Søg Garagen Hej Gæst! Register

BT49QT-9 dyse skift
#1
Hej.

Efter jeg har udskiftet dysen i kaburatoren fra 79 til 91 lader det til at min Baotian har svært ved at starte. Før udskiftningen skulle der 2 forsøg til. Nu skal der 3-5 forsøg til, men jeg undrer mig om det overhovedet er pga. dysen.

Efter ny dyse har jeg leget med tomgangen og luftskruen et par gange. Er der noget andet man kan indstille på som jeg måske har glemt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Øøøh Målløs
Hvorfor har du skiftet til en 91'er? Fortvivlet
Svar
#3
En lang historie kort. Den bliver kvalt i optrækket så et eller andet ville jeg prøve. Mekaniker kunne ikke lave det.
Svar
#4
Prøv da lige at smid den gamle dyse i igen og se om der kommer liv i svinet ?

Og fortæl os da lidt mere om dit oprindelige problem også.
Kunne være der var en klog person herinde der vidste hvad der var galt Grin
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#5
Tjo, jeg kunne vel godt prøve igen. Jeg har for lang tid siden smidt et indlæg men uden held.

Den kan ikke accelerere normalt. Om jeg giver gas fra 0km/t eller fra 15, 20 eller 30 er ligemeget. Kort tid efter jeg accelererer bliver den kvalt/druknet, og jeg bliver nærmest skubbet frem i styret fordi den stritter imod. Når den er kommet forbi det "dårlige" punkt accelerere den fint resten af vejen.

For at undgå dette skal jeg give den utrolig langsom gas, hvilket er frustrerende når jeg f.eks. skal overhale eller sætte fra i kryds.

Jeg har prøvet:

- Skift a luftfilter.
- Skift af benzin filter.
- Stillet ventiler.
- Arbejdet med tomgang og luftskrue.
- Skiftet dyse.
- Haft den til mekaniker der skiftede kobling.
- Nye ruller.
- 2x nye kilerem.
- Kigget bremser igennem (bremse bakker skiftet)
- Nyt bagdæk.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sæt den gamle dyse tilbage. Det hjælper ikke at give den en dyse der er aaaalt for stor.
Tjek din karburator. Acceleratorpumpen bliver tit stoppet. Og mange kineser scootere bliver født med en alt for ringe karburator, så jeg kan anbefale Narakus 18mm V2 karburator.
Svar
#7
Acceleratorpumben så nu ellers fin ud da vi havde den ude. Sådan en Narakus 18mm V2 karburator er den lige til at montere?

En bruger ved navn MSJ1982 købte den til hans BT49QT-9 og anbefaler den ikke da den fik hans motor til at sprutte. Jeg er dog temmelig desperat efterhånden, så er villig til at prøve næsten hvad som helst.
Svar
#8
Hva med membranen i karburatoren ? Er den sjekket ?
Svar
#9
(02-09-2013, 21:17)4takt Skrev: Acceleratorpumben så nu ellers fin ud da vi havde den ude. Sådan en Narakus 18mm V2 karburator er den lige til at montere?

En bruger ved navn MSJ1982 købte den til hans BT49QT-9 og anbefaler den ikke da den fik hans motor til at sprutte. Jeg er dog temmelig desperat efterhånden, så er villig til at prøve næsten hvad som helst.

Min Agility kører meget bedre med Narakus karburator. Starter i første hug hver gang nu, og accelerer en smule bedre Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nej jeg husker ikke at have tjekket membranen, og jeg ved ikke lige hvor den skulle side. Jeg pillede kaburatoren næsten helt fra hinanden, og det hele så ellers meget fint ud.

Nu har jeg købt den Naraku kaburator 18mm v2 så håber jeg den kan gøre det. Det ville være absolut fantastisk.
Svar
#11
Den slange der er det Pilot Screw (fuel mixture) som man kan justere på? Og hvor skal jeg gøre af den? Spænde den op eller lade den hænge?

http://imgdrp.com/GjLl
Svar
#12
Den er bare til at tømme bundkaret på karburatoren Blink med øjet
Og skal selvfølgelig hænge nedad hvis den skal fungere.
Svar


Forum spring: