Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udskiftning af Cylender på Gilera Runner SP30
#1
Som nogen moske ved så har jeg haft en del problemer med at min Gilera Runner SP30 50CC en 30er, hvade besværd med at komme op af barkerne, og det er kun blevet værer og værer på det siste.
Den har også firetaktet meget på det seneste og omdrejningerne kom lige op på 6000 rpm og selv det var ikke nok til at nå den lovlige hastighed.
Jeg kunne mærke når jeg kørte at den nærmest mistede pusten når man kom til et sted hvor det gik det mindste op ad barke.
Så jeg kom frem til at min cylender var udskiftnings modden efter 20.000+ km og vel og mærke den cylender der har siddet på siden at scooteren var ny.
Jeg fik mine nye dele hjem den 20/9-2013 ny cylender orginal incl stempel og pakninger ,nyt topstykke ,nyt nåle leje ,nye støtte bolde/skruer til udstødningen på cylenderen ,nye møktrikker til topstykket ,to stk 12Ø polini låse ringe til stemplet ,nyt tændrør købte to for de var billiger hos Speedline en' Thansen ellers.
Jeg har brugt det der svarer til en dags tid på oprationen da hele motoren skulle afmonteres da benzin tanken er i vejen så man ikke kan få plastik blæser skjoldet ud som der sidder over cylenderen.
Jeg har brugt for 865.19 kr i alt på nye orginale dele fra Speedline.dk .
Jeg har haft den startet op lørdag aften jeg var ferdig ca 21:30 og har kørt nogle gange op og ned af vejen hvor jeg bor, og det var tydligt at det var cylenderen som der var ferdig.
Der sad en hel prop af gammel sod og olie i udstødnings porten og stempel ringene har været så slidte at forbrandingen er kommet under stemplet Målløs.
Men nu lydder den som en totakter skal lydde igen Grin.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Lækkert!

Der var ikke meget hul mere i den gamle udstødningsport! Og stemplet ser godtnok også træt ud. Smil

Træls at motoren skal af, er også ved at skrue i min NRG Power DT - der kan motoren godtnok blive siddende men scooteren skal adskilles meget. Noget helt andet i forhold til en Stalker eller Typhoon.
Svar
#3
Det var da en større reparation Smil Godt du fik det ordnet. Blink med øjet
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
Så tror da f***** at den var så sløv, da vi kørte touring, Johannes Blink med øjet Grin.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#5
Ja det er der ikke noget at sige til >Jps, at den var sløv og det blev kun værer efter Kønhavner turen, i August måned.
Jeg har været ude og køre de første 131 km med den nye cylender monteret Smil ,jeg har på fornemmelsen at den dysse nr 66 er en tand for lille nu, så jeg skal se hvordan at tændrøret ser ud så sætter jeg nok en 72er i hvids det kan gøre det.
Men jeg kan tydelig mærke at der er kommet nye friske krafter i min Runner Smil den trækker godt op af barkerne nu, så min mistanke om at den gamle cylender var ferdig var rigtig.
Jeg gemmer den gamle cylender sefølig nok mest fordi at det ser så specielt ud at der var kommet den til stopning i udstødnings porten Målløs.
En ting er sikkert det er at den har aldrig kørt så godt som den gør nu, da jeg købte den dryppede den også benzin fra kaburatoren og den hvade den ,kørt længe med ind til at jeg lavede den lovlig i påsken.
Så den har ikke haft det så smart men nu håber jeg at der ikke kommer nogle overraskelser lige med det samme, det ville være lidt træls.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har prøvet det samme på min Lovlige Hot50 Der sodet den også til i udstødningsporten..

Da jeg fik nok skiftede jeg stemplet og kradsede soden ud. Så tror ikke den cyl er færdig.. Den skal bare renses så kan den igen..
Svar
#7
Jeg har her i eftermiddag dysset min kaburator op fra dysse 66 til 72 nu, jeg har været en tur i Lidl og handle ind ,og der var ingen problemer med at køre med den stører dysse.
Så må jeg se om den er stor nok når jeg har kørt lidt med den i ,så kan jeg se hvordan at tændrøret ser ud Grin.
Ja det kan da være at den gamle cylender kan bruges hvids den bliver renset men der skal nyt stempel og pakning til den hvids den skal bruges igen, støtte boldtene er også lidt skæve på den gamle cylender men de kan rettes eller moske skiftes ud med nye.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: