Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye Piaggio MC-Scootere til Dk i 2008
#1
Iflg. mc-nyhederne på dba, så får vi 2 nye modeller til DK i 2008.
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/d...elId=47102
Ser rigtig spændende ud. Glæder mig til at se dem til MC 2008 i Herning til feb.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den ene ligner lidt Kymco People S 50 4-takt som jeg gerne gad prøve men den kan man ikke få i danmark.
[Image: 556289-2.jpg]
[Image: PeopleS50.jpg].

De jo flotte men mon ikke de koster kassen det plejer de jo piaggio.
Svar
#3
Denne her kan i også købe Grin:
3hjulet Piaggio.
Prisen er nok lige i overkanten af, hvad jeg ville gi' for den.
Svar
#4
Jps Skrev:Denne her kan i også købe Grin:
3hjulet Piaggio.
Prisen er nok lige i overkanten af, hvad jeg ville gi' for den.

Så den 3-hjulede i Herning sidste år, og den er godt nok lækker. Men ja, jeg ville nok heller ikke give 120.000 kr for en 250cc Mc-Scooter.
For samme pris kan man jo få en Burgman 650cc, og så vil der endda være ca 10.000 i overskud til nyt mc-udstyr.
Svar
#5
Syns jeg har læst at grunden til den 3 hjulet er så dyr er fordi den har 3hjul ligesom en med 4hjul også er dyr i danmark pga afgift.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Struerboen Skrev:Så den 3-hjulede i Herning sidste år, og den er godt nok lækker. Men ja, jeg ville nok heller ikke give 120.000 kr for en 250cc Mc-Scooter.
For samme pris kan man jo få en Burgman 650cc, og så vil der endda være ca 10.000 i overskud til nyt mc-udstyr.

Ville også vælge Burgmann, hvis man stod i den situation at skulle vælge. Smil
Svar
#7
ScooterGrisen Skrev:Syns jeg har læst at grunden til den 3 hjulet er så dyr er fordi den har 3hjul ligesom en med 4hjul også er dyr i danmark pga afgift.
Næ, om en motorcykel med forbrændingsmotor har to- eller tre hjul, skulle ikke give den store forskel rent afgiftsmæssigt. Det er noget andet med eldrevne. Den nye trehjuler fra Piaggio er bare meget dyrere at fremstille end en tohjuler, og da afgiften er en procentsats af prisen - og ikke en fast afgift pr. styk - så slår det ekstra hårdt igennem på prisen i Danmark.

Et lille kuriosum, hvis det ikke er lavet om: Trehjulede motorcykler skal fra fabrikken være udstyret med en lamineret forrude og et bremsesystem som på en bil (dvs. bla. én betjeningsanordning til driftsbremsen) :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:og et bremsesystem som på en bil (dvs. bla. én betjeningsanordning til driftsbremsen) :?

Gælder kombi-bremse i dette tilfælde ?
Svar
#9
Struerboen Skrev:Gælder kombi-bremse i dette tilfælde ?
Hvis du dermed mener, om man godtager en kombibremse, der aktiverer både for- og bagbremse, når man bruger bagbremseklingen, OG samtidig har en forbremseklinge, der alene aktiverer forbremsen, så er svaret nej. Reglen siger, at der KUN må være én betjeningsanordning til driftsbremsen, og kun én - i modsætning til to eller flere. Driftsbremsen skal endvidere bestå af to uafhængige systemer, der virker samtidig på begge hjul (være fordelt symmetrisk i forhold til køretøjets længdeakse) og være trinløs variabel. De skal dog ikke nødvendigvis bremse lige meget eller konstant (blokeringsfrie bremser), blot den samlede bremseeffekt opfyldes, og de blokeringsfrie bremser opfylder følgebestemmelserne medfør EU-direktiv 85/647/EØF.

Puha, en tung omgang for bare at sige nej :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Puha, en tung omgang for bare at sige nej :wink:

He he, men da udemærket at få reglerne skåret ud i pap Smil
Svar
#11
Sig hvad i vil.
Men den minder mere om Aprilia Sportcity end om den noget mere primitive kymco
Grunden til prisen er så høj er kvaliteten og afgiften.
Svar


Forum spring: