Søg Garagen Hej Gæst! Register

VGA Digita Tuning
Hej, her for 3 måneders tid siden købte jeg en VGA Digita (med Dellorto Kaburator) som jeg gerne ville have tunet uden at skulle bruge de helt store penge.
Også helst uden at det kan blive opdaget til service.
Jeg ved at jeg kan pille skiven, og skifte CDI boksen til en CDI boks fra en CPI oliver. Men hvor hurtig vil den så kører??

Den kører 33-35km/t og det er simpelhen alt for langsom til mig.

Håber på gode svar. Smil Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Hejsa.

Umiddelbart vil mit skud være, omkring 50kmt måske lidt mere. Hvis du skal være 100% sikker på at de ik opdager noget ved service, så ville jeg købe en anden variator og kun bruge den originale til og fra service.

Hvis en mekaniker kender sine lus på gangen, så kan han / hun se at remmen er kørt længere ud og derved kørt uden skive.

Det er ganske få som lægger mærke til den, men har hørt om 2 tilfælde hvor ejer selv måtte betale af overnævnte grund.

HUSK hvis du piller skive osv., at tjekke forbrændingen for en sikkerheds skyld.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Hvor sidder CDI boksen ???
Svar
Hej.

Start med at fjerne skiven, og se hvor rask det går. Det er ikke sikkert det er nødvendigt med flere tricks derefter, og så er det da billigt klaret Blink med øjet
Hjemme hos os har vi en Digita 30 og en 45 og 30´eren har kørt en periode uden skive, og den kørte 50 hvilket er rigeligt, for sådan en lille maskine.

Den var også til service uden skive, og skulle samtidig have lavet noget på garanti. Det var der ingen problemer i, eftersom fejlen ikke havde noget med pilleriet at gøre. Samtidig er det også direkte gavnligt for scooteren at køre uden, da den går mere harmonisk og økonomisk i motoren. Men der er nok også forskel på mekanikeres holdninger der.
Svar
Den render cirka 45/50 ægte uden skiven.
Hvis du skifter CDI'en ( også uden skiven ) så render den 75 på speedo hvilket svare til cirka 65 ægte km/t.

Jeg har prøvet det, og den render ganske kvikt med kun de to ændringer. JEG KØRTE MED ORIGINAL UDSTØDNING, OG DEN HAVDE ET GODT OPTRÆK.
Med den opsætning.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(24-10-2013, 14:09)emil-jensen Skrev: Den render cirka 45/50 ægte uden skiven.
Hvis du skifter CDI'en ( også uden skiven ) så render den 75 på speedo hvilket svare til cirka 65 ægte km/t.

Jeg har prøvet det, og den render ganske kvikt med kun de to ændringer. JEG KØRTE MED ORIGINAL UDSTØDNING, OG DEN HAVDE ET GODT OPTRÆK.
Med den opsætning.

Mener du ved at kører uden skive??
Svar
(24-10-2013, 22:02)EONTWINE Skrev: Mener du ved at kører uden skive??

Ja, jeg kørte med Original udstødning, og kun pillet skive og anden cdi og så render den ægte cirka 65 km/t.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Tak for svarene, skal lige prøve at pille skiven, og måske Skifte CDI'en.
Svar
(23-10-2013, 23:18)EONTWINE Skrev: Hej, her for 3 måneders tid siden købte jeg en VGA Digita (med Dellorto Kaburator) som jeg gerne ville have tunet uden at skulle bruge de helt store penge.
Også helst uden at det kan blive opdaget til service.
Jeg ved at jeg kan pille skiven, og skifte CDI boksen til en CDI boks fra en CPI oliver. Men hvor hurtig vil den så kører??

Den kører 33-35km/t og det er simpelhen alt for langsom til mig.

Håber på gode svar. Smil Grin

En af boltene til variator skjoldet er med garanti limet med lock tiet fra fabrikken af så enhver mekanikker kan se den er brudt også er det slut med garantien, men det kan købes så bare tjek den farve de har brugt og køb den samme farve.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar

Målløs Garantien bortfalder da ikke, hvis du selv skifter ruller eller rem. Tror mere det er en simpel måde at sikre skjoldet mod rystelser , og en besparelse for ikke og gi alle bolte loctite. Spørgsmålstegn
Svar
(31-10-2013, 08:18)tiggi Skrev: Målløs Garantien bortfalder da ikke, hvis du selv skifter ruller eller rem. Tror mere det er en simpel måde at sikre skjoldet mod rystelser , og en besparelse for ikke og gi alle bolte loctite. Spørgsmålstegn

Nej, men hvis du piller skiven, bortfalder den. Det er det der tales om her Smil
/Karen Hansen

PGO Dr. Big  årgang 2016

"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Fortvivlet Jeg ved godt at den bortfalder hvis skiven fjernes, men svarede på forgående indlæg, om at hvis den bolt der havde været sat med loctite havde været løs, forsvandt garantien .Blink med øjet
Svar

Forum spring: