Søg Garagen Hej Gæst! Register

Listo45 og Giantco Sprint, er de ens?
#13
Munkholm99 Skrev:Yes, det var lige præcis den side jeg talte om Smil - mange tak for det :o)

Jeg har lige en ting mere.. Endnu en gang.. Jeg læste jo lige før at I siger disse 2 scootere er 99-100 % ens, og så kommer det smarte sp. - er det så såvel indvændig altså motor såvel som udenvændig?

Er det så rigtig? Er de bare end lige bortset fra ganske få dele?

Det er mugligvis et dumt spørgsmål (selvom jeg plejer at sige at ingen sp. er dumme - kun dumme svar)! Grin

Lars.
Hej!

Ja, det er stort-set samme motorer. Nogle er licensproducerede Japanere andre er "domestic" motorer (dvs udviklet/produceret i Kina), men ellers ufattelig ens. Det kan godt være at f.eks karburatoren er forskellig (mærke), men principperne identiske og man kan derfor godt købe andetsteds...

...for lige at vende tilbage til dit problem, så er 13000km jo også en sjat kilometre. Nu ved jeg ikke om scooteren har været til service m.v. i tidens løb, for så ville det nok være på tide. Hvis ikke du er interesseret i at punge ud til service, skal du nok overveje at få det gjort selv (masser af vejledninger herinde). Det skal renses karburator og i aller højeste grad skal ventilspillerummet checkes/justeres. (=stillet ventiler) + ny olie. Yderligere nogle nye ruller og det løse...

Alle ovennævnte ting er i "ujusteret" tilstand med til at forværre motorens ydeevne


Men det er blot hvis jeg læser korrekt at den har rundet 13k km. Udråbstegn


Hvis den kun har kørt 1.300km, vil olieskift, ventil- samt karburatorjustering kunne gøre det...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
City Scooter Skrev:Hej!

Ja, det er stort-set samme motorer. Nogle er licensproducerede Japanere andre er "domestic" motorer (dvs udviklet/produceret i Kina), men ellers ufattelig ens. Det kan godt være at f.eks karburatoren er forskellig (mærke), men principperne identiske og man kan derfor godt købe andetsteds...

...for lige at vende tilbage til dit problem, så er 13000km jo også en sjat kilometre. Nu ved jeg ikke om scooteren har været til service m.v. i tidens løb, for så ville det nok være på tide. Hvis ikke du er interesseret i at punge ud til service, skal du nok overveje at få det gjort selv (masser af vejledninger herinde). Det skal renses karburator og i aller højeste grad skal ventilspillerummet checkes/justeres. (=stillet ventiler) + ny olie. Yderligere nogle nye ruller og det løse...

Alle ovennævnte ting er i "ujusteret" tilstand med til at forværre motorens ydeevne


Men det er blot hvis jeg læser korrekt at den har rundet 13k km. Udråbstegn


Hvis den kun har kørt 1.300km, vil olieskift, ventil- samt karburatorjustering kunne gøre det...

Hejsa og tak for din besvarelse City Scooter.

Hehe, nej du har ikke læst forkert, og jeg har ikke skrevet forkert. Jeg har dog ikke rundet de 13 k (13.000 km) - mend et varer ikke længe.. Den står på 12.800 og et eller andet.. kan ik lige huske de små km.. Smil

Det eneste tjek/service jeg ikke har været til endnu er 12.000 km eftersynet.. Det har jeg ikke haft tid til endnu. Ellers er alt holdt Smil - så er den info. da givet.. Sorry jeg ikke fik det skrevet først.

Da jeg kiggede ind i rummet bag kick starteren så jeg at (rullerene) mener jeg det er.. (drivrellen sidder bag og den er placeret helt til højre i rummet) er en smule skæv når den drejer rundt.. Kan det have noget at sige? Som om at den har fået et slag eller lig. så den ikke drejer helt lige rundt mere.. Det er på siden for oven den har det..

Måske nogle underlige spørgsmål jeg stiller.. Men jeg er ikke for klog med en motor, og vil gerne selv lave tingene (så jeg kan lære det) og har så normalt en ven med til hjælp, som dog har makket meget i scooter.

Lars.
Svar
#15
Rexman Skrev:Kragen. ...Alle ændringer for at få en maskine til at køre hurtigere er jo en konstruktiv ændring, og som sådan ulovligt. Den diskussion vil jeg slet ikke blande mig i, det er folks eget ansvar og moral, der må stå sin prøve.

Hvis der ingen forskel er på optrækket på en agility, uanset om det er en begrænset eller ubegrænset CDI, betyder det jo bare, at begrænsningen ligger på den rigtige side af moment/effekt toppen, således at du udnytter motores kræfter, men blot ikke får de sidste omdrejninger på toppen (og dermed begrænser topfarten).

Stort plus til Agilityen. Sød lille scooter forresten. Ser flere der kører på sådan en hver dag. Men de kan nu ikke følge med mig 8) 0-60 km/t på knap 4 sek. Så kommer man først over lyskrydsene. :cooldance: Rexman
Ikke for at starte en diskussion igen - men ikke alle ændringer, der får maskinen til at køre hurtigere, er pr. automatik ulovlige. Det er ulovligt, at køre for stærkt, men trimning/justering herunder bla. udskiftning af dyser, ruller med anden størrelse/vægt, anses ikke ikke i lovens forstand for konstruktive ændringer, selvom det måtte øge tophastigheden. Større dyser, kan dog komme i problemer med EU-normen for forurening, og dermed blive erklæret ulovlige - men ikke fordi, det er en konstruktiv ændring. Skulle man være konsekvent med hensyn til miljøet, så burde det også være forbudt, at "drosle" i varioen, da det øger benzinforbruget, og dermed forurener mere end nødvendigt! som du selv er inde på, ville det være bedre, at al drosling foregik i cdi'en

Grunden til, at jeg lige ville nævne forbudet mod salg af åbne cdi'er i Danmark, var alene, at folk, der ønsker en sådan, som hovedregel skal betragte alle cdi'er udbudt i Danmark, som lovlige, og dermed oftest "droslede". Alle cdi'er fra T.Hansen er droslede - hans afdeling i Tyskland (Protuna), kan derimod godt sælge "åbne" cdi'er. At der f.eks. står, at de fåes både til 30'ere og 45'ere, betyder ikke, at den til 45'eren er helt "åben". Jeg er ikke engang sikker på, at der væsentlig forskel på de to udgaver.

0-60 på 4 sek. Fortvivletleepy: Det får du aldrig den svagelige 4-takter på Agilityen ned på - den har problemer nok med at trække sig op på maks.-omdrejningerne med mine 110-115 kg :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
Munkholm99 Skrev:Hejsa og tak for din besvarelse City Scooter.

Da jeg kiggede ind i rummet bag kick starteren så jeg at (rullerene) mener jeg det er.. (drivrellen sidder bag og den er placeret helt til højre i rummet) er en smule skæv når den drejer rundt.. Kan det have noget at sige? Som om at den har fået et slag eller lig. så den ikke drejer helt lige rundt mere.. Det er på siden for oven den har det..
Hej!

Rullerne sidder i for-enden, d.v.s. i den forreste ende hvor remmen kører på. Rullerne ligger inde i et lille aluminiumshus og kan ikke ses "udefra". Så det er ikke dér hvor du mener de er :wink:

Der er en del skriveri "herinde" omkring rullernes placering og udskiftning af -do- så det er bare at søge rundt for at finde detajler samt billeder...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#17
City Scooter Skrev:Hej!

Rullerne sidder i for-enden, d.v.s. i den forreste ende hvor remmen kører på. Rullerne ligger inde i et lille aluminiumshus og kan ikke ses "udefra". Så det er ikke dér hvor du mener de er :wink:

Der er en del skriveri "herinde" omkring rullernes placering og udskiftning af -do- så det er bare at søge rundt for at finde detajler samt billeder...

Jeg takker igen for besvarelse Grin, det er deligt at flere gider bruge tid på at se og besvare disse indlæg!

Jeg vil nu igang med at studere nogle af de indlæg som før er omtalt, og så ud og prøve det på min egen lille Listo udenfor.

Hygge til og TAK for alt hælp.

Lars.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: