Søg Garagen Hej Gæst! Register

Multivar trykfjeder?
#1
Hej BS. Vil købe sån en Multivar fra Malossi. http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...-m-518852/ Til min PGO Hot 50. Da jeg syntes det snart er tid til at få en ny variator da den snart runder de 30.000. Men kan jeg godt installere trykfjedern der følger med? Den medfølgene skive kommer også i da det kun er til vedligeholdelse og kærlig omsorg. Ikke til at køre ulovligt! Men vil det give noget xtra Acceleration at sætte den i? Og kan det overhodet anbefales Spørgsmålstegn
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den kommer til at rende hurtige og bliver dermed ulovlig Blink med øjet

Trykfjederen er så hård at den kun vil gavne på tunede maskiner Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
Du kan sagtens bruge en malossi, med ringen i og holde dig under de 43 på rullefeltet. Fjederen er så intet værd på en lovlig knallert, eller for den sags skyld på en sportstunet knallert. Den du'r kun til baneracere.

At bruge Malossi'en er dog desværre ulovligt, da den øger farten mellem 2-8 km/t alt efter modellen den sidder på, og hvordan knallerten er kørt til. På mine Big's har den givet 4-6 km/t da jeg kørte ulovligt.

Du risikere en konfiskation, hvis det er anden gang du bliver stoppet og rullet, selvom den holder sig under de 43 km/t. Jeg ville ikke risikere en konfiskation selv, ved at køre med en Malossi, selvom mine knallerter får bedre trækkraft, med Malossi'en (plus lidt mere fart).

Køb en lovlig variator, så du på den sikre side. Den koster i omegnen af 4-500 kr.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Trykkfjederen som følger med er til noen modeller hardere enn original og til noen modeller bløtere. Til min Vivacity var
den hvite medfølgende fjæren 20-25% bløtere enn standard.

Mitt råd er at bruke original fjæren så sparer du mye arbeide.
Svar
#5
Den trykfjeder som der følger med Malossi multivar er slet ikke beregnet til at sætte i en standart scooter ,den vil slet ikke have krafter nok til at trykke den fjeder sammen.
Dit optræk vil blive meget dårligt og den vil også komme til at køre langsommer af det fordi den ikke kan trykke fjederen sammen.
Jeg har prøvet den fjeder på min Runner da den var ubegranset med den orginale cylender og jeg satte den orginale trykfjeder i igen for den kørte ikke godt med den fra Malossi.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En trykfjeder skal være så blød som mulig, så længe din rem ikke glider.

Jo hårdere trykfjederen er, jo mere effekt mister du til varme og slid.

Malossis fjeder er på mange modeller blødere end std. som Rune også skriver, til Piaggio er den også blødere end std.
Svar
#7
(30-08-2013, 09:41)12V Skrev: En trykfjeder skal være så blød som mulig, så længe din rem ikke glider.

Jo hårdere trykfjederen er, jo mere effekt mister du til varme og slid.

Malossis fjeder er på mange modeller blødere end std. som Rune også skriver, til Piaggio er den også blødere end std.

Ved ikke om den var blød eller hård til mine Big's. Men effekten var lig 0, da jeg prøvede den på Big1 i sin tid, som kørte med sportstun. Optrækket forsvandt stortset helt, så jeg gik tilbage til standardfjeder.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
At optrækket ændres enten til det bedre eller værre er fordi man skal tilpasse rullerne ved trykfjeder skifte. Jo hårdere fjederen er, jo tungere skal rullerne være for at holde de samme omdrejninger under acceleration og vice versa.

Det glemmer folk ofte, og så skubber de skylden på fjederen, om de har fået success eller ikke Smil
Svar
#9
Okay tak for svarene. Smil Så dropper jeg bare den trykfjeder. Men vil malossi multivar virkelig få min scooter til at rande hurtigere? Selv med skive? Er det muligt at sætte den originale skive i. Istedet for malossi skiven? Min scooter Rander allerede 40. Og det med alle begrænsninger som der nu er. Så. Den sku nødig rande mere end de 42-43 som de nu max må Neutral
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(30-08-2013, 11:06)12V Skrev: At optrækket ændres enten til det bedre eller værre er fordi man skal tilpasse rullerne ved trykfjeder skifte. Jo hårdere fjederen er, jo tungere skal rullerne være for at holde de samme omdrejninger under acceleration og vice versa.

Det glemmer folk ofte, og så skubber de skylden på fjederen, om de har fået success eller ikke Smil

Og jeg har aldrig kørt med andet end 7-7,5 grams ruller til mit sportstun Smil. Så det er muligt, at tungere ruller kunne ha' hjulpet. I starten i 2001 kørte jeg med 6,2-6,5 grams, men de var så alt for lette.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(30-08-2013, 11:28)PGO Tosse :) Skrev: Okay tak for svarene. Smil Så dropper jeg bare den trykfjeder. Men vil malossi multivar virkelig få min scooter til at rande hurtigere? Selv med skive? Er det muligt at sætte den originale skive i. Istedet for malossi skiven? Min scooter Rander allerede 40. Og det med alle begrænsninger som der nu er. Så. Den sku nødig rande mere end de 42-43 som de nu max må Neutral

Med den originale skiven burde den kjøre akkurat like hurtig med Multivaren som med original variatoren.
Svar
#12
(31-08-2013, 12:09)rune75 Skrev: Med den originale skiven burde den kjøre akkurat like hurtig med Multivaren som med original variatoren.

Er der garanti for at den passer på Spørgsmålstegn
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar


Forum spring: