt lak. De andre steder får lidt af den maling, der kan smørres direkte på rust "og lave det om til metal".

Du kører nok med lidt færrer omdrejninger uden spærring ved fuld gas, da motoren ikke rigtigt kan trække fulde omdrejninger uden spærringen i variatoren - hvis du ikke kan nå de optimale 7.000 omdrejniger, kan du prøve med f.eks. 6,2 g's ruller istedet for 6,5 g. Sammenlagt på en dag vil du normalt også have kørt færrer totale omdrejninger, så forureningen bliver faktisk mindre. Hvis du ikke er en sværvægter, vil en åben cdi give ca. 5 km/t mere på nålen
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg holder speederen, for det meste, lige under begrænsningen slår til.

Jeg må lige huske det med at rustbeskytte diverse bolte, tak for tippet Smil
Svar


Forum spring: