Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ophæng til udstødning knækket af motor
#1
Mit udstødningsophæng på motorblokken er desværre knækket, hvilket jeg først opdagede da stykket manglede.

Jeg havde tænkt på at lægge en bøsning i, og så smøre det hele til med kemisk metal, fremfor at lave gevind og alt det der. Og så selvfølgelig bare bruge en bolt og en møtrik.

Eller har i andre ideer?

(scooteren sveder lidt og skal have skiftet lidt pakninger når jeg får tid Smil)

   
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har tidligere forsøgt med at sætte ophæng på med kemisk metal og ikke mere videre held, det er knækket hurtigt igen.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#3
(06-09-2013, 15:47)Modvind Skrev: Jeg har tidligere forsøgt med at sætte ophæng på med kemisk metal og ikke mere videre held, det er knækket hurtigt igen.

Hvis det skal ha en chance for og holde, skal kontakt fladerne være renset 100% for fedt og snavs.
Svar
#4
(06-09-2013, 16:33)Quiks Skrev: Hvis det skal ha en chance for og holde, skal kontakt fladerne være renset 100% for fedt og snavs.

Ja det er jeg da nok klar over, men det holder stadig ikke pga vibationerne.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#5
Hvad vil i anbefale jeg gør i stedet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det ligner at der er godt nok længere inde til at bore et nyt gevind (Er dog ikke sikker)

Men i så fald ville jeg lave et nyt gevind længere inde, og så forlænge udstødningsophænget med etc et stykke fladjern Smil

Du kunne jo også bare finde en brugt motorblok Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#7
(06-09-2013, 22:40)Jacob k Skrev: Det ligner at der er godt nok længere inde til at bore et nyt gevind (Er dog ikke sikker)

Men i så fald ville jeg lave et nyt gevind længere inde, og så forlænge udstødningsophænget med etc et stykke fladjern Smil

Du kunne jo også bare finde en brugt motorblok Blink med øjet

Det ville jeg også gøre, eller få det knækkede svejst på igen. Det er ikke en større historie efter arbejde, for en der har forstand på det.
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#8
(06-09-2013, 22:42)Modvind Skrev: Det ville jeg også gøre, eller få det knækkede svejst på igen. Det er ikke en større historie efter arbejde, for en der har forstand på det.

Nej, hvis i har en på arbejdet der kan Tig svejse, så skulle det nok ku lade sig gøre.
Svar
#9
Er det ikke bare skifte den del af blokken er er knækket, og så komme videre ? Smil

http://www.thansen.dk/product.asp?c=9531...2116139411
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(07-09-2013, 01:16)DarkSide Skrev: Er det ikke bare skifte den del af blokken er er knækket, og så komme videre ? Smil

http://www.thansen.dk/product.asp?c=9531...2116139411

Det er vist selve motorblokken, der er knækket noget af. Den du linker til sidder "uden på". Smil

Svar
#11
(07-09-2013, 07:34)barden Skrev: Det er vist selve motorblokken, der er knækket noget af. Den du linker til sidder "uden på". Smil

Er så vidt jeg kan se den rigtige del af motoren hvis det er en Sprint/G-budy, for så er udstødningen monteret lige over olie påfyldnings studsen.
Svar
#12
Joh, nu hvor jeg har sovet en time mere, har i nok ret. Smil

Svar


Forum spring: