Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nu er jeg ved at være forvirret!
#1
Jeg fik lige en snak med mek'eren, der står bag dyrets seneste vildskab.
Ifølge ham har han ikke lavet noget utilbørligt, og det er der heller ikke andre der har! Fortvivlethock:

Han har justeret ventiler, der angiveligt stod himmelvidt håbløst, renset karburator og strålespids (?)

Dertil har han været rundt og efterspænde mm. Herunder må han have løsnet lidt hist og her. Forhjulet forekommer bl.a at trille lidt lettere nu, Hvis jeg fra 35 på nålen (30 reelt) lukker totalt for gassen triller maskinen næsten 3 gange så langt som før. Fortvivlethock:

Noget i varioen må dog have ændret sig, for ellers kan jeg vel ikke opnå meget højere hastighed for samme (eller endog lavere) omdrejninger.

Maskinen har nu ligesom en barriere mellem 30 og 40 på nålen, den skal over. Det er som om remmen i varioen fedter rundt eller så. Omdrejningerne ændrer sig ikke nævneværdigt men hastigheden ændrer sig markant efter forholdene. (Op ad bakke, modvind etc.)

Kan han have pillet ved 'modholdsfjederen' på den bageste varioskive?
Har den været for stram, kunne man tænke sig, at der ikke har været kræfter til at presse gearingen ret langt.

Nu var jeg så på langtur i går. Holdt jævnt hen nålen på 40 (ca. 35 reelt) hele vejen. Lige under 48 km/l målt over 120 km.
Ud til Roskilde, Ledreborg, Lejre, Skjoldenæsholm og hjem via Solrød. Meget af det steder jeg aldrig har set før!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1:Han har justeret ventiler, der angiveligt stod himmelvidt håbløst, renset karburator og strålespids (?)

Iflg. zzip.de skal alle Kymcoer - og de fleste andre scootere fra Asien - have renset karburator og strålespids inden levering. Det skulle skyldes, at asiaterne bruger noget syntetisk juks olie, når de monterer og prøvekører. Rensningen skal foregå manuelt, forstået på den måde, at svineriet skal afmonteres og have en ordenlig tur med affedterklud og trykluft. Gad vide, hvor mange forhandlere, der gør det?
Den manglende "friktion" kunne evt. skyldes, at bremserne måske hang lidt på skiven før?[/i]
Vedr. højere topfart ved lavere omdrejninger: Har du fået nye (evt. tungere) ruller i? Det kunne også forklare, at den er blevet MERE overfølsom over for modvind og bakker - den lille 4-takter hader modstand Græder Jeg fik ved seneste service fejagtigt sat 5,5g's ruller i, og maskinen var ikke til at drive over 45 på nålen. Retur til værkstedet, hvor de beklagede fejlen :oops: og udskiftede rullerne med nye 6,5g's - og nålen kom igen op på de sædvanlige 65-70. Med slidte ruller falder tophastigheden til ca. 55-60 på nålen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ifølge den udleverede serviceplan er der kun skiftet tændrør og olie! Dertil godt 3 timers arbejde!

Og jeg har prøvet den der med lette ruller! Ved 3.000 eftersynet satte de 6,2 gram i, og jeg kunne dårligt presse den over 30 på nålen. 6,8 gram hjalp kun lidt. Spekulerer derfor på, om jeg som 30'er i virkeligheden kører med 7,5 gram?
Angiveligt er det ruller med Kymco's eget lagernummer, de endte med at sætte i. Så var man åbenbart mere på det rene med den rette vægt. En fintmærkende postvægt burde dog have klaret den sag.

Det var årsagen til, jeg bad værkstedet putte de gamle ruller i en af mig vedlagt plasticpose, hvis de blev skiftet ud. (det blev de så ifølge smørebrødssedlen ikke.)

Og som nævnt har jeg haft 'Fabrikken' på Hillerødgade mistænkt for, at det til tider går lidt stærkt. Sagen med rullerne og ventilerne der først blev justeret i en særskilt session, fordi jeg spurgte til det. (ved ca. 4.200 km) og her blev de åbenbart sat helt tosset, selvom det hjalp noget på min kickstart, der aldrig havde fungeret før med kold motor.

Jeg var ude på en meget blandet tur i går med en masse bykørsel (bl.a. Jagtvejen, Nørre- og Vesterbrogade ) og en tur op til Dyrehaven (der er åbent ind til Eremitagen om onsdagen!). Jeg har muligvis kørt en anelse friskt (ikke hurtigt!), for jeg endte på lige under 43 km/l for 50 km.
Svar


Forum spring: