Søg Garagen Hej Gæst! Register

Maling af udstødning?
#1
Hej jeg skal have malet min udstødning jeg har varmefast sort maling. Men skal jeg bruge andet ind varmefast maling. Har også hørt at efter 12 km falder malingen af kan de passe og forresten må jeg gerne malle på hele udstødningen også blind røret og vil det ikke begynde at ryge når malingen ryger igennem. desuden nogen der ved om man bare kan bruge sandpapir til at slibe udstødningen ned med.        
Eftersom min scooter er stjålet, og jeg ikke får den tilbage igen, har jeg valgt at stoppe med at køre scooter ;(
Hot1 2004 km ukendt (Solgt) Hot2 2009 16539 km. (Solgt)
Hot3 2010 16700 km. (Solgt) Hot4 2012 4723 km. (Solgt)
Hot5 2013 1515 km. (STJÅLET)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(30-08-2013, 15:26)Tiedemann Skrev: Hej jeg skal have malet min udstødning jeg har varmefast sort maling. Men skal jeg bruge andet ind varmefast maling. Har også hørt at efter 12 km falder malingen af kan de passe og forresten må jeg gerne malle på hele udstødningen også blind røret og vil det ikke begynde at ryge når malingen ryger igennem. desuden nogen der ved om man bare kan bruge sandpapir til at slibe udstødningen ned med.

Du burde godt ku male udstødningen med varmefast maling (husk højest mulig temperatur) og husk propper i begge ender. Ville nok bruge smerllerærede eller vådslibe papir og ved ikke om den ikke også skal ha en gang grundmaling også. Men hvor længe det holder det tør jeg ikke gætte på.Grin
Svar
#3
(30-08-2013, 16:26)Quiks Skrev: Du burde godt ku male udstødningen med varmefast maling (husk højest mulig temperatur) og husk propper i begge ender, Ville nok bruge smerllerærede eller vådslibe papir og ved ikke om den ikke også skal ha en gang grundmaling også, Men hvor længe det holder det tør jeg ikke gætte på.Grin

Okay tak. Den kan holde til 650 grader er det nok?
Eftersom min scooter er stjålet, og jeg ikke får den tilbage igen, har jeg valgt at stoppe med at køre scooter ;(
Hot1 2004 km ukendt (Solgt) Hot2 2009 16539 km. (Solgt)
Hot3 2010 16700 km. (Solgt) Hot4 2012 4723 km. (Solgt)
Hot5 2013 1515 km. (STJÅLET)
Svar
#4
En billig sandblæsepistol og 20kg sand indtil den er HELT ren.
Zink grunder.
Varmefast maling.
Nogen bruger også klarlak Smil

Der ligger vist nok en god guide her på bs et sted Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
Det giver ikke rigtig nogen mening at grunde med zink, og så bruge en maling der kan holde op til f.eks. 650 grader.
Zink smelter allerede ved 419,5 grader (wikipedia), så det vil sige at det du har brugt som grunder er forsvundet før den varmefaste maling.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(30-08-2013, 16:44)Arbejdsnarkomanen Skrev: Det giver ikke rigtig nogen mening at grunde med zink, og så bruge en maling der kan holde op til f.eks. 650 grader.
Zink smelter allerede ved 419,5 grader (wikipedia), så det vil sige at det du har brugt som grunder er forsvundet før den varmefaste maling.

Mon ikke man kan få noget grunder der også kan tåle de 650 grader, Ved det selvfølig ikke men tænker selv på male min. Så det vil jeg lige få undersøgt nærmere.
Ser ikke pænt ud med en rusten udstødning også et pænt sort varmeskjold.
Svar
#7
Hvis malingen skal ha' en chance for at blive hængene skal udstødningen slibes ned så den er helt blank. Eller bruge Tempo's måde, nemlig at male udstødningen køre en tur, og så male den igen. Gør det en 3-4 gange så burde malingen blive hængende uden at bruge grunder eller varmefast lak.

Den varmefaste lak jeg brugte på en udstødning, boblede op efter nogle timers kørsel. Og jeg bruger ikke Tempo's metode Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Jeg har haft min udstødning af min ( Den lignede din til forveksling )

Sandblæst den komplet.
Og lakket den med 650c varmefast lak.
Det blev SUPER! flot og lignede faktisk at den var fabriks ny.

Det holdt lige præcis 5 måneder..
Det er 7 måneder siden og nu og nu er den næsten lige så rusten igen.

Jeg skal ha det lavet om igen og så får den kakkelovns maling med en pensel.
Hvad nytter det at det ser godt ud hvis det ikke holder ?
Så hellere et lidt grimmere finish og så at det holder.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#9
Jeg malede udstødningen på min T-Rex i forbindelse med service i industri ferien og har siden kørt 2-300 km og det er ikke faldet af, heller ikke på for røret.

Jeg rensede den godt af med en stål børste og brugte den varmefaste maling fra thansen. Den største fejl de fleste gør, er at de ikke læser instruktionen på dåsen, for der står på langt de fleste at de skal varme behandles efter endt lakkering. Den fra thansen mener jeg det var 200 grader i en time eller to, for at malingen kan hærde ordenligt op.
Gør du dette skal det nok holde.l
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Sandblæsning er nok det nemmeste mde at gøre den ren på. At skulle slibe den helt ned med sandpapir ville tage et år :S

Giv den en gang grunder først:
Varmefast Grunder
Lad det tørre og så mal:
Varmefast Maling

Maling/grunder ville jeg dog IKKE købe fra thansen eller lign. Evt tag fat i en autolakerer og få ham til at bestille noget hjem. Der findes maling som kan tåle noget mere end de billige produkter. Det eneste jeg lige hurtigt kunne finde ved en google søgning var dem der er linket til og vil skyde på de er nogenlunde. Det holder dog nok maks 1-2år (det kræver dog at ustødningen bliver 100% fri for rust og at man lukker for metallet med en grunder så hurtigt som muligt efter slbninng. Og vær obs på rust støv, et korn er nok til at fucke alt arbejdet i løbet af et par mndrs kørsel)

Edit: Bruger man de ekstra par kr det koster og får det hjem via en autolakerer, holder det resten af udstødningens liv. GSX'eren er fra 85' og forrørrene på den er da rustne, men ikke meget. Det er den type maling man skal have fat i Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
Jeg sleb mit forrør med en stålbørste på en boremaskine og malede den med 650 graders varmefast maling men den maling kunne desværre ikke klare temperaturen helt oppe på forrøret tættest ved motoren og er blevet helt grålig. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#12
(06-09-2013, 08:14)Baddi Skrev: Jeg sleb mit forrør med en stålbørste på en boremaskine og malede den med 650 graders varmefast maling men den maling kunne desværre ikke klare temperaturen helt oppe på forrøret tættest ved motoren og er blevet helt grålig. Grin

Kunne man ikke bare male alt rusten over med Ruster æder også slibe de værste ujævnheder væk og gi den en gang varmefast grunder også den farve varmefast maling man gerne vil ha bagefter.
Svar


Forum spring: