Søg Garagen Hej Gæst! Register

Regler for Bøder og konfiskation/miste føreret.
#13
(14-10-2013, 11:42)larsskive Skrev: Hvad nu hvis man bliver taget på en ulovlig 30 Scooter, og så 2 måneder bliver taget på en ulovlig 45 scooter, kan de så konfiskere den? Eller skal man tages, på enten en 30 eller 45 scooter to gange før de kan.

Jeg tror helt ærligt at det er lige meget og at de ville konfiskere scooteren du køre på anden gang du bliver stoppet ulovlig også det nok ligemeget om det er en 30 eller en 45 lige bortset fra hvis du har kørekort så går det nok lidt ud og samlingen af klip også.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(14-10-2013, 11:42)larsskive Skrev: Hvad nu hvis man bliver taget på en ulovlig 30 Scooter, og så 2 måneder bliver taget på en ulovlig 45 scooter, kan de så konfiskere den? Eller skal man tages, på enten en 30 eller 45 scooter to gange før de kan.

Da det er samme regler de kører under, vil jeg mene at de snupper 45'rn. "Klippet" følger jo føreren, ikke knallerten.
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
(14-10-2013, 09:53)Jps Skrev: Det er udelukkende rygter. Men med de seneste tiltag D. 19 Jan. 2013, kan man jo forvente at der strammes yderligere op.

De ændringer kom udelukkende pga. krav fra EU. Der ser ikke ud til at være noget nyt på bedding, og det vil undre mig såre meget, hvis der kommer noget inden for de næste mange år. Sådan en 'pakke' koster, og tager rigtig mange mandetimer at få på plads; det er ikke noget man bare lige gør, alt gennemtænkes, intet må overlades til tilfældigheder, og det skal fungere rigtig mange år ud i fremtiden.
Svar
#16
(14-10-2013, 17:25)Teddy Skrev: De ændringer kom udelukkende pga. krav fra EU. Der ser ikke ud til at være noget nyt på bedding, og det vil undre mig såre meget, hvis der kommer noget inden for de næste mange år. Sådan en 'pakke' koster, og tager rigtig mange mandetimer at få på plads; det er ikke noget man bare lige gør, alt gennemtænkes, intet må overlades til tilfældigheder, og det skal fungere rigtig mange år ud i fremtiden.

Jeg er ligeglad med om det er EU, der er ind over med de fælles regler. Så vidt jeg husker, er der lavet plads i reglerne, til nationale ændringer. F.eks., har vi fået lov til at beholde vores 30'ere. De skulle jo ha' været 25'ere, efter D. 19 jan. Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(14-10-2013, 17:33)Jps Skrev: Jeg er ligeglad med om det er EU, der er ind over med de fælles regler. Så vidt jeg husker, er der lavet plads i reglerne, til nationale ændringer. F.eks., har vi fået lov til at beholde vores 30'ere. De skulle jo ha' været 25'ere, efter D. 19 jan. Blink med øjet.

Ja, men til gengæld skal der så kørekort til at føre dem. Det krav var der ikke, til en 25'er. Og EU delen er skam årsagen til hele 'balladen' og de nye regler, så det skal du ikke være 'ligeglad' med Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(15-10-2013, 03:21)Teddy Skrev: Ja, men til gengæld skal der så kørekort til at føre dem. Det krav var der ikke, til en 25'er. Og EU delen er skam årsagen til hele 'balladen' og de nye regler, så det skal du ikke være 'ligeglad' med Blink med øjet

EU er kun til for og lave kage i alt hvad der virker fint i forvejen, også for og optage så mange fattige eller konkurs ramte lande i fællesskabet som muligt så de kan bruge flere af vores penge på andre love og regler.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#19
(15-10-2013, 03:21)Teddy Skrev: Ja, men til gengæld skal der så kørekort til at føre dem. Det krav var der ikke, til en 25'er. Og EU delen er skam årsagen til hele 'balladen' og de nye regler, så det skal du ikke være 'ligeglad' med Blink med øjet

Som du sikkert husker, er jeg indædt modstander af EU, så jow jeg er ligeglad. Og de regler der er kommet på det sidste (19 Jan.) er jo for det meste, helt hen i vejret (lige på nær det med et ægte kørekort, til knallert).
Ivecar plus 2023.
Svar
#20
(15-10-2013, 09:57)Jps Skrev: Som du sikkert husker, er jeg indædt modstander af EU, så jow jeg er ligeglad. Og de regler der er kommet på det sidste (19 Jan.) er jo for det meste, helt hen i vejret (lige på nær det med et ægte kørekort, til knallert).

Jamen jeg er helt enig med dig, det ender med en trehjulet cykel kan køre hurtigere end en knallert. Griner
PS: Altså en trehjuler til små børn.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#21
Igen en bekræftelse af, at EU er noget Fanden har skabt i et anfald af sindssyge, og at vi aldrig skulle have meldt os ind.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(15-10-2013, 12:42)K. Hansen Skrev: Igen en bekræftelse af, at EU er noget Fanden har skabt i et anfald af sindssyge, og at vi aldrig skulle have meldt os ind.

EU's direktiv er faktisk vældig gennemarbejdet og godt udført. Problemet ligger på Christiansborg, hvor man har valgt den mest tåbelige måde at indføre de nye krav på, inden for de, af EU, afsatte rammer. Så lige her, er det altså ikke EU, der har fejlet - men de danske politikere, og de eksperter der har ledt dem på afveje med forkerte og 'på kanten' oplysninger.
Svar
#23
(15-10-2013, 11:38)Quiks Skrev: Jamen jeg er helt enig med dig, det ender med en trehjulet cykel kan køre hurtigere end en knallert. Griner
PS: Altså en trehjuler til små børn.

Sådan er det da allerede!

Lille knallert må ikke køre over 30 km/t og stor knallert ikke over 45 km/t. Begge typer knallerter, skal desuden rette sig efter den maksimalt tilladte hastighed det pågældende sted (som bilerne og MC).

Trehjulede cykler til børn, skal rette sig efter samme hastighed som biler og motorcykler. De må gerne køre over 25 km/t, hvis de ikke har monteret hjælpemotor. Du må gerne montere flere rugbrødsmotorer (tandem cykeler).
Svar
#24
(15-10-2013, 14:23)Teddy Skrev: EU's direktiv er faktisk vældig gennemarbejdet og godt udført. Problemet ligger på Christiansborg, hvor man har valgt den mest tåbelige måde at indføre de nye krav på, inden for de, af EU, afsatte rammer. Så lige her, er det altså ikke EU, der har fejlet - men de danske politikere, og de eksperter der har ledt dem på afveje med forkerte og 'på kanten' oplysninger.

Ja ok, fair nok. Men vores politikere er også et kapitel helt for sig selv.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: