Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(24-10-2013, 14:26)Quiks Skrev: Prøv og tjek rullerne og veje dem hvis du ikke ved hvad de vejer.
Sidst jeg købe nogen og sat i var 7gram så tror det er dem endnu, men har købt nogle på 6 idag. Topfart er på 20km/t og har jo 25 CDI på så det er meget godt gået.
Har os løst mit varme problem nu, olien bliver omkring 60-80 grader, så det er vel okay.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
25-10-2013, 07:30
(Dette opslag var sidst ændret: 25-10-2013, 07:31 af MSJ1982.)
Hvordan måler du varmen på olien?
Du kan jo prøve at pille begrænsningen af, og se hvordan den køre.
Jeg køre med 6gr i min nu, endda med en multivar og jeg skal nok ned i 5.5, hvilken rem køre du med?
Og hvilke benzin?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(25-10-2013, 07:30)MSJ1982 Skrev: Hvordan måler du varmen på olien?
Du kan jo prøve at pille begrænsningen af, og se hvordan den køre.
Jeg køre med 6gr i min nu, endda med en multivar og jeg skal nok ned i 5.5, hvilken rem køre du med?
Og hvilke benzin?
Har prøvet at pille begrænsning af og så har den slet ingen træk kraft, men hører opfart tror den kom op på CA 40 før der kom et okay optræk. Varmen måler jeg med oliepind, før gik den op på 20-30 og rystede helt vildt, men den kan jo kun måle til 100.
En rem fra thansen i næsten standard mål, og købte 6gram ruller idag, standard er 6 eller 6,5 gram.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
Vil gerne have skifte variator og gerne en som giver et bedre optræk eller lidt højere topfart, nogen der ved hvor man kan få en som passer, eller hvad mål jeg skal lede efter?.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Malossi Multivar
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(25-10-2013, 21:31)MSJ1982 Skrev: Malossi Multivar
Er du sikker på den passer? Så af ren nysgerrighed hvad er forskellen på den og standard?
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(25-10-2013, 22:44)mads180 Skrev: Er du sikker på den passer? Så af ren nysgerrighed hvad er forskellen på den og standard?
Såvidt jeg har forstået på profferne så er den bare lavet af bedre kvalitet´s materialer og er mere præcist udført i forhold til vægt fordeling og præcision, også er der vist en tryk fjedrer der ikke er på dem der sidder i standart.
Men kan godt være der er flere fordele jeg ikke ved noget om endnu.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
26-10-2013, 08:52
(Dette opslag var sidst ændret: 26-10-2013, 08:54 af MSJ1982.)
(25-10-2013, 22:44)mads180 Skrev: Er du sikker på den passer? Så af ren nysgerrighed hvad er forskellen på den og standard?
Ja det er jeg, din model er magen til min Baotian, det har vi jo fundet ud af
Den har forbedret løbebaner, så den giver bedre acceleration og lidt mere på toppen, da den lader rullerne komme lidt længere ud end normalt
http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...m-5113139/
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(26-10-2013, 08:52)MSJ1982 Skrev: Ja det er jeg, din model er magen til min Baotian, det har vi jo fundet ud af
Den har forbedret løbebaner, så den giver bedre acceleration og lidt mere på toppen, da den lader rullerne komme lidt længere ud end normalt
http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...m-5113139/
Takker for linket. Men trykfjederen vil jeg kunne bruge den, sidst jeg skifte den kunne den nemlig ikke trække, kan dog ikke huske hvor hård den er.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(25-10-2013, 22:44)mads180 Skrev: Er du sikker på den passer? Så af ren nysgerrighed hvad er forskellen på den og standard?
Optimerede rullebaner
Anden vinkel på variatorskåelen.
Udbytter er individuelt for hver enkel knallert, da det afhænger af hvordan den originale er udformet.
Jeg gik fra 55 km/t til en topfart på 75 km/t ved at skifte til Polini speedcontrol, variator og blæsehjul
Det gav samtidig også en del mere optræk
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(26-10-2013, 06:46)Quiks Skrev: Såvidt jeg har forstået på profferne så er den bare lavet af bedre kvalitet´s materialer og er mere præcist udført i forhold til vægt fordeling og præcision, også er der vist en tryk fjedrer der ikke er på dem der sidder i standart.
Men kan godt være der er flere fordele jeg ikke ved noget om endnu.
Trykfjederen skal sidde ved de bagerste remskiver.
Kort fortalt skal fjederen være så blød som muligt (så motoren ikke skal bruge unødige krafter på at presse skiverne fra hinanden)
På den anden side kan fjederen blive for blød, og remmen vil fedte i remskiverne istedet.
Man monterer derfor en strammere fjeder for at øge presset, og derved undgå en fedtende rem.
Det er dog kun brugt på stærkt tunede maskiner, da en standard motor ikke har kræfterne til at "fedte med remmen"
For hård/stram fjeder på en standard motor vil kun resultere i tab af fart og effekt
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
|