Svar: 61
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2013
Hej atter en gang BS. Har for nyligt købt mig en brugt Kymco agility 45'er da jeg lige har fået køre kort.
Det en rigtigt fin maskine fra 2007 med alle service overholdt og ikke en eneste bule eller risse. Men den er dog lidt sløv. Den køre 47-49 på ligevej med skiven pillet. Ellos har den et fantastisk optræk. Men kunne godt tænke mig at hvide hvordan jeg lige får den til at snige sig op på de 57-60 stykker. Har ingen forstand på 4-taktere. har over vejet at købe en ny udstødning (Naraku Traffic) da den gamle er rusten. Vil det gøre nogen forskel? Eller er der nogen andre begrænsninger jeg kan fjerne for at den rander bare lidt hurtigere?
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Udstødningen giver ingenting, da 4-taktere ikke brugere udstødningen til andet at spytte luft ud
Du kan forsøge dig med en ubegrænset CDI og en længere rem, det skulle gerne give lidt på toppen.
Svar: 61
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2013
(26-08-2013, 16:02)Arbejdsnarkomanen Skrev: Udstødningen giver ingenting, da 4-taktere
Den har jeg hørt før men det kunne jo være at miraklernes tid ikke var overe i nu.
Kunne det tænkes at det ville give lidt xtra skub vis jeg nøjes med at sætte anden vario på? Tænker. Naraku HS Vario og en Malossi Kevlar rem?
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(26-08-2013, 16:09)PGO Tosse :) Skrev: Den har jeg hørt før men det kunne jo være at miraklernes tid ikke var overe i nu.
Kunne det tænkes at det ville give lidt xtra skub vis jeg nøjes med at sætte anden vario på? Tænker. Naraku HS Vario og en Malossi Kevlar rem?
Det er sjældent varioen giver noget på toppen, men dens forbedrede rullebaner gør accelerationen hurtigere
Malossi remmen er ikke helt tosset, den er en smule længere end original remmen
Svar: 61
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2013
26-08-2013, 16:28
(Dette opslag var sidst ændret: 26-08-2013, 16:29 af PGO Tosse :).)
Takker og bukker så må jeg ud og købe sån en vario inden for den næste uge
Men har du nogen forslag til en god rem eller en som måske er lidt strammere?
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(26-08-2013, 16:28)PGO Tosse :) Skrev: Takker og bukker så må jeg ud og købe sån en vario inden for den næste uge
Men har du nogen forslag til en god rem eller en som måske er lidt strammere?
Selvtakker
Jeg kører selv med denne rem:
http://www.speedline.dk/da/scooter/kiler...-vc-dv048/
Der er ikke noget eksotisk over denne, den er bare lidt længere og giver en smule topfart.
Svar: 61
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2013
(26-08-2013, 16:02)Arbejdsnarkomanen Skrev: Du kan forsøge dig med en ubegrænset CDI.
Vil helst ikke skifte CDI. Da den sikkert kommer til at rande op i de høje bøde felter. Og er ikke Interesseret i klip i kortet osv .
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar: 61
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2013
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Men at den kører 47-49 på lige vej lyder ikke helt normalt. Min render ca. 55km/t med "pillet skive" / glat gliderør kun
Svar: 61
Tråde: 7
Tilmeldt: Jun 2013
(26-08-2013, 16:37)Arbejdsnarkomanen Skrev: Men at den kører 47-49 på lige vej lyder ikke helt normalt. Min render ca. 55km/t med "pillet skive" / glat gliderør kun
Ja syns også selv det lyder af lidt. Mit speedometer siger 53-55. Men da jeg tog den på GPS idag vidste den max 49 og det var ned af en stjel bakke.
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
Du nævnte den er fra 07'..
Måske er de ældre årgange begrænset mere. Min er en årgang 12'.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
26-08-2013, 17:17
(Dette opslag var sidst ændret: 26-08-2013, 17:20 af Havoc.)
(26-08-2013, 16:39)PGO Tosse :) Skrev: Ja syns også selv det lyder af lidt. Mit speedometer siger 53-55. Men da jeg tog den på GPS idag vidste den max 49 og det var ned af en stjel bakke.
Agilityens speedometer er utroligt misvisende. På min når speedo siger 80km/t er det 72km/t på GPSen. Smid lidt ekstra efter en variator og køb en
Malossi Multivar. Jeg kørte med Naraku Variatoren, den var en del bedre end den originale men den blev slidt ret så hurtigt (ca 15.000km kørt, og den har vel små 10.000km i sig endnu, men har skiftet til en Multivar
. Det kan give lidt at sætte en lidt større dyse i. Den har en #80 fra fabrikken, men kan godt håndtere en #82-84. Tjek dog tændrøret inden og efter du skifter dysen.
Edit: Jeg startede med at skifte dyse til en #82 og pillede ringen, der gik den ca 51km/t efter gps. Tabte dog meget fart op ad bakke. Ned ad bakke kunne den snige sig op på 56km/t.