Søg Garagen Hej Gæst! Register

Walker med fart på!
#1
Så fik jeg lejlighed til at kikke lidt nærmere på performance.
Jeg er afgjort ude i det ulovlige terræn nu! :twisted:

[Image: album_pic.php?pic_id=919]

Der er foretaget målinger for hver 5 km/t på nålen fra 20 til 50 km/t. Den store trekant er et estimat af, hvad topfarten på ca. 57 på nålen svarer til.

Mind you. Det er lidt bøvlet samtidig at skulle holde nålen konstant på et punkt, samtidig med at GPS'en aflæses i stærkt solskin. Og man skal jo også lige holde øje med vej og andre trafikanter.
Målingerne er derfor givetvis fejlbehæftede!

Maskinen starter nydeligt og pænt med lave omdrejninger. Et sted mellem 30 og 35 på nålen skal jeg imidlertid til at være over den, for lige pludselig går det stærkt og den står på 40.
Og ned ad bakke er den helt tosset. Jeg skal omtrendt helt tilbage på tomgang, for at holde den i ave.

Dagens næsten 46 km med en del accelerationer fra stilstand til bl.a. den høje ende slugte 1,1 liter. 41,5 km/l.

Kunne være sjovt at høre mekanikerens 'undskyldning'. Det er trods alt ikke noget jeg mig bekendt har bedt om Fortvivlethock:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Sådan walker!
Tillykke med de nye hastigshedsmuligheder din scooter nu kan opnå, og økomonien kan du vist heller ikke klage over mere :wink:
Svar
#3
Åh, jeg havde jo gået og overvejet muligheden, men ..

Det kom derfor som lidt af en overraskelse, da jeg hentede dyret fra service, og nålen bare blev ved at klatre Fortvivlethock:
Svar
#4
walker1 Skrev:Åh, jeg havde jo gået og overvejet muligheden, men ..

Det kom derfor som lidt af en overraskelse, da jeg hentede dyret fra service, og nålen bare blev ved at klatre Fortvivlethock:

På vegne af egne og alle andre her i forum vil jeg love, at vi samler sammen til en nedstrygerklinge, til den dag du ryger i brummen for vild og hasarderet kørsel.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
walker1 Skrev:Så fik jeg lejlighed til at kikke lidt nærmere på performance.
Jeg er afgjort ude i det ulovlige terræn nu! :twisted:

- Nej, slet ikke, for netop i dag, den 1. april har justitsministeren meddelt at alle der har et gyldigt kørekort til bil, nu må køre op til 85 km/t på deres scooter.

Det skulle gælde både for 30 og 45 km scootere og som jeg læste pressemeddelelsen, er det led i en nødvendig EU harmonisering, fordi man i de sydeuropæiske lande allerede nu kører langt stærkere end her i DK.
--
Hilsen Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
OlePagh Skrev:- Nej, slet ikke, for netop i dag, den 1. april har justitsministeren meddelt at alle der har et gyldigt kørekort til bil, nu må køre op til 85 km/t på deres scooter.

Det skulle gælde både for 30 og 45 km scootere og som jeg læste pressemeddelelsen, er det led i en nødvendig EU harmonisering, fordi man i de sydeuropæiske lande allerede nu kører langt stærkere end her i DK.

Åh det er den første joke jeg er løbet over netop idag, troede det var uddødt.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lund Skrev:Åh det er den første joke jeg er løbet over netop idag, troede det var uddødt.

Ork nej; der er masser. Se blot her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/01/110021.htm
--
Hilsen Ole
Svar
#8
På alle andre datoer ville jeg nok have troet det Smil)

Berlingske påstod, at DR-byen ville leje sig ind i Malmö, for at slippe ud af det økonomisk sorte hul på Amager.
Datoen blev ikke nævnt, men jeg var ligesom lidt på vagt Smil

Jeg kom lidt sent ind på TV-avisen, så jeg ved ikke, om de havde noget i dagens anledning (udover at de citerede Berlingske mm.)

Så kom der også lidt OT ind i denne tråd Blink med øjet

Edit:
Og denne står i min fagforenings eget blad i netudgave.
http://ing.dk/article/20070401/ELEKTRONIK/70322015
Ret nørdet, må jeg indrømme :oops: :rofl:
Svar
#9
OlePagh Skrev:- Nej, slet ikke, for netop i dag, den 1. april har justitsministeren meddelt at alle der har et gyldigt kørekort til bil, nu må køre op til 85 km/t på deres scooter.
Jeg beklager! Nu kommer 'nøren' op i mig igen. :oops: :roll:
Kildeangivelse !?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
OlePagh Skrev:- Nej, slet ikke, for netop i dag, den 1. april har justitsministeren meddelt at alle der har et gyldigt kørekort til bil, nu må køre op til 85 km/t på deres scooter.

Det skulle gælde både for 30 og 45 km scootere og som jeg læste pressemeddelelsen, er det led i en nødvendig EU harmonisering, fordi man i de sydeuropæiske lande allerede nu kører langt stærkere end her i DK.

Du har ikke læst den ordentligt. For 45 scootere stiger hastigheden gradvis fra 85 til 125 km/t, med 20 km/t om året hver 1. april indtil 2009. Folk der har svært ved at opnå den hastighed på deres scooter kan søge om støtte til et 70ccm sæt hos Eu's motorkontor, som en del af en studehandel der skal støtte den Italienske motorindustri.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#11
walker1 Skrev:Jeg beklager! Nu kommer 'nøren' op i mig igen. :oops: :roll:
Kildeangivelse !?

Hmmm, tjae, bum bum.
- Nu kan jeg pludselig ikke finde den hjemmeside mere.
Du må nøjes med den uimodsigelige troværdighed, der implicit ligger i det at være skribent her på siderne. :roll:
--
Hilsen Ole
Svar
#12
Johnny-2-hjuler Skrev:Du har ikke læst den ordentligt. For 45 scootere stiger hastigheden gradvis fra 85 til 125 km/t, med 20 km/t om året hver 1. april indtil 2009. Folk der har svært ved at opnå den hastighed på deres scooter kan søge om støtte til et 70ccm sæt hos Eu's motorkontor, som en del af en studehandel der skal støtte den Italienske motorindustri.

Du har fuldstændigt ret. Det står jo klokkeklart på side 356 i bekendtgørelsen.
Jeg fik aldrig læst så langt, for da jeg nåede til side 12 blev øjenlågende tunge og bogstaverne flød sammen til ulæselighed.
--
Hilsen Ole
Svar


Forum spring: