Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn til Derbi Senda 2012
#1
Jeg har lige anskaffet mig et politiværn til min Derbi Senda 2012 model. Og Politiværnet skulle fungere til min model.

Jeg har fulgt en masse guides og forslag til hvordan det skal monteres sort på Stel. Rød på CDI med rød ledning. Men der sker slet ikke noget. Den ænder ikke fart, og jeg har prøvet at skrue på det hjul hvor der er tal og bogstaver på. Sat den på F som jeg har læst mig frem til skulle være Politiværnetes langsommeste hastighed. Men den forsætter med at køre det som den kan.

Nogle som har en idee til hvad problemet kan være? Muligvis dårlig stel forbindelse? Man skal ikke gøre noget ved Pickup'en på den? Bare montere den røde ledning fra Politiværnet til den røde på CDI.?

Modellen jeg har købt er:
Politiværn - msp-tuning.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Problemet er muligvis fundet på hvorfor mit Politiværn ikke fungere.

Det politiværn jeg har fundet, fungere ikke til Leonelli CDI. Kun til Ducati CDI.

Nogle her inde som ved, om man kan anskaffe sig et politiværn til Leonelli CDI?
Svar
#3
Min Derbi bruger denne type CDI.

http://www.speedline.dk/da/scooter/taend...3-33017-1/

Som skulle være en Leonelli.

Men mange steder på nettet fortæller de, at Leonelli er en CDI med masser af ledninger osv. Hvor Ducati CDI'en er en med 4 stik. Men det ses jo også her på Leonelli modellen, på det link jeg sendt. Så de ser fuldkommen ens ud.

Men nogle som har råd ang. Politiværn til Leonelli ?
Svar
#4
(26-10-2013, 19:15)Madsls Skrev: Modellen jeg har købt er:
Politiværn - msp-tuning.dk


De virker aldrig

Svar
#5
(26-10-2013, 20:07)Madsls Skrev: Min Derbi bruger denne type CDI.

http://www.speedline.dk/da/scooter/taend...3-33017-1/

Som skulle være en Leonelli.

Men mange steder på nettet fortæller de, at Leonelli er en CDI med masser af ledninger osv. Hvor Ducati CDI'en er en med 4 stik. Men det ses jo også her på Leonelli modellen, på det link jeg sendt. Så de ser fuldkommen ens ud.

Men nogle som har råd ang. Politiværn til Leonelli ?

Den på linket er en Ducati, en Leonelli ser sådan her ud:

[Image: 17206.jpg]
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Som regel er der to ledninger på et politiværn: Rød og Sort. Den sorte sættes til stel. Den røde ledning, skal på pulseren. Nemmere kan det vist ikke være. Nogle få (dem med microprocessor mv.) skal også sættes til 12V.

På mange scootere er den sorte ledning er +12V. Så ledningen til stel, må så endeligt ikke sættes på scooterens sorte ledning.

Når politiværnet er aktivt, så vil den "dræbe" nogle af signalerne fra pulseren, og derved reducere hastigheden - de signaler der dræbes, kan ikke medføre en tændingsgnist.

Hvis du har et diagram over din scooter eller knallert, er det dermed kun at identificere stel ledningen, og ledningen til pulseren. Signalet fra pulseren, kan også findes ved CDI'en. Og i nogle tilfælde, går den også til tændingsnøglen, og til alarm, men ikke altid.

Du skal helst være sikker på ledningerne. Både politiværn, og knallertens elektronik, kan brænde af, hvis du gør det forkert. Få fat på et diagram.


Jeg fandt et diagram på nettet, og det ser ud til, at den svarer til de fleste kinesiske, så det skulle ikke være et problem at få til at fungere. Har du haft den tilsluttet forkert, kan fartbegrænseren dog være brændt af.

http://s675.photobucket.com/user/hmmmnz2...a.jpg.html
http://i675.photobucket.com/albums/vv118...isenda.jpg

Prøv at se ved tændingsnøglen. Der er en ledning, som er for sig selv - den er hvid/rød fra selve tændingsnøglen, og går så i en muffe, og bliver grøn/sort. Den går ned til pulseren. I stikket ved pulseren, bliver den grøn, og den grønne ledning går til pulseren. Den går også op til CDI'en. Ved CDI'en, er ledningen således grøn. Ledningen til pickup spolen, er altså hvid/rød ved tændingsnøgle, den er grøn/sort fra tændingsnøgle og til pulser, og den er grøn på pulser, og grøn på CDI.

Stel ledningen er blå på tændingsnøglen. Den går i et stik, og på den anden side, er den gul/grøn. Den er gul/grøn de fleste steder på knallerten. CDI'en har ikke på diagrammet nogen forbindelse til scooterens stel, andet end den sorte ledning, der er sat på metallet.

Den røde ledning på hastighedsbegrænseren, skal på pulseren. Den sorte på stel.

Tager forbehold for, at ledningerne på din knallert, kan afvige fra ovenstående diagrammer.
Svar
#7
(27-10-2013, 01:00)Super 8 Skrev: Som regel er der to ledninger på et politiværn: Rød og Sort. Den sorte sættes til stel. Den røde ledning, skal på pulseren. Nemmere kan det vist ikke være. Nogle få (dem med microprocessor mv.) skal også sættes til 12V.

På mange scootere er den sorte ledning er +12V. Så ledningen til stel, må så endeligt ikke sættes på scooterens sorte ledning.

Når politiværnet er aktivt, så vil den "dræbe" nogle af signalerne fra pulseren, og derved reducere hastigheden - de signaler der dræbes, kan ikke medføre en tændingsgnist.

Hvis du har et diagram over din scooter eller knallert, er det dermed kun at identificere stel ledningen, og ledningen til pulseren. Signalet fra pulseren, kan også findes ved CDI'en. Og i nogle tilfælde, går den også til tændingsnøglen, og til alarm, men ikke altid.

Du skal helst være sikker på ledningerne. Både politiværn, og knallertens elektronik, kan brænde af, hvis du gør det forkert. Få fat på et diagram.


Jeg fandt et diagram på nettet, og det ser ud til, at den svarer til de fleste kinesiske, så det skulle ikke være et problem at få til at fungere. Har du haft den tilsluttet forkert, kan fartbegrænseren dog være brændt af.

http://s675.photobucket.com/user/hmmmnz2...a.jpg.html
http://i675.photobucket.com/albums/vv118...isenda.jpg

Prøv at se ved tændingsnøglen. Der er en ledning, som er for sig selv - den er hvid/rød fra selve tændingsnøglen, og går så i en muffe, og bliver grøn/sort. Den går ned til pulseren. I stikket ved pulseren, bliver den grøn, og den grønne ledning går til pulseren. Den går også op til CDI'en. Ved CDI'en, er ledningen således grøn. Ledningen til pickup spolen, er altså hvid/rød ved tændingsnøgle, den er grøn/sort fra tændingsnøgle og til pulser, og den er grøn på pulser, og grøn på CDI.

Stel ledningen er blå på tændingsnøglen. Den går i et stik, og på den anden side, er den gul/grøn. Den er gul/grøn de fleste steder på knallerten. CDI'en har ikke på diagrammet nogen forbindelse til scooterens stel, andet end den sorte ledning, der er sat på metallet.

Den røde ledning på hastighedsbegrænseren, skal på pulseren. Den sorte på stel.

Tager forbehold for, at ledningerne på din knallert, kan afvige fra ovenstående diagrammer.

ØHHHH jeg har da altid hørt at man ikke kan få et politiværn der fungere på 4 taktere ?

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(27-10-2013, 08:12)Quiks Skrev: ØHHHH jeg har da altid hørt at man ikke kan få et politiværn der fungere på 4 taktere ?


Det kan du idag.

Svar
#9
(27-10-2013, 00:13)DarkSide Skrev: Den på linket er en Ducati, en Leonelli ser sådan her ud:

http://www.kgi.dk/img_big/17206.jpg

Jeg snakket med Speedline, og de sagde at jeg skulle kigge på mit svinghjul på knallertren. Om der stod Ducati på den. Hvis der ikke gjore det. skal jeg have en Leonelli CDI. Men der stod ikke Ducati på mit svinghjul. Så fik jeg en Leonelli CDI. Og det virket. Har også haft fingerne i en Ducati CDI. Der gad min knallert så ikke at starte.

Og skal lige siges at Ducati CDI'en jeg have lignet Leonelli CDI'en på en prik. og ikke med de ledninger som vises på den du sendt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(27-10-2013, 13:23)Madsls Skrev: Jeg snakket med Speedline, og de sagde at jeg skulle kigge på mit svinghjul på knallertren. Om der stod Ducati på den. Hvis der ikke gjore det. skal jeg have en Leonelli CDI. Men der stod ikke Ducati på mit svinghjul. Så fik jeg en Leonelli CDI. Og det virket. Har også haft fingerne i en Ducati CDI. Der gad min knallert så ikke at starte.

Og skal lige siges at Ducati CDI'en jeg have lignet Leonelli CDI'en på en prik. og ikke med de ledninger som vises på den du sendt.

Jeg har aldrig nogensinde set en Leonelli CDI der ser sådan ud, selve statoren er også anderledes, men politiværn og Leonelli er ikke en god blanding.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: