Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aprilia Sonic baneracer - problem
#1
Hej folkens, jeg har et lille problem med min baneracer. Skal nok lægge billeder ind af de ting, jeg tror kan have skabt problemet senere, og mit gæt er måske noget med tændrøret.. Ihvertfald, her er mit problem. Når jeg tænder knallerten, er alt fint, og jeg kører stille og roligt ud på en lang lige bane.

Jeg giver den stille gas, og prøver så at gasse til senere hen ( Plejer sagtens at kunne give den max gas fra starten af, men det kan den heller ikke i øjeblikket ). Tingen er så bare, at den gasser meget hurtigt op, på omkring de 90, men så sænker den farten og kører kun ved ca. 60 KM/T. Dens topfart er ca. 115-120. Det undrer mig meget, for det er hver gang jeg skal gasse op, at den så bare sænker farten igen og kører ved den fart generelt, når den plejer at kunne køre de 115-120. Nogen der kan hjælpe?

Min opsætning er ihvertfald:
Hebo manston lc cylinder.
stage6 24mm karbu med stage6 studs og hebo membran, langt skumfilter.
hebo variator, stage6 kobling torque control 107mm og klokke, stage6 r-setup uds. italkit tænding, hebo ø12 krumtap, tommaselli quick gas mm.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Har du husket at dysse den rigtigt ind?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
Hej Matty.

Det lyder for mig som en forkert opsætning af ruller eller dyse, så derfor ville jeg starte med at checke der.
  • Hvad ruller benyttes der?
  • Hvordan ser tændrøret ud?
  • Er din italkit indstillet som den skal?

Jeg ville foretage en tændrørsaflæsning, og opdatere tråden, gerne med et billede, så vi har mulighed for at se på sagerne.
'04 Golf V
Ingen tohjulere i stalden pt.
Svar
#4
Tændrøret ser helt fint ud, jeg vil med glæde indsætte et billede af tændrøret imorgen, når jeg får fri fra gymnasiet. Italkit tændingen ser også ud til at være indstalleret som det skal, det virker ihvertfald fremragende. Det ville også undre mig lidt, hvis det var rullerne, for den har jo kørt helt perfekt i flere måneder inden det skete. Det med at den er dysset forkert.

Det kan dog godt passe! Kan godt passe jeg i uvished har rørt lidt ved nogle af dem, og "skruet" nogle ting fast, som jeg synes ikke var skruet helt ind på karburatoren. Det kunne være et muligt problem. Tingen er nu bare, hvordan dysser jeg den så rigtigt? Skal den prøvekøres efter jeg har drejet lidt på de forskellige dyser, eller er der en speciel måde den skal være på?

Det hjælper mig virkelig meget! Kan lige se om jeg kan indsætte et billede senere i dag.
Tusind tak for hjælpen indtil videre ihvertfald! Smil

Vh Martin "Matty".
Svar
#5
(26-09-2013, 20:15)Matty_RK Skrev: Tændrøret ser helt fint ud, jeg vil med glæde indsætte et billede af tændrøret imorgen, når jeg får fri fra gymnasiet. Italkit tændingen ser også ud til at være indstalleret som det skal, det virker ihvertfald fremragende. Det ville også undre mig lidt, hvis det var rullerne, for den har jo kørt helt perfekt i flere måneder inden det skete. Det med at den er dysset forkert.

Det kan dog godt passe! Kan godt passe jeg i uvished har rørt lidt ved nogle af dem, og "skruet" nogle ting fast, som jeg synes ikke var skruet helt ind på karburatoren. Det kunne være et muligt problem. Tingen er nu bare, hvordan dysser jeg den så rigtigt? Skal den prøvekøres efter jeg har drejet lidt på de forskellige dyser, eller er der en speciel måde den skal være på?

Det hjælper mig virkelig meget! Kan lige se om jeg kan indsætte et billede senere i dag.
Tusind tak for hjælpen indtil videre ihvertfald! Smil

Vh Martin "Matty".

Ok jeg gætter på at du ikke selv har bygget motoren.. Smil

Det du nok har drejet på, har været blandingsskruen/tomgangsskruen, de skal IKKE være skruet i bund

[Image: 1977_moped_parts_PHBG-Dellorto-21mm-BS-S...s-1274.jpg]

De to på siden, er det dem du har pillet ved?
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej, det var en ven der byggede det for mig. Havde ikke lige så meget forstand på det hehe :-P
Her er et par billeder omkring den.


Har nok skruet dem helt ned, hvilket er problemet. Jeg prøver det lige ad imorgen! Tak for det ihvertfald! - Se illustration for hvordan det står til lige nu.


Vedhæftede filer Billed(er)
           
Svar
#7
Er det den store sorte "skrue" du har drejet på?

Det er chokeren, der giver din knallert mere benzin ved fx koldstart.
Ved at hive i den kommer der mere bbenzin, ved at trykke den ned er benzin mængden "normal".

Den skal ikke skrues på men hives i / trykkes på Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#8
Her er meget god læsning om karburatorens virkemåde, den du har på er en "slide" karburator så se bort fra alt der omhandler "cv" karburatoren

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#9
(30-09-2013, 20:44)Jacob k Skrev: Her er meget god læsning om karburatorens virkemåde, den du har på er en "slide" karburator så se bort fra alt der omhandler "cv" karburatoren

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php

Takker der fed instruktion/Manuel er gemt til fremtidig brug.Cool

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(01-10-2013, 08:04)Quiks Skrev: Takker der fed instruktion/Manuel er gemt til fremtidig brug.Cool

Din er en CV Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
(30-09-2013, 20:35)Jacob k Skrev: Er det den store sorte "skrue" du har drejet på?

Det er chokeren, der giver din knallert mere benzin ved fx koldstart.
Ved at hive i den kommer der mere bbenzin, ved at trykke den ned er benzin mængden "normal".

Den skal ikke skrues på men hives i / trykkes på Smil


Jeg mener nu ellers, at jeg har haft den trykket ind, siden jeg fik den. Problemet er først opstået her på det sidste. Så det ville da virkelig undre mig hvis den skulle være hevet længere ud, da jeg aldrig har haft den på den indstilling Fortvivlet

-Dog meget godt læsestof ang. Karburator!
Svar
#12
(03-10-2013, 12:02)Matty_RK Skrev: Jeg mener nu ellers, at jeg har haft den trykket ind, siden jeg fik den. Problemet er først opstået her på det sidste. Så det ville da virkelig undre mig hvis den skulle være hevet længere ud, da jeg aldrig har haft den på den indstilling Fortvivlet

-Dog meget godt læsestof ang. Karburator!

Efter hånden som den bliver slidt eller pga. Vejret kan det være du skal trække din choker..

Det sker også for mig en gang i mellem når jeg starter op med 1 måned mellemrum.
Svar


Forum spring: