Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjelme ?
#49
De fleste af T-Hansens hjelme (NAU) hedder noget med N20 (N50=N20 mht. tilbehør), eller N30, og de har haft tilbehør til disse, i en nogen år. Men normalt er bedst, at købe ekstra tilbehør sammen med hjelmen. Den skal alligevel udskiftes efter 5 år, og det er meget sandsynligt du kan få tilbehøret i 2 år.

N70, tror jeg ikke er kompatibel med de andre - og den går måske ud.

Nau hjelmene, er ikke med dugfrit visir, men det kan købes adskildt - til N20 (ca. 300 kroner).
Zero Road/Uni er relativ nye - og de vedbliver nok at have tilbehør lidt tid. Zero Road/Uni, er glasfiberhjelm. Det medleverede visir er dugfrit, og ekstra dugfrit klar visir kan fås for 99 kroner.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Citat:Den skal alligevel udskiftes efter 5 år,
Øh, er der regler herom, eller ... ?
Svar
#51
walker1 Skrev:
Citat:Den skal alligevel udskiftes efter 5 år,
Øh, er der regler herom, eller ... ?

Gu ved om anonymussen ikke mener at hjelmen er så ridset at den skal skiftes ud efter 5 år, der er så vidt mig bekendt ingen lov der påbyder en at gøre det, ellers så står jeg til en spjældtur da min hjelm er over 10 år gammel. :oops:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#52
Anonymous Skrev:De fleste af T-Hansens hjelme (NAU) hedder noget med N20 (N50=N20 mht. tilbehør), eller N30, og de har haft tilbehør til disse, i en nogen år. Men normalt er bedst, at købe ekstra tilbehør sammen med hjelmen. Den skal alligevel udskiftes efter 5 år, og det er meget sandsynligt du kan få tilbehøret i 2 år.

N70, tror jeg ikke er kompatibel med de andre - og den går måske ud.

Nau hjelmene, er ikke med dugfrit visir, men det kan købes adskildt - til N20 (ca. 300 kroner).
Zero Road/Uni er relativ nye - og de vedbliver nok at have tilbehør lidt tid. Zero Road/Uni, er glasfiberhjelm. Det medleverede visir er dugfrit, og ekstra dugfrit klar visir kan fås for 99 kroner.

Problemet ligger så igen ved køb hos Thansen, reservedelene har de sjældent på lager, jeg kender flere som har købt Driver og Nau hjelme men kunne ikke få stumper til dem, endda lige da hjelmene var kommet frem, så igen laver Thansen den bedste handel.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#53
heyy jeg har den hjelm bare i sort :-) den er NICE
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Idag er vi jo heldige at have Internet - og på deres hjemmeside, kan man se om varen er på lager, og i hvilke butikker. Hvis den ikke er på lager, men på lager i en anden butik, bestiller de den derfra, og den kommer i løbet af 2-3 dage. Tidligere syntes jeg T-Hansens kvalitet var lav, men jeg mener den er på vej lidt op.
Svar
#55
walker1 Skrev:OK det råd tror jeg jeg tager til mig. Det er nemlig ikke så meget, jeg har kunnet finde omkring Nau andetsteds Ked af det

I stedet går jeg og vakler lidt mellem Takachi's TK40 og Nitro's N610-V.

Begge er full-face fiber, har udtageligt for og ligger i samme prisleje. Caberg 505 Chrono var opgså et bud i samme prisklasse, men den er lavet af plast. Hvad er egentlig bedst?

I hvert fald Takachi og Caberg forhandles der, hvor jeg nok ender med at købe den 2-hjulede, mens Nitro muligvis kræver, at jeg går andetsteds Ked af det

Det med full-face skyldes forhandleren (tidl. mekker, brillebruger og selv scooterist). Han mente i lighed med andre tidligere i denne tråd også, at flip-up havde en lidt mindre styrke. At han så er sprunget helt op til en af de dyrere Sharks, er måske en anden sag. (Kører kanske også MC?)

Takachi og Caberg er navne jeg har set og hørt før, så det er vel begrænset hvor meget skidt de sender ud, men ... ?


Nau er et kinesisk mærke

Du kan godt vente, at de vil blive udskiftet inden der er gået 2 år.
Iøvrigt er mærket Nau ikke bare hjelme Men også Toiletter, og meget andet
jeg siger ikke at det er et udemærket produkt, blot, at man skal passe på mht reservedele hertil.

Men fact er, at Nau opkøber restpartier, og heredfter præger sit navn på for derefter at sælge til vesten. Så er det jo op til køber.
Svar
#56
Anonymous Skrev:Idag er vi jo heldige at have Internet - og på deres hjemmeside, kan man se om varen er på lager, og i hvilke butikker. Hvis den ikke er på lager, men på lager i en anden butik, bestiller de den derfra, og den kommer i løbet af 2-3 dage. Tidligere syntes jeg T-Hansens kvalitet var lav, men jeg mener den er på vej lidt op.

A ved ikke lige om du aldrig er rendt i det problem at deres lagerstatus ikke passer, jeg er mange gange Græder Sidst da jeg købte en scanner hos dem i januar, den duede ikke og jeg kørte til Holstebro med den, fordi jeg kunne se den var på lager der, men det var den ikke, den skulle så være på lager et sted på sjælland, og den ville blive sendt til mig dagen efter.

Der kom ingen scanner, i telefonen og klage min nød, og efter en ½ times snak, havde de slet ingen nogen steder i landet, jeg måtte så køre den sure vej til Holstebro igen for at få mine penge tilbage, de ville ikke sende en check, fino kundeservice.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#57
CJ Skrev:Men også Toiletter

Jeg er glad for jeg ikke købte en, med det navn :oops:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Citat:de ville ikke sende en check, fino kundeservice.

Heldigvis har jeg ikke været udsat for så dårlig service. Det er sket to gange, at de ikke havde en vare, som jeg havde bestilt. De beklagede meget, og undskyldte, at jeg måtte møde op, trods de ikke havde varen, og havde lovet det - og ville derfor sende varen uden porto, så snart de fik den. I det andet tilfælde, fik jeg også en undskyldning, og de forklarede at de havde varen på lager - men det var sket en fejl, og de vil finde den frem til mig, og jeg kunne hente den samme dag.

Jeg tror, at det må være en fejl, hvis de ikke vil sende en check til dig. Har du gjort handlen, via telefon eller Internet - så skal de - trods du henter varen i butik, tilbyde dig, at få pengene retur indenfor 14 dage. Og det ser ud til, at de altså ikke har kendt Internet loven. Det tror jeg ikke gælder T-Hansen genneralt, og du skal måske henvende dig direkte til T-Hansen, da det nok er en fejl i den pågældende butik (sælgeren). De kan ikke kræve, at du møder op, og henter pengene. Om de kan, hvis du har betalt i den pågældende butik, ved jeg ikke - men jeg tror ikke, at de kan, hvis du oprindeligt har bestilt varen via Internet, og det derfor er en Internet handel, hvor du blot har valgt at betale, og afhente, i butik. Desuden, lover T-Hansen også Pengene er dine, hvis du ikke ønsker varen, og de burde sende dig en check, eller tilbageføre beløbet. Pengene vil altid være dine, hvis de ikke har leveret varen til dig. På samme måde, som hvis en vare, er leveret til reparation, må de ikke bare indrage hverken penge, eller vare. De har derfor ikke anden udvej, end at sende dig en check, eller at tilbageføre beløbet. Hvis de sender varen, har du returret, og du kan nægte modtagelsen, og skal have pengene i stedet, uden at betale hverken porto, eller fragt, da det er normale betingelser for at sende på postordre. Jeg tror, at det er sket en fejl, hos den enkelte sælger, eller hos den ansvarlige for den butikken.

Det er ikke kun hos T-Hansen at sådanne fejl kan ske. Jeg har haft store problemer med COOP. Men, hvis jeg ringer til COOP, for at beklage min nød, så beklager de dybt den pågældende fejl, forklarer at det er meget beklageligt, fordi at de netop gør meget ud af, at den type fejl ikke må ske, osv. og forklarer at det ikke er noget problem f.eks. at få varen byttet, hvorefter at jeg så kan møde op, og de kan ringe til coop og kontakte den pågældende hos COOP, så der ikke opstår noget problem. Typisk, er det den pågældende sælger, der reelt ikke ved noget - men det ser ud til, at langtfra være problemer i alle butikker, og man kan i mange tilfælde, bare henvende sig hos en anden butik, der så håndterer problemet ordentligt. Det er en tendens til, at det har meget med butikken at gøre, og det er altid de samme butikker, som kan give et problem. F.eks. stod en gang en plakat i Kvikly, at jeg kunne få enhver vare købt i COOP's butikker (dog ikke fakta, merlin osv.) byttet i Kvikly. Jeg vil benytte mig af tilbudet, og tog noget fra superbrugsen frem. Den gik IKKE. Men, ifølge COOP, så bytter de i Kvikly varer fra brugsen. I den pågældende kvikly tog de dog kun varer fra kvikly retur. Og ellers, skulle det have samme stregkodenummer i Kvicklys system. Og det havde den pågældende vare ikke, da de ikke havde samme varesortiment i butikerne som i brugsen. Selvom det bag dem var en stor plakat der proklamerede at de tog varer retur fra superbrugsen, så påstod den ansatte, at det gjorde de skam kun, hvis det var en del af deres sortiment. Men jeg kunne tage til en anden kvickly, da det jo kunne være, at det var en del af deres sortiment. De vil kun tage varer retur, fra deres egen butik, eller hvis det var en vare, som var i deres sortiment. Genneralt, havde de ikke returret for varer i brugsen. Hos COOP fik jeg at vide, at det var en direkte and. Samme butik, gav også problemer, da jeg købte en vare, og opdagede at den var totalt optødet - den begyndte at løbe ud, over transportbåndet. Det tog en halv time, at få pengene retur. De tog ikke fødevarere retur, og jeg kunne jo have stået og tøet den op i hånden. Men vi havde umiddelbart hentet den i fryseren, og varen løb nærmest ud over disken ved købet. Vi fik dog pengene retur, efter at en ekspedient havde brugt længere tid på rådførsel, og kontroleret, om der kunne være optøede varer i fryseren. Helt anderledes var bilka. Her kom vi med nogen fødevarer, efter vi havde spist af disse, og havde fundet en olieret gummiring i disse. Bilka tog affære, og skiftede til anden leverandør, og der var ikke flere problemer. Siden, har de pågældende varer været i top kvalitet, og der har ikke været problemer med gummiringe, eller afhoppede maskindele. Vi fik pengene retur straks, uden omsvøb, trods vi havde fortæret en del af varen. De gav nemt penge retur på fødevarer, når de fik at vide, noget var galt. Genneralt, syntes jeg derfor, at Bilka, er i top, mht. til tilbagelevering, returvarer, og reklamationer af varer der er deffekte eller hvor der er store fejl på, hvorimod at COOP er noget besværligere.
Svar
#59
Anonymous Skrev:Jeg tror, at det må være en fejl, hvis de ikke vil sende en check til dig. Har du gjort handlen, via telefon eller Internet - så skal de - trods du henter varen i butik, tilbyde dig, at få pengene retur indenfor 14 dage. Og det ser ud til, at de altså ikke har kendt Internet loven. Det tror jeg ikke gælder T-Hansen genneralt, og du skal måske henvende dig direkte til T-Hansen, da det nok er en fejl i den pågældende butik (sælgeren). De kan ikke kræve, at du møder op, og henter pengene. Om de kan, hvis du har betalt i den pågældende butik, ved jeg ikke -

Scanneren var købt og betalt i den fysiske butik i Holstebro, indleveret 1½ mdr. derefter som defekt så det er ikke helt de samme regler du henviser til der gælder i dette tilfælde.

Bilka og Coop har jeg aldrig haft problemer med, jeg har på den fornemmelse at de nærmest er for lette at f.eks levere varer tilbage til. Jeg købte i januar en DVD brænder i Kvikly Extra i Holstebro, da jeg havde haft brænderen i en uges tid, var jeg så irreteret på den at jeg ringede ud til Holstebro og spurgte hvad jeg skulle gøre, svaret var at jeg bare kunne komme ud med den og få mine penge tilbage. Jeg kørte derud, afleverede brænderen i den originale kasse som de ikke engang åbnede for at se om det var den rigtige vare der var i kassen, og jeg fik pengene retur.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#60
køb en ordentlig hjelm og den skal ikke skiftes efter 5år - min er en caberg..

Ellers tjek hos tyske www.louis.de -koster kun 6.99€ (ca 50kr)i porto op til 50 kg-(kommer med postdk op til 30 kg ellers dhl) har købet en ekstra hjelm hos dem på udsalg til 200 kr! eu godkendt naturligvis og fin fin kvalitet....

Der kan iøvrigt købes massere af udstyr hos dem til yderst gode priser... jeg har desværre lige købt en tanktaske i danmark til 299,- på tilbud..... pris hos louis - 9.99€ altså 75kr!!!! samme mærke und alles!!!... fin fin biks!
Svar


Forum spring: