Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint skjolde på en V-Clic
#1
Hej BS.

Til vinter skal min Peugeot V-Clic have det helt store eftersyn, da jeg endnu ikke har fået gjort det (udover at skifte gear-olie). Den har netop rundet 6000 km også må det være tid til at få gjort alle de basale ting.

Tidligere ejer er dog væltet på den, og nogle af skjoldene er flækkede og limet sammen. Det holder ikke lige godt alle steder da han ikke har brugt noget ordentlig lim samt slet ikke afstivet den med noget bagved.

Mine tanker går så på om jeg kan finde mig et billigt sæt sprint-skjolde og sætte direkte over på en V-Clic? De ligner jo af udseende hinanden på en prik, men jeg er i tvivl om monteringen er den samme. Er der nogle af jer der har erfaringer med det?

Og lige til at runde af med - hvad ville i mene der er vigtigt at få tjekket efter 6000 km? (Købte den efter 2500 km hvor han påstod den havde været kigget igennem.)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg kan ikke svare dig på det med skjoldene, men motoren er den samme, og er identisk med mange andre 4-takteres motor Blink med øjet
Svar
#3
@Arbejdsnarkomanen.

- Jeps det er jeg klar over, så vidt jeg ved kaldes det en GY6 motor??

Men hvad vil være godt at skifte ud? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skifte olie. Derudover må tændrøret også snart trænge til en udskiftning. Men hvad ellers? Bør jeg rense kaburatoren?
Svar
#4
(14-10-2013, 21:36)MathiasPeter Skrev: @Arbejdsnarkomanen.

- Jeps det er jeg klar over, så vidt jeg ved kaldes det en GY6 motor??

Men hvad vil være godt at skifte ud? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skifte olie. Derudover må tændrøret også snart trænge til en udskiftning. Men hvad ellers? Bør jeg rense kaburatoren?

Olie skiftes og oliesien renses.
Tændrør.
Luftfilter renses el skiftes.
Tjek af bremsevæske og klodser.
Også smøre hvad der nu skal smøres lidt.
Benzin filter renses/skiftes.
Dæk og dæktryk.
Alle pære.
Oplad batteriet til fuld power.
Det er nok hvad jeg ville tjekke.

PS: Køre selv med en GY6 motor på min g-buddy.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#5
(14-10-2013, 21:36)MathiasPeter Skrev: @Arbejdsnarkomanen.

- Jeps det er jeg klar over, så vidt jeg ved kaldes det en GY6 motor??

Korrekt Blink med øjet
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
6000 km. Service indholder efter bogen nogenlunde dette.

Skift af:
Motorolie.
Gearolie (eller bare kontrol og efterfyldning)
Rem.
Ruller.
Tændrør.


Kontrol af:
Bremservæske.
Bremseklodser.
Benzinfilter.
Luftfilter.
Slanger benzinsystem.
Smøring af forgaffel og andet bevægeligt.
Ventilspillerum.
Dæk og dæktryk.

Nogle ting passer man jo "hen af vejen" Griner, så det meste er nok iorden i forvejen.

Mvh.
Torben
Svar
#7
Og vedrørende det egentlige spørgsmål. Hvis skjolde ellers er magen til, så passer de sikkert lige over, da det ellers kun er farve og stafferinger der er forskelligt. De er sikkert spyttet ud af den samme støbeform i Kinøjsien.

Men skjolde til Sprint er sindssygt dyre, ihvertfald hvis man køber nye i Thansen. Har selv en Sprint med revner her og der og jeg droppede at købe nye. Brugte bliver nok svære at finde tror jeg. Jeg har i stedet repareret med Rodena tagrendelim fra byggemarkedet, samt limet forstærkninger på, på bagsiden plus gaffatape også på bagsiden. Det holder indtil videre.
Svar
#8
VGATorben.

Hmm. Du har måske ret i at brugte skjolde er til at finde. Men det var egentlig min tanke.

De skjolde der decideret er faldet af efter den dårlige limning af tidligere lejer har også fået en gang Epoxylim med en bagplade, så de falder heller ikke fra hinanden lige foreløbig. Måske var det var det jeg skulle gøre ved resten også.
Svar
#9
(16-10-2013, 20:53)MathiasPeter Skrev: VGATorben.

Hmm. Du har måske ret i at brugte skjolde er til at finde. Men det var egentlig min tanke.

De skjolde der decideret er faldet af efter den dårlige limning af tidligere lejer har også fået en gang Epoxylim med en bagplade, så de falder heller ikke fra hinanden lige foreløbig. Måske var det var det jeg skulle gøre ved resten også.

Ja skjolde er smådyre hvis man skal ha mange dele af det.
Jeg kørte galt og smadrede frontskjoldene og broen og det højre blinklys plus div andre skjolde der sidder længre nede så kan sgu ikke lige huske hvor mange dele det blev til men lod være med og skifte siden da der kun var en lille revne rundt om den bageste bolt der holder det fast, så det kan vente til det revnen når helt rundt.

Men alt ialt med arbejdsløn blev det 4500 kr med arbejdsløn så det er cirka halvdelen så de 4-5 skjolddele jeg fik skiftet har kostet omkring 1500-2000 og det kun den højre side i fronten og selve frontskjoldet.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: