04-04-2007, 17:55
Fik fat i en Sym GTS 250ccm scooter. Årgang 2006, kørt 5.800 km.
Må sige at jeg er meget overrasket over, hvor stor den er
Men den er bare total Nice.
Skrive bremse for og bag. Masser af plads under sædet, hvor "gulvet" er belagt med noget alla gulvtæppe hock:
En store Givi boks, med plads til 2 hjelme.
Handske rum, under styret.
Rigtig gode forlygter. (Snakker stadig om Sym'en her) Langlys, som virkelig lyser op. Nærlys - med små lysdioder. Tågelys. Gode store let i øjnefaldende blinklys, stor baglygte med indbygget stoplys. Katastrofe blik Så se og blive set, det kan man.
Den er vandkølet, med elektronisk måle i digitalt display, også digital tankmåler. Fin hastighedsmål og omdregnings måler, som passer fint ind i et godt design.
Tankdækslet, skydes automatisk ud, ved at dreje tændingsnøglen mod venstre, Smart detalje.
Der er indbygget kopholder i bunden af sym'en. Har ikke prøvet dem endnu, men om de kan holde en dåse cola, ved kørsel - Det må komme an på en prøve. Men helt sikkert en fin detalje, når man holder små pauser.
Køreegenskaberne er rigtig gode. Den trækker lynhurtigt op på 80km/t, uden megen motorstøj. Ved 85 km/t ligger den på 5000 omdr. Der kan man næsten ikke hører den.
Det store sæde, for en til at følge sig hjemme, og man mangler kun popcorn og tv, så er det som at sidde i min læder lænestol.
Har ikke kørt meget på den endnu, men prøvede lige lidt motorvejes kørsel på vej hjem. Trods en hård side / modvind, Kom den fint op på 125km/t (Gemte mig bag visiret), og der var stadig lidt i den endnu, men ville ikke lige overhale forankørende.
Der er en rigtig stejlbakke på 1 km, lige før jeg kommer hjem. Lå og trillede rundt med 75 km/t op ad den, med modvind - vred håndtaget i bund, og dykkede mig under visiret, og den kom roligt op på de 110km/t. Synes jeg er rigtig godt. - Kan samligne med med T-rex 150ccm før. Og den kom ikke ret meget over de 80 km/t op ad den i stærk modvind.
Skal nok for taget nogle flere. Skal lige efter den i påsken med en klud osv.
Må sige at jeg er meget overrasket over, hvor stor den er
Men den er bare total Nice.
Skrive bremse for og bag. Masser af plads under sædet, hvor "gulvet" er belagt med noget alla gulvtæppe hock:
En store Givi boks, med plads til 2 hjelme.
Handske rum, under styret.
Rigtig gode forlygter. (Snakker stadig om Sym'en her) Langlys, som virkelig lyser op. Nærlys - med små lysdioder. Tågelys. Gode store let i øjnefaldende blinklys, stor baglygte med indbygget stoplys. Katastrofe blik Så se og blive set, det kan man.
Den er vandkølet, med elektronisk måle i digitalt display, også digital tankmåler. Fin hastighedsmål og omdregnings måler, som passer fint ind i et godt design.
Tankdækslet, skydes automatisk ud, ved at dreje tændingsnøglen mod venstre, Smart detalje.
Der er indbygget kopholder i bunden af sym'en. Har ikke prøvet dem endnu, men om de kan holde en dåse cola, ved kørsel - Det må komme an på en prøve. Men helt sikkert en fin detalje, når man holder små pauser.
Køreegenskaberne er rigtig gode. Den trækker lynhurtigt op på 80km/t, uden megen motorstøj. Ved 85 km/t ligger den på 5000 omdr. Der kan man næsten ikke hører den.
Det store sæde, for en til at følge sig hjemme, og man mangler kun popcorn og tv, så er det som at sidde i min læder lænestol.
Har ikke kørt meget på den endnu, men prøvede lige lidt motorvejes kørsel på vej hjem. Trods en hård side / modvind, Kom den fint op på 125km/t (Gemte mig bag visiret), og der var stadig lidt i den endnu, men ville ikke lige overhale forankørende.
Der er en rigtig stejlbakke på 1 km, lige før jeg kommer hjem. Lå og trillede rundt med 75 km/t op ad den, med modvind - vred håndtaget i bund, og dykkede mig under visiret, og den kom roligt op på de 110km/t. Synes jeg er rigtig godt. - Kan samligne med med T-rex 150ccm før. Og den kom ikke ret meget over de 80 km/t op ad den i stærk modvind.
Skal nok for taget nogle flere. Skal lige efter den i påsken med en klud osv.