Svar: 35
Tråde: 7
Tilmeldt: Sep 2013
Hej alle sammen.
Min street magic trækker ikke, jeg giver den fuld gas men den accelerere ikke rigtigt , plus at den larmer pisse meget.
Den burde trække bedre end den gør nu her (på filmen). Den går for højt op i tomgang men det hjælper ikke noget hvis jeg skruer på tomgangskruen. Enten slukker den eller går for højt i tomgang. og luftskruen er drejet ud 1,5 omgang.
Opsætningen på den er.
Her er videoen http://www.youtube.com/watch?v=8MNdD6NER...e=youtu.be
Cylender+stempel+topstyk =std.
Karburator = 17,5 mm + powerfilter + dyse 80 (den dør i dyse 90)
Krumtap = Malossi MHR.
Vario = Polini speedcontrol.
Kobling = Delta clutch.
Tændrør = Helt nye.
Gearing = Std.
Udstødning = R racing.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(02-09-2013, 15:22)Bader hasan Skrev: Hej alle sammen.
Min street magic trækker ikke, jeg giver den fuld gas men den accelerere ikke rigtigt , plus at den larmer pisse meget.
Den burde trække bedre end den gør nu her (på filmen). Den går for højt op i tomgang men det hjælper ikke noget hvis jeg skruer på tomgangskruen. Enten slukker den eller går for højt i tomgang. og luftskruen er drejet ud 1,5 omgang.
Opsætningen på den er.
Her er videoen http://www.youtube.com/watch?v=8MNdD6NER...e=youtu.be
Cylender+stempel+topstyk =std.
Karburator = 17,5 mm + powerfilter + dyse 80 (den dør i dyse 90)
Krumtap = Malossi MHR.
Vario = Polini speedcontrol.
Kobling = Delta clutch.
Tændrør = Helt nye.
Gearing = Std.
Udstødning = R racing. Prøv at høre hér Bader hasan, det hjælper ikke at oprette 100 tråde om det samme emne. Var der nogle der havde forslag til dig, havde de skrevet det i den anden tråd.
Svar: 35
Tråde: 7
Tilmeldt: Sep 2013
02-09-2013, 15:41
(Dette opslag var sidst ændret: 06-09-2013, 03:19 af Bader hasan.)
(02-09-2013, 15:32)Arbejdsnarkomanen Skrev: Prøv at høre hér Bader hasan, det hjælper ikke at oprette 100 tråde om det samme emne. Var der nogle der havde forslag til dig, havde de skrevet det i den anden tråd.
100 tråde? rolig nu. Det er min nr,2. og grunden til jeg skrev en ny er, at den anden var der nogle fejl i, hvor jeg så prøvede at rette dem, men uden held. Så jeg oprette en ny, hvor fejlene er rettet. Og jeg prøvede enda at slette den gamle, men det kunne jeg heller ikke.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(02-09-2013, 15:41)Bader hasan Skrev: 100 tråde? rolig nu. det er min nr,2. og grunden til jeg skrev en ny er, at den anden var der nogle fejl i, hvor jeg så prøvede at rette dem, men uden held. Så jeg oprette en ny, hvor fejlene er rettet. og jeg prøvede enda at slette den gamle, men det kunne jeg heller ikke. Overdrivelse fremmer forståelsen
Du kan sagtens rette i et indlæg. Hvis det går helt galt, kontakter du en admin. Sværere er det vel ikke?
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hmmm nu fatter jeg ik helt sammen sætningen, når man kigger på den opsætning som sidder på den .
Har du prøvet og sætte et std luftfilter på den??..
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
03-09-2013, 22:07
(Dette opslag var sidst ændret: 03-09-2013, 22:08 af K. Hansen.)
Har skrevet det mange gange før og gør det lige igen. Powerfiltre gør ikke en dyt godt på en ikke-tunet scooter, andet end at hive skidt og skrammel ind i motoren, og larme. Det er den argeste gang skrammel at køre med. Kunne forestille mig det er der problemet måske ligger, skidt i systemet.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
04-09-2013, 19:36
(Dette opslag var sidst ændret: 04-09-2013, 19:48 af Tempo.)
Ik noget med at der kommer skidt og lort i motoren for det er sikkert et af de billige, men karburatoren er også svære og indstille, grundet den forøget luft tilførelse som den også for.
En anden grund til den evt. ik rigtig vil trække, kan være at den og en std scotter ik kan sammen.
Udfra den opsætning som er skrevet, ligner det en scooter som har kørt med 70ccm kit og bare fået en std. kit på. Hvis det er tilfældet er der flere ting som skal tjekkes efter..
Rullevægten i varioen. Remmen om den er med eller uden kevler. Den store trykfjeder i koblingen og evt, de 3 små trimfjedre. Om nålen står som std indstillet ( låsering i midten ).
Når jeg går ind på stalkerZone´s dyseberegner og tjekker std kit - 17,5mm karb. og powerluftfilter, så kommer dem frem med et meget stort spilrum 75 - 92 i hoveddyse.
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 35
Tråde: 7
Tilmeldt: Sep 2013
05-09-2013, 01:35
(Dette opslag var sidst ændret: 06-09-2013, 03:20 af Bader hasan.)
Drenge rolig nu med alt det power filter i går amok over.
Det er ikke fordi jeg har valgt det. Jeg købte den med powerfilter og har ikke std filter til den, og vil ikke give 600 kroner for et std filter.
For det andet er det ikke en skid med powerfilter at gør. Det eneste med power filter er at den larmer mere og den skal have en større dyse i.
Og nej der ingen skidt i systemet og har skiftet powerfilter med en af det dyre.
Tempo. Du har ret, ham der havde den før kørte med 70ccm kit, men den gik i stykker så han skiftede den til std.
Jeg tror det er som du siger, rullerne og trykfjederen. Nu har jeg lige tjekket rullerne og de vejer 6,58. De er da for tunge ikke?
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(05-09-2013, 01:35)Bader hasan Skrev: Drenge rolig nu med alt det power filter i går amok over.
Det er ikke fordi jeg har valgt det. Jeg købte den med powerfilter og har ikke std filter til den, og vil ikke give 600 kroner for et std filter.
For det andet er det ikke en skid med powerfilter at gør. Det eneste med power filter er at den larmer mere og den skal have en større dyse i.
Og nej der ingen skidt i systemet og har skiftet powerfilter med en af det dyre.
Tempo. Du har ret, ham der havde den før kørte med 70ccm kit, men den gik i stykker så han skiftede den til std.
Jeg tror det er som du siger, rullerne og trykfjederen. Nu har jeg lige tjekket rullerne og de vejer 6,58. De er da for tunge ikke?
Powerfilter er noget lort! Og det er noget nær umuligt at lave en ordentlig indstilling med, til hverdagsbrug. Det kan sige BÅÅÅÅRP og komme frem ad når du hiver gassen i bund, det er det.
Et originalt luftfilter kan jeg godt se er dyrt, men så kunne du evt tilpasse noget fra en anden model?
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Efter hvad jeg har fundet frem til, så skulle den køre med 5,5gr som std. rullevægt. Har du forsøgt og se, om der skulle være et luftfilter brugt??..
En anden mulighed for at den trækker af L..., kunne være hvis der er sat en stivere membran plade/plader i indsugningsmembranen eller har skiftet den helt ud med en som passende til det tidligere kit.
Hvis den/de er for stive og du køre med std kit, kan det være den ik har kraft nok til og åbne/lukke menbranen ordentligt.
En anden mulighed som jeg hælder mest til er, at du skal så højt op i hoveddyse, for og få det til og passe mellem benzin/luft og den mængde kan dit kit ikke fordøje..
Det jeg ville gøre var enten og ofre de penge som det koster nyt eller brugt, på og få et std luftfilter på den. Du skal faktisk ik ud i mange måske unødvendige forsøg, før du er oppe på hvad et luftfilter koster.
Hvis du kender en som har et std. luftfilter, så kunne du jo prøve og se om det er det..
Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(05-09-2013, 01:35)Bader hasan Skrev: D[/color]renge rolig nu med alt det power filter i går amok over.
Det er ikke fordi jeg har valgt det. Jeg købte den med powerfilter og har ikke std filter til den, og vil ikke give 600 kroner for et std filter.
For det andet er det ikke en skid med powerfilter at gør. Det eneste med power filter er at den larmer mere og den skal have en større dyse i.
Og nej der ingen skidt i systemet og har skiftet powerfilter med en af det dyre.
Tempo. Du har ret, ham der havde den før kørte med 70ccm kit, men den gik i stykker så han skiftede den til std.
Jeg tror det er som du siger, rullerne og trykfjederen. Nu har jeg lige tjekket rullerne og de vejer 6,58. De er da for tunge ikke?
Powerfiltre er noget lort rent ud sagt. Men hvorfor spørger du om vores hjælp, hvis ikke du gider høre svarene? Vi er rent faktisk nogle der ved hvad vi taler om, gider du ikke høre vores svar, så lad være med at bede om vores hjælp.
Og til orientering er jeg ikke en dreng.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 35
Tråde: 7
Tilmeldt: Sep 2013
(05-09-2013, 10:50)K. Hansen Skrev: Powerfiltre er noget lort rent ud sagt. Men hvorfor spørger du om vores hjælp, hvis ikke du gider høre svarene? Vi er rent faktisk nogle der ved hvad vi taler om, gider du ikke høre vores svar, så lad være med at bede om vores hjælp.
Og til orientering er jeg ikke en dreng.
Jeg gider da ikke have hjælp af en der ikke kan snakke ordentlige til mig. Jeg har da kun skrevet ordentlige her inde. Og du går amok over jeg har en powerfilter på. Rolig nu, det ikke fordi jeg har lavet noget kriminelt, du får det til at lyde som om jeg har dræbt en. Jeg har ikke brug for din hjælp hvis du ikke kan snakke ordenligt.
|