Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Piaggio NRG Power DT
#61
Så ligner knallerten næsten sig selv igen, første køretur var positiv. Ingen vibrationer mere i hele knallerten ved høje hastigheder. Forgaflen er behagelig blød, og bliver hårdere ved store dyk. Fint til almindelig kørsel, god komfort! Tror dog ikke jeg vil anbefale den til race, der skal man nok op i noget Doppler, eller endnu bedre Malossi/Paioli.

Så skal jeg bare lige have fundet en anden karburator.

Rasle lyden er også fundet, det var igen mine ruller der synger lidt ved mellemgas ved lav hastighed. Så der er heldigvis ingen defekter i bagenden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(05-10-2012, 12:15)12V Skrev: Så ligner knallerten næsten sig selv igen, første køretur var positiv. Ingen vibrationer mere i hele knallerten ved høje hastigheder. Forgaflen er behagelig blød, og bliver hårdere ved store dyk. Fint til almindelig kørsel, god komfort! Tror dog ikke jeg vil anbefale den til race, der skal man nok op i noget Doppler, eller endnu bedre Malossi/Paioli.

Så skal jeg bare lige have fundet en anden karburator.

Rasle lyden er også fundet, det var igen mine ruller der synger lidt ved mellemgas ved lav hastighed. Så der er heldigvis ingen defekter i bagenden.

Kører den så 100+ nu? Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#63
(05-10-2012, 13:36)Jps Skrev: Kører den så 100+ nu? Grin

Nej der har jeg jo min gamle Typhoon, eller en MC til nøds Blink med øjet

Den kører fortsat omkring 90 km/t på GPS - lige vej, vindstille. FlovFræk
Svar
#64
(05-10-2012, 13:46)12V Skrev: Nej der har jeg jo min gamle Typhoon, eller en MC til nøds Blink med øjet

Den kører fortsat omkring 90 km/t på GPS - lige vej, vindstille. FlovFræk

Også hurtigt nok Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#65
(05-10-2012, 13:51)Jps Skrev: Også hurtigt nok Blink med øjet.

Nemlig, og med politiværn slået til løber den omkring de 55, satser på det ikke giver klip. Hvis den ryger over, eller jeg bliver stoppet ved at de ligger bagved mig og jeg kører med bundgas - ja så må jeg bare i gang med at gøre den lovlig Ked af det

Eller bare købe en MC scooter, har jo kortet - og en ansvars forsikring koster ca. det samme.

Leger lidt med idéen om en Vespa scooter, af den gamle slags i metal Smil

Nå tilbage til emnet, jeg har fået en original Dell'orto PHVA "ED" karburator hjem, som ikke er modificeret af Piaggio.

Piaggio har smidt en 30'er gasspjæld i den, et modificeret strålerør, mindre tomgangsdyse, anden gasnål og så har du fjernet en luftkanal omkring spjældet. Har prøvet at skifte dele ud i den, og det blev aldrig 100% godt.

[Image: 2012-10-08%2010.48.18.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
Hvis nogen skulle undre sig over døde links, så er det fordi jeg er startet forfra med min hjemmeside. NRG sagerne finder man her: http://12v.dk/category/mopeds/piaggio-nr...r-dt-2005/

I er også velkommen til at snuse lidt til siden, og føje jer til listen der kan lide siden på facebook. Så får i opdateringer lige i jeres "newsfeed" Blink med øjet

Link til hovedsiden: www.12v.dk
Svar
#67
Hmm til det der med omdrejningstælleren, kan du ikke montere en af de der on-off-on kontakter, der kan styre to ledninger ( som den her: http://elektronik-lavpris.dk/product_inf...s_id=30536 ) og så lave det sådan at ledningen til omdrejningstælleren går igennem den, så når politiværnet er tændt, så er omdrejningstælleren slukket, og når politiværnet er slukket, er omdrejningstælleren tændt. det vil nok undre lidt at omdrejningstælleren ikke virker, men det kan man jo altid finde en undskyldning for Blink med øjet
Hvordan går den egentlig i motoren når politiværnet er sat til? kan man høre at den er sat til, og hvad er det for et politiværn?
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#68
Er ved at gøre NRG'en salgsklar og så lovlig jeg nu kan med de dele jeg har. Eneste der pt. mangler er begrænsingen i mit Gianelli Go, som jo normalt leveres med en skive i forrøret og EU45 godkendelse. Men den er som den er, for den krydser ikke de magiske 64 km/t. Den kører max. 57 km/t på speedometeret og er meget frisk i optræk. Selv med karburator messing pladen og lille dyse har den alt for meget power til 45 km/t, den løber lynhurtigt tom for omdrejninger med 6,4 mm skiven i varioen og bliver ved til over 10.000 rpm.
Men det er fint nok, så kan man ligge med lovlig hastighed på vejen og spare lidt brændstof, mens man stadig har lidt effekt i overskud uden at være bange for rullefeltet.

Mangler lige tragten til luftfilteret og en ny H8 pære, så kan den sælges.

Afmonterede også min Polini variomatik og smed en original på som kun havde kørt ~5.000 km. Den der sad på før har kørt 35.000 km, den var godt slidt:

   

   

Dyb rille hvor remmen har kørt (ses ikke så tydeligt) og meget slidt hvor begrænsningen sidder.

Den har forresten fået org. cylinderen boret op til 41 mm med et stempel fra T-Hansen. Som nogen måske husker tog jeg en tur uden olieslange monteret under indstilling, ups!
Det er blevet super godt! En gammel lokal MC mekaniker borede den op for 100 kr,- det samme kostede stemplet. Meget bedre end en billig uoriginal cylinder, og utrolig nok ingen raslen fra stemplet. Det vil jeg gøre i fremtiden, har vidst en 4-5 org. cylindre liggende der trænger til en boring.
Svar
#69
Monterer nok en 4,5 mm skive, tog den på arbejde i dag og kan ikke holde den lave fart ud sammen med de voldsomme omdrejninger. På lige vej render den 53 km/t på GPS med over 10K omdr. Og det tror jeg heller ikke min makker ville kunne holde ud, han kommer og prøver den på lørdag.

Mellemgas kunne være bedre, lige nu står den tykke A22 nål i midterste hak. Prøver at gøre blandingen federe, eller monterer en anden nål, har et kit med 10 forskellige til denne karburator.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: