Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så er stort kørekort næsten hjemme
#37
(03-11-2013, 13:29)Teddy Skrev: Du bedes tale pænt om tingene, uanset om du kan lide dem eller ej. Desuden er den slags kommentarer ganske nyttesløse, når de ikke følges op med en begrundelse.

Jeg var heller ikke meget for at købe sådan en hybrid fætter, men prisen lokkede, og efter at have undersøgt nærmere blev jeg mere og mere rolig. Resultatet, kender vi jo så. Langt på literen i en stor bil (jeg har sovet bagi, udstrakt, på ferieture). Og jeg må sige at jeg blev vildt positivt overrasket, både over køreegenskaberne og forbrugsmønsteret. Den kunne uden problemer følge med taxaerne i København ved skift til grønt (og de har dælme travlt), masser af overskud selv ved motorvejsfart. Det er noget HELT andet at køre i en bil med el motor, det skal prøves før man forstår det.

Beklager lige min skabe tone Græder men når min egen slidt op. Bliver det en fabriks ny Golf 1.6 eller Polo 1.2 TDI.

Har et par kunder som har haft Hybrid bil. Og de syns de er for dyre få lavet.
Så den ene skiftede den ud med en Volvo XC 90.

Må tilstå jeg holder mig til VW koncerns biler. Vi havde sådan set overvejet en Skoda SuperB, som fruens bil. Men hun ville helst eje en Passat.

Både el og benzin motorerne var ganske små, men sammen kunne de altså "sparke røv". Og så sad jeg godt i den, hvilket er alfa og omega på lange ture. Det er så ikke sikkert at du ville gøre det, da vi jo er bygget forskelligt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(03-11-2013, 14:11)Søren26 Skrev: Beklager lige min skabe tone Græder men når min egen slidt op. Bliver det en fabriks ny Golf 1.6 eller Polo 1.2 TDI.

Har et par kunder som har haft Hybrid bil. Og de syns de er for dyre få lavet.
Så den ene skiftede den ud med en Volvo XC 90.

Lad os nu se, til den tid ser verden anderledes ud. Smil

Det er klart at hvis der er fejl på selve hybrid systemet, kan det trække tænder ud og kræve at man bruger de helt dyre Toyotaværksteder. Men i praksis, kører man fornuftigt, og for alt verden ikke kører den tør for brændstof, så er det et minimum af vedligehold der skal til. jeg kender til taxa firmaer i bl.a. USA, der end ikke gider kigge til bremserne oftere end hver 100.000km (hvor det ikke er unormalt at give den 50-100.000km til, før der skal skiftes klodser). En elmotor har langt færre sliddele end en brændstof motor. Og vigtigst af alt, det er nemt at komme til, næsten uanset hvad man skal lave, samt den store mængde Prius ejere har skabt en myriade af videoer og skrevne guides. Jeg havde en pænt mærkelig fejl omkring radioen, det tog 20 sekunder at finde løsningen. Det har jeg ikke oplevet med andre biler.

Så jeg er noget forundret over det du skriver, Toyota har gjort rigtig meget ud af at det netop IKKE skal være dyrere. Service priserne er derfor matchet med andre mærker/modellers service priser. Det kræver heller ikke speciel viden om hybrid delen for at udføre service, det er kun hvis der er fejl på og det sker enten hvis man har kørt den tør, eller hvis man tilfældigvis er den ene ud af over tusinde, der oplever fejl - det ville jeg ikke være bekymret for. Nogle værksteder vil måske, uden at vide at de godt må lave dem, sende kunden videre til et autoriseret værksted.

Der er rigtig mange myter omkring hybrid bilerne - næsten ingen af dem, har hold i virkeligheden.
Svar


Forum spring: