Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køre ulovligt ?
#49
(10-10-2013, 09:52)K. Hansen Skrev: Bremserne kan fint trække op til de 60, det er en gang pis, som politikerne bruger som undskyldning for ikke at hæve farten. De kører med præcis samme bremser i andre lande hvor det er tilladt at køre ubegrænset. Så det giver jeg ikke fem flade ører for.

Meget kinesisk er kun lavet til 45 km/t. De kan naturligvis tunes til 60, men er ikke sikker på det er forsvarligt.

Bremserne på min kinesiske Yamasaki gys, er ikke særligt gode. Dækkene er heller ikke gode. Bagbremsen er god men forbremsen er dårlig. Jeg vælger at se det som en fordel - dårlige bremsere, reducerer risikoen for blokering. Men det er og bliver noget forfærdeligt plast. Masser af viberationer, og når der bremses så sker det i "stød" - ryk ryk ryk. Og sådan har den været fra ny.

Hvis du vil køre 60 km/t, så køb en knallert 45 og juster den så "optimalt" som muligt. Desværre er ikke lovligt at køre på cykelsti, men jeg tror at politiet kun sjældent gør noget ved det. Ved 60 km/t, er den rette placering dog på vejen, som motorcykel. På cykelsti er 60 km/t for meget - cykelstierne er bygget til 25-45 km/t, afhængigt af forholdene.

Yamasaki's er faktisk gode til det, da det kun kræver en regulerbar CDI. Og den justerer hastigheden meget præcist, fordi der er kædetræk. Der er således direkte konstant forhold mellem motorens RPM i 4. gear, og yamasaki'ens hastighed.

Yamasaki'en er måske lige forsvarlig op til 60 km/t - men så hellerikke mere. Og tror, at de fleste der har kørt motorcykel, vil føle den en smule usikker.

Har du bilkørekort, tror jeg Yamasaki YM50-8B, er et ganske godt valg, før du tager MC kørekort. Med en justerbar CDI, kan du justere den meget præcist efter GPS'en, og på den sikre side af 62 km/t, f.eks. 58 km/t. Min gys har holdt nogenlunde i 3 år, så den er ikke så slem med rust, som rygterne påstår. Den har væltet en enkelt gang mens den stod på støttefod, men det var stort set ikke at se. Min Kymco bliver total smadet, hvis den vælter på støttefod.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(10-10-2013, 11:11)Jps Skrev: Politikerne er ikke intelligente nok, til at forstå at f.eks Dr. Big/ T:Rex, sagtens kan bremse forsvarligt ned fra en højere fart, end de kører med (30/45). Samme motor, samme bremsere, så deres argumenter holder ikke i byretten (eller højesteretten).

Jeg havde aldrig problemer med at bremse, da Big1 kørte 80 km/t, så det har en T:Rex 110 (samme bremsere) heller ikke.

Præcis. Det er jo samme scooter, bare uden begrænsninger, eller i hvertfald med andre begrænsninger. Det giver ingen mening overhovedet.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#51
(10-10-2013, 11:22)Super 8 Skrev: Meget kinesisk er kun lavet til 45 km/t. De kan naturligvis tunes til 60, men er ikke sikker på det er forsvarligt.

Bremserne på min kinesiske Yamasaki gys, er ikke særligt gode. Dækkene er heller ikke gode. Bagbremsen er god men forbremsen er dårlig. Jeg vælger at se det som en fordel - dårlige bremsere, reducerer risikoen for blokering. Men det er og bliver noget forfærdeligt plast. Masser af viberationer, og når der bremses så sker det i "stød" - ryk ryk ryk. Og sådan har den været fra ny.

Hvis du vil køre 60 km/t, så køb en knallert 45 og juster den så "optimalt" som muligt. Desværre er ikke lovligt at køre på cykelsti, men jeg tror at politiet kun sjældent gør noget ved det. Ved 60 km/t, er den rette placering dog på vejen, som motorcykel.

Yamasaki's er faktisk gode til det, da det kun kræver en regulerbar CDI. Og den justerer hastigheden meget præcist, fordi der er kædetræk. Der er således direkte konstant forhold mellem motorens RPM i 4. gear, og yamasaki'ens hastighed.

Yamasaki'en er måske lige forsvarlig op til 60 km/t - men så hellerikke mere. Og tror, at de fleste der har kørt motorcykel, vil føle den en smule usikker.

Har du bilkørekort, tror jeg Yamasaki YM50-8B, er et ganske godt valg, før du tager MC kørekort. Med en justerbar CDI, kan du justere den meget præcist efter GPS'en, og på den sikre side af 62 km/t, f.eks. 58 km/t. Min gys har holdt nogenlunde i 3 år, så den er ikke så slem med rust, som rygterne påstår. Den har væltet en enkelt gang mens den stod på støttefod, men det var stort set ikke at se. Min Kymco bliver total smadet, hvis den vælter på støttefod.
Har nu ikke noget og udsætte på min forbremse (Skivebremse), på min kineser (30 km/t Giantco g-buddy) den virker fint, klart bedre end bagbremsen som er tromle bremse.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#52
(10-10-2013, 11:11)Jps Skrev: Politikerne er ikke intelligente nok, til at forstå at f.eks Dr. Big/ T:Rex, sagtens kan bremse forsvarligt ned fra en højere fart, end de kører med (30/45). Samme motor, samme bremsere, så deres argumenter holder ikke i byretten (eller højesteretten).

Jeg havde aldrig problemer med at bremse, da Big1 kørte 80 km/t, så det har en T:Rex 110 (samme bremsere) heller ikke.

Cykelstier er ikke lavet til 60 km/t. Køres 60, skal køres på vej, og der skal køres som MC. Ikke noget med helt ude i højre side cykel placeringen. Køres som cykel/knallert 30, så er ikke forsvarligt med meget mere end 40 km/t. Så køb en MC eller knallert 45 i stedet, hvis du vil køre på vej - det kræver kørekort, og at du kan færdselsloven.
Svar
#53
(10-10-2013, 11:46)Super 8 Skrev: Cykelstier er ikke lavet til 60 km/t. Køres 60, skal køres på vej, og der skal køres som MC. Ikke noget med helt ude i højre side cykel placeringen. Så køb en MC eller knallert 45.

Du lyder som om alle har kørekort og råd til mc. Jeg har heller aldrig sagt vi skal køre på cykelstien med 60 km/t. Fint nok vi skal ud på vejen, men drop de latterlige regler, de gavner ikke en skid andet end mere larm, mere forurening og flere der begår ulovligheder. Færdig slut.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
(10-10-2013, 11:47)K. Hansen Skrev: Du lyder som om alle har kørekort og råd til mc. Jeg har heller aldrig sagt vi skal køre på cykelstien med 60 km/t. Fint nok vi skal ud på vejen, men drop de latterlige regler, de gavner ikke en skid andet end mere larm, mere forurening og flere der begår ulovligheder. Færdig slut.

Godt sagt. Blink med øjet

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#55
(10-10-2013, 11:41)Quiks Skrev: Har nu ikke noget og udsætte på min forbremse (Skivebremse), på min kineser (30 km/t Giantco g-buddy) den virker fint, klart bedre end bagbremsen som er tromle bremse.

Baotian er en af de kinesiske scootere der er lavet til 60 km/t.

Så hvis Giantco'en er en Baotain model, så er den lavet til det.

Slås op på fabrikkernes hjemmesider, vil du dog se at langt de fleste kinamodeller kun er til 45 km/t. Tror dog at det skyldes andet end bremser. Hvis hjul, eller motor, er dårligt fastspændt, som f.eks. min Yamasaki der var ved at tabe motoren, så kan det også være årsag til, at de ikke finder mere end 45 km/t forsvarlig.

Skal du køre efter knallert 30 regler / cykel regler, så er 60 km/t en alt for stor hastighed. Tror, at det er årsag, og ikke kun bremsere.
Svar
#56
(10-10-2013, 12:28)Super 8 Skrev: Baotian er en af de kinesiske scootere der er lavet til 60 km/t.

Så hvis Giantco'en er en Baotain model, så er den lavet til det.

Slås op på fabrikkernes hjemmesider, vil du dog se at langt de fleste kinamodeller kun er til 45 km/t. Tror dog at det skyldes andet end bremser. Hvis hjul, eller motor, er dårligt fastspændt, som f.eks. min Yamasaki der var ved at tabe motoren, så kan det også være årsag til, at de ikke finder mere end 45 km/t forsvarlig.

Skal du køre efter knallert 30 regler / cykel regler, så er 60 km/t en alt for stor hastighed. Tror, at det er årsag, og ikke kun bremsere.

Kunne aldrig falde mig og køre 60 når jeg kun må køre 30, tror den render omkring 40-45 nu så tester den en af dagene så jeg kan få den droslet til 42 bare så den kan klare rullefeltet.
PS: Den er lovlig eller den står som den var da jeg købte den ved TH.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#57
(10-10-2013, 12:48)Quiks Skrev: Kunne aldrig falde mig og køre 60 når jeg kun må køre 30, tror den render omkring 40-45 nu så tester den en af dagene så jeg kan få den droslet til 42 bare så den kan klare rullefeltet.
PS: Den er lovlig eller den står som den var da jeg købte den ved TH.

Er de 40-45 på speedometeret, kan du ikke regne med det. Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
(10-10-2013, 11:47)K. Hansen Skrev: Du lyder som om alle har kørekort og råd til mc. Jeg har heller aldrig sagt vi skal køre på cykelstien med 60 km/t. Fint nok vi skal ud på vejen, men drop de latterlige regler, de gavner ikke en skid andet end mere larm, mere forurening og flere der begår ulovligheder. Færdig slut.

Måske er fejlen her - at ikke alle har kørekort og råd til MC. Hvorfor ikke lade det offentlige undervise i kørekort, så det ikke koster?
Og ikke råd til MC - vi kunne lægge afgifterne på kørsel, f.eks. per kilometer (road-pricing) i stedet for registreringsafgift, og gøre det på en måde så det ikke kræver investering i udstyr. Eller på brændstof. Som det er nu så brændbeskattes dem, med et lavt kørselsbehov, i forhold til dem med et stort behov. F.eks. registreringsafgiften, medfører at bilerne - også brugte - bliver dyrere, og reelt er udgifterne per kilometer meget høje for brugt bil, eller stor motorcykel. Registeringsafgifter, er en af regeringens triks til, at flytte penge fra de fattige til de rige. Fidusen er, at give sig selv en kæmpe løn og grad, betale skat, og påstå at man har krav på, at få mere end andre. Samtidigt med, at få lovene lavet, så pengene reelt fosser ind fra de fattige, for at betale de riges forbrug. Vi har et samfund, hvor de fattige reelt betaler for de riges løn, og de rige kræver så tilmed valutta for det de betaler i skat.

En af mine forslag er, at det offentlige overtager alt teori undervisning. Der afsættes milliarder af kroner, til mere sikre veje - hvorfor ikke afsæt bare en "lille" milliard, til bedre undervisning? Netop teori, interesserer kørelærerne sig ikke for.

Mit forslag er, at det offentlige udvikler et undervisningssystem, der består af headsæt og står for teoriundervisningen. Headsættet detekterer hoveddrejninger, og hvor øjet kigger hen. Du får vist en optaget film, og dit hoved, samt øjnene følges. Er du ikke opmærksom på det rette, så får du det at vide. Der kan optages film over hele danmark, med et specielt kamera der optager for headsæt. Det betyder, at det også er muligt, at optage ture i nærområdet, som køres bagefter. Det kan være en fordel, for de første køretimer.

Der kan eventuelt også udvikles ture til GPS'er, som kørelærerne indstallerer i bilen - de kan så være mere opmærksomme på kørslen, end på at give indstruktioner i højre og venstre. Nogle kørelærere underviser kun meget lidt, og siger ikke andet, end hvor du skal køre. En sådan undervisning kunne nemt erstattes af GPS. Jeg brugte mange år på bilkørekortet, og har også været ved at tage MC kørekort. Blandt mine kørelærere var to der var gode til at undervise. Og mange, sagde intet andet, end hvor der skulle køres - som en GPS. Det gjaldt også ved MC kørekort. Kun en af mine kørelærere var ivrig efter at undervise. Han kendte lovene grundigt, og kunne ikke lade være. Kørte en MC forbi, så kommenterede han det også ofte, hvis de gjorde noget forkert.

Teoretisk undervisning med headsæt, vil give en langt bedre undervisning. Ikke mindst, så bliver eleverne opmærksomme på, hvad de skal se i trafikken. De lærer grundig orientering, som er vigtig. Og, systemet kan også give samme undervisning, som den bedste kørelærer vil give en helt utrænet elev.

Det koster naturligvis lidt at udvikle, men der fås rigtigt meget for en mia kroner, som intet er i trafik sikkerhedssammenhæng. Til sammenligning, koster danmarks største forskningsprojekt 160 mio kr. Den går ud på, at udvikle en kræft vaccine.

En bro over vejle fjord, for at spare 9 minutter på togtrafikken, koster 4 mia. kr. Den er en del af planen om, at DSB skal kunne konkurere med mols-linien fra København til Århus. Planen forventes at koste 27 mia kr. Mols-linien er næsten allerede falit, og går nok konkurs inden næste år. Planen er vedtaget. Men det er en dyr plan,for at få konkureret mols-linien konkurs.

Det vil være langt bedre, at udvikle et teori-undervisningssystem der stilles gratis til rådighed for kørelærerne, og som indeholder headsæt der sporer øjnene og opmærksomheden, og derved øge bilisternes evner, når de tager kørekort. Tror faktisk ikke, at det vil koste mange millioner at udvikle, men når vi tænker på, hvad rejsekort kostede... Specielt, hvis private virksomheder skal gøre det for det offentlige, så vil det blive dyrt. Gøres det, af det offentlige selv, så koster det kun nogle få millioner.
Svar
#59
(10-10-2013, 12:49)Jps Skrev: Er de 40-45 på speedometeret, kan du ikke regne med det. Blink med øjet

Nej men køre fra de andre lovlige scootere jeg møder også nogle magen til min.
Og jeg vil jo helst ikke ha en bøde og første advarsel før jeg har kørt ulovligt.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#60
(10-10-2013, 12:52)Quiks Skrev: Nej men køre fra de andre lovlige scootere jeg møder også nogle magen til min.
Og jeg vil jo helst ikke ha en bøde og første advarsel før jeg har kørt ulovligt.

Få den tjekket med en GPS Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: