Søg Garagen Hej Gæst! Register

Programbar Cdi
#1
Jeg faldt lige over denne Cdi, nogen der har hørt om den?
http://progcdi.com/

Ham her har åbenbart testet den, men det kan han jo sagtens sige Smil http://www.youtube.com/watch?v=QwTET_JqhWE

800 kr på Ebay http://www.ebay.com/itm/PROGCDI-Programm...15126202:s

http://translate.google.dk/translate?sl=...ml&act=url

Her står der lidt mere, det lyder umiddelbart godt hvis den er til at betale Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(25-10-2013, 08:59)MSJ1982 Skrev: Jeg faldt lige over denne Cdi, nogen der har hørt om den?
http://progcdi.com/

Ham her har åbenbart testet den, men det kan han jo sagtens sige Smil http://www.youtube.com/watch?v=QwTET_JqhWE

800 kr på Ebay http://www.ebay.com/itm/PROGCDI-Programm...15126202:s

http://translate.google.dk/translate?sl=...ml&act=url

Her står der lidt mere, det lyder umiddelbart godt hvis den er til at betale Ked af det

Den koster 837.25 kr ifølge de priser der står på den side du linkede til incl porto.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Ja det har jeg osse skrevet Smil

Men på den sidste side står der Ready for Delivery - £ 21.
Men det er oversat fra en Polsk hjemmeside, så det ved jeg ikke lige om det passer Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
(25-10-2013, 11:02)MSJ1982 Skrev: Ja det har jeg osse skrevet Smil

Men på den sidste side står der Ready for Delivery - £ 21.
Men det er oversat fra en Polsk hjemmeside, så det ved jeg ikke lige om det passer Blink med øjet

Nej så vil jeg nok lige tænke mig om en ekstra gang.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
(25-10-2013, 11:02)MSJ1982 Skrev: Ja det har jeg osse skrevet Smil

Men på den sidste side står der Ready for Delivery - £ 21.
Men det er oversat fra en Polsk hjemmeside, så det ved jeg ikke lige om det passer Blink med øjet

Kender en polsk kvinde jeg plejer og hjælpe med PCén også hjælper hun mig når jeg skal ha oversat noget, hun er Polsk/Dansk/Engelsk tolk, er nu meget rart når man skal handle på polske sider, hendes familie i Polen ved jo tit om det er en site man skal holde sig fra.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der står programmérbart MAP med 500 rpm mellemrum.
Hvis det passer er det da på grænsen til fantastisk, for det er lidt det samme som jeg har i min EFI, selvom det hos mig også tager en del andre ting i overvejelse.

Jeg ved ikke om alles originale CDI'er er som min, men jeg har maks avancering ved 4000 rpm, selvom det bedste jo er at den stiger hele vejen op, dog ikke linært, da motoren nok ofte er varmere på indersiden når man har kørt 9000 omdr i noget tid. Blink med øjet
Eksempelvis har jeg, hvis afstanden fra pickup signal til TDC er 29 grader som jeg har intastet, en tændings MAP der ser sådan ud:
   

Hvor det eneste jeg har fået at vide om den originale er, at den er 28 grader før TDC ved 4000 rpm og at den ikke skulle blive højere end det. Grin

Man skal dog huske på at tændingstiden bør komme senere ved fed blanding, som man ofte har i en karburator og tidligere ved mager blanding. Dette skyldes at koncentrationen af benzin i luften har indflydelse på, hvor mange benzinmolekyler der støder sammen med iltmolekyler over et stykke tid, så reaktionstiden er derfor hurtigere ved fede blandinger end magre. Smil
Derudover skal tændingen også komme lidt senere, hvis man generelt kører en meget varm motor og selvfølgelig også omvendt, at den kan komme tidligere, hvis man kører meget koldt, men så skal man huske at det hæver motortemperaturen at tune tændingen. Grin

Jeg mener at have læst at det højeste tryk ønskes ca. 20 grader efter TDC og at det højeste tryk kommer sådan ca. 2 ms efter antændingen, men det kommer selvfølgelig an på et par andre ting også. Blink med øjet

For at teste tændingen er det ligesom med ruller og så meget andet at man tager tid på accelleration, da der kommer flere kræfter jo tættere man kommer på det korrekte, men at kræfterne falder meget når man får detonation (tændingsbanken). Derfor bør testene udføres med varm motor. Grin
Man kan også lytte på motoren med et stykke slange som er sat i et sæt høreværn, har jeg hørt, men det har jeg ikke selv prøvet. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: