Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bøvl med lysstyrke på NRG Power DT
#1
Har et underligt problem på min NRG Power. Jeg ved ikke hvornår det er begyndt, da jeg først i går kørte i mørke - de sidste mange mdr. har der jo været lyst.

Når jeg har det lave lys tændt er der ikke meget blus i for og baglygte. Skifter jeg til fjernlys er der virkelig knald på, som man er vandt til fra denne model.

Jeg har kigget ledningsdiagrammer, og det ser ud somom baglygten for strøm direkte fra strømregulatoren, ikke en tur forbi kontakten først. Og det er samme ledning om den kører med høj og lav lys, så det burde ikke have nogen effekt på baglyset om man skifter mellem høj/lav. Stel har jeg også målt, det er perfekt, havde det været stel havde det jo heller ikke virket ved langt lys.

Har tjekket baglygten direkte på batteriet, den fejler intet. Alle stikforbindelser er rene og uden ir fra motor og bagud. Så jeg tror fejlen ligger et sted ved styret eller under frontskjoldet.

Min teori er at noget er kortsluttet et sted ved kontakten eller forlygten, så jeg vil kontrollere høj/lav kontakten, ledninger, fatninger og pæren.

Har nogen oplevet dette før, og kan pege mig i den rigtige retning? Andre ideér hvad der kan være galt?

PS: Alt andet strøm virker perfekt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ville starte med at skifte pæren foran, det er dét som er problemet de fleste gange. Smil
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#3
(30-09-2013, 01:24)Skat Skrev: Jeg ville starte med at skifte pæren foran, det er dét som er problemet de fleste gange. Smil

Det prøver jeg som det første så, det ville også være dejlig nemt hvis fejlen ligger der.
Svar
#4
Det var fejlen, tak for tippet. Det var ellers af det sidste jeg troede kunne rumme fejlen, har jeg aldrig oplevet før!

Tråden er delvis smeltet til en klat, så kan jeg godt forstå at den har slugt en del strøm.

   

Byttede rundt på pærerne og så var fejlen skiftet fra nær til fjernlys Smil

Dejligt system til at skifte pærer på en NRG Power, og lækker sokkel sådan en H8!
Svar


Forum spring: