Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Jeg skulle skifte indsugningsstuds, og tænkte "Det er lettere at at tage blokken ud end at tage baghjulet af" for at komme til skruerne altså.
Såddan noget pis! Da jeg tog blokken af knækkede en af stempelringene, og kl var 16 (butikker lukkede)
Skal åbningen på ringene vende modsat af udstødningsporten eller hvordan? Og er der nogen tricks til at få stemplet med ringene ind i blokken på en nem måde?
Hvis nogen i Århus N eller omegn ligger inde med et par stempelringe til en standart 40mm så vil jeg gerne køre ud og betale 100 kr for dem!
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Nå jeg har lige søgt "google" og der står at der er en lille tap i stemplet hvor åbningerne på stempelringen skal ligge. Og at det vidst nok skulle være universelt på to-takts motorer.
Det kunne jeg ikke lige se da det var lidt mørkt.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Og stemplet sidder ikke i blokken, men i cylinderen??
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Ja ja detaljer detaljer :o
Lidt skægt det der, for på en motor med mere end 1 stempel, så kalder man det jo en motorblok også inden krumtapsdelen/knastakselen er monteret.
Desuden så sidder stempelet jo "inde i blokken" inde i cylinderen. For sidst jeg tjekkede havde en "cylinder" ikke køleribber i geometriens verden. Det er sikkert terminologien i scooterens verden, men ellers har jeg ikke hørt om det.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Futte.com Skrev:Ja ja detaljer detaljer :o
Lidt skægt det der, for på en motor med mere end 1 stempel, så kalder man det jo en motorblok også inden krumtapsdelen/knastakselen er monteret.
Desuden så sidder stemplet jo "inde i blokken" inde i cylinderen. For sidst jeg tjekkede havde en "cylinder" ikke køleribber i geometriens verden. Det er sikkert terminologien i scooterens verden, men ellers har jeg ikke hørt om det.
Ja detaljerne skal være på plads.
Det er ikke stemplet der sidder "inde i blokken" på en scooter det er krumtappen, og sådan kunne vi blive ved, men lad nu det være.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Det er alligevel rart nok at vide, så man ikke står og dummer sig overfor en scootermekaniker.
Så tak for oplysningen.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Men tilbage til emnet:
Når jeg nu har plasseret stempelringene, hvordan får jeg dem og stemplet ind i cylinderen uden at ødelægge noget? Kræver det normalt noget værktøj, eller kan jeg presse dem sammen og ind med fingrene?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Futte.com Skrev:Men tilbage til emnet:
Når jeg nu har plasseret stempelringene, hvordan får jeg dem og stemplet ind i cylinderen uden at ødelægge noget? Kræver det normalt noget værktøj, eller kan jeg presse dem sammen og ind med fingrene?
Du bruger dine fingre til at presse stempelringene ind, og husk at de skal sidde rigtigt, dvs. ved det hak der er i rillerne på stemplet.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Jps Skrev:Du bruger dine fingre til at presse stempelringene ind, og husk at de skal sidde rigtigt, dvs. ved det hak der er i rillerne på stemplet.
Mange tak for hjælpen, det vil jeg prøve på lørdag når jeg har købt nye ringe
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Ellers må du jo lige sende en pm til mig, så kan jeg måske komme og guide dig. Holder jo også til i Århus N... :wink:
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Hvis jeg får problemer ville det være helt top med lidt hjælp, så tak for tilbudet
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Så har jeg monteret det hele, og alt virker som det skal. Motoren lyder faktiskt som ny!