Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco agility 45'er lidt for langsom
#13
(26-08-2013, 16:47)Arbejdsnarkomanen Skrev: Du nævnte den er fra 07'..
Måske er de ældre årgange begrænset mere. Min er en årgang 12'.
Ja Det skulle ikke undre mig. Ligesom nye PGO'er er bare meget mere begrænsede end hvad de engang var. Neutral
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(26-08-2013, 17:17)Havoc Skrev: Agilityens speedometer er utroligt misvisende. På min når speedo siger 80km/t er det 72km/t på GPSen. Smid lidt ekstra efter en variator og køb en Malossi Multivar. Jeg kørte med Naraku Variatoren, den var en del bedre end den originale men den blev slidt ret så hurtigt (ca 15.000km kørt, og den har vel små 10.000km i sig endnu.

Ja det ligger mig bekendt at sån nogle speedometere er en 5-7 km/t foran. Men tror stadig Jeg starter ud med en Naraku kampagne til den Fræk og så kan det godt være jeg prøver at dyse en 2-4 op vis Jeg stadig ikke bliver tilfreds men mange gange TaK for de hurtige svar! Smil Det skal da ihverfald prøves. Grin
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#15
Der er noget galt. Min har toppet på 62km/t på gps kun med glat gliderør.
Prøv at følg det her og se om det hjælper.

1: Juster ventiler. ( Køre med en stram 1.0 søgeblad )
2: Tjek / Skift luftfilter.
3: Juster luftskrue. ( Min skulle længere ud end foreskrevet )
4: Rens karburatoren og kontroller hvilken dyse du har. (Min er størrelse 80)
5: Tjek dine forhjuls og baghjuls lejer.
6: Tjek dit dæktryk ( Køre med 2-2.2bar og det har MEGET! at sige ifbm top fart )
7: Tjek dine ruller ikke er for lette ( Køre med 6.75g )

Som Bonus info mit gas kabel er begrænset så jeg ikke kan give de sidste 3mm nede ved karburatoren, og med det topper den stadig på 58km/t ad lige vej.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#16
(26-08-2013, 16:09)PGO Tosse :) Skrev: Kunne det tænkes at det ville give lidt xtra skub vis jeg nøjes med at sætte anden vario på? Tænker. Naraku HS Vario og en Malossi Kevlar rem?

Jeg kør med Naraku HS og åben CDI og min kør 55-60 km/t lige ud, 73 km/t ned af bakke.
Godt nok er det ikke en Agility, men en 4 takter som din.

Top fart.

Normal tur.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#17
Halløjsa. Grøn grin

Det sker nogle gange for fir-taktere at de bliver utætte i ventilerne, hvilket man sagtens kan fikse, men er det ikke problemet, så kommer her min historie om fart i en agility. Blink med øjet

Først, en glat glidebøsning, så var jeg oppe på 55 km/t på speedometer, hvilket nok har været 50 ægte. Derefter var det at save i CDI'en for at fjerne begrænsningen dér, således at den kan komme op på 9000 omdrejninger i stedet for kun 7500. Dette tillader at man kan bruge hele effektbåndet, hvilket giver ca. 5-10 km/t højere topfart og med de rette ruller giver bedre accelleration. Grin

Derefter skiftede jeg til et malossi multivar, hvilket gav hurtigere accelleration og lidt højere topfart, men det kan lige så godt have været fordi den gamle var slidt. Jeg kørte dengang med et "powerluftfilter" og #86 dyse, men jeg har senere med trykmåler fundet ud af at man kan få helt fri gennemgang gennem det originale ved at fjerne begrænsningen. Du skal så fjerne den indsnævring der sidder støbt ind i gummistykket mellem karburator og filterkasse, ca. 7 cm fra filterkassen og så skal du med et pudseværktøj på en dremel fjerne alle fejl fra støbningen der sidder i luftvejene og glatte alle ujævne kanter ud. Grunden til at jeg anbefaler det værktøj er at det smelter plastikken en smule, så det efterlader en helt glat overflade, men har du for høj hastighed bliver overfladen ujævn. Smil

For at få højere gearing kan man bruge en malossi X-kevlar rem, som speedline sælger, da den er 2% længere end den originale, hvilket jeg opdagede at lige var nok. Grin

Angående ruller fandt jeg frem til at det optimale var at blande 6g og 6,5g således at gennemsnitsvægten var 6,25g, men jeg anbefaler stadig at bruge følgende fremgangsmåde til at finde rullevægten og dysestørrelsen:

- Køb et par sæt ruller (og et par dyser) og et stopur og find en lang lige strækning.
- Stå helt stille ved starten af strækningen og start stopuret i samme sekund du drejer gashåndtaget helt i bund og stop det når du når 50 km/t, eller når du har kørt en kendt strækning du mener du vil kunne stoppe uret ved hver eneste gang.
- Dette gør du tre gange med hver rullevægt og hver dysestørrelse og den, hvor det går hurtigst er bedst. Grin
- Optimér først ruller og derefter dyse. Det er dog muligt at du lige må dyse lidt op inden du går i gang med rullerne, hvis den er for sløv til at lave testen. Blink med øjet

Det er lidt en selvfølge med friskt tændrør, rent luftfilterelement, at gear- og motor-olie er skiftet når den har trængt, at bremserne ikke støder på og at forhjulet er smurt. Grøn grin

Du kan derudover også både bedre motorgang og nemmere koldstart ved at skifte til iridium tændrør og en 31.000V tændspole.

På denne måde, med den forskel at jeg ikke brugte det originale luftfilter, nåede jeg 72 km/t på gps, hvilket er 80-85 på speedometeret. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Det kan jeg altså ikke forstå Baddi du har/havde følgende ting som jeg ikke har:

Savet CDI boks.
Mallossi Multivar.
Power filter.
Indsnævring der sidder støbt ind i gummistykket mellem karburator og filterkasse fræset væk.
2% længere rem.
31.000volt Tændspole.
Iridium tændrør.

Og det giver kun 10km/t mere på gps end hvad min kan FortvivletSpørgsmålstegn
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#19
Tak for svarene og mange tak Baddi. For den detaljeret forklaring! Vil give den et stort service til den føreste. Så får den tjekket Gear olie, Ventiler, og så vil jeg få købt sån en Naraku HS vario, Malossi rem, Stage6 Deeptone uds. Og tjekket luftfilter Grøn grin Og vil prøve det med den lange strækning og se hvilken vægt der giver mest skub. Og mange tank for linkene vil jeg også få købt Grin Og vis det stadig ikke funker som det skal må jeg jo prøve med en Naraku CDI. Som sidste udvej Smil

Vil lave en 'post' her når jeg har fået set det hele til Smil
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#20
(27-08-2013, 21:15)PGO Tosse :) Skrev: Tak for svarene og mange tak Baddi. For den detaljeret forklaring! Vil give den et stort service til den føreste. Så får den tjekket Gear olie, Ventiler, og så vil jeg få købt sån en Naraku HS vario, Malossi rem, Stage6 Deeptone uds. Og tjekket luftfilter Grøn grin Og vil prøve det med den lange strækning og se hvilken vægt der giver mest skub. Og mange tank for linkene vil jeg også få købt Grin Og vis det stadig ikke funker som det skal må jeg jo prøve med en Naraku CDI. Som sidste udvej Smil

Vil lave en 'post' her når jeg har fået set det hele til Smil
Har selv haft en stage6 deeptone, solgte den dog hurtigt igen pga. disse to ting:

1. Den passer ikke 100% i ophænget, så det er noget med at modificere det lidt for at begge bolte kan sidde i, og de originale bolte passer ikke, men det er dog standard millimeter gevind der er i blokken, så nogle andre er nemme at finde.

2. Når man rammer omdrejningsbegrænseren larmer den SINDSSYGT meget, så meget at man får ondt i hovedet hvis ikke man slækker lidt på gassen

Den har dog en rigtig fed lyd under acceleration, og er nærmest lydløs når man holder en konstant fart.
Svar
#21
(27-08-2013, 17:45)zzzzleepy Skrev: Det kan jeg altså ikke forstå Baddi du har/havde følgende ting som jeg ikke har:

Savet CDI boks.
Mallossi Multivar.
Power filter.
Indsnævring der sidder støbt ind i gummistykket mellem karburator og filterkasse fræset væk.
2% længere rem.
31.000volt Tændspole.
Iridium tændrør.

Og det giver kun 10km/t mere på gps end hvad min kan FortvivletSpørgsmålstegn

Altså powerfilteret var dengang, men ikke noget jeg bruger længere idet jeg har fundet ud af at det originale ikke er særlig begrænsende hvis man fjerner indsnævringen. Grin

Angående hastighed, så er det altid: Omdrejninger x gearing x hjulets størrelse, så hvis du stadig har den originale CDI med begrænsning til 7500 omdrejninger så burde det give 20% højere fart at fjerne den begrænsning, hvilket er lidt over 12 km/t, hvis du kører 62 km/t på gps. Smil
Jeg kan ikke lige få det til at hænge sammen idet jeg ikke kun med glat gliderør og dyse og ruller indstillet kunne køre så hurtigt, men du må være heldig så. Grin
Jeg ved blot at jeg på den måde kunne køre gearingen helt ud og ramme maks. omdrejninger på 9000 omdr., så speedometeret viste over 80 og den så kørte 72 km/t på gps, så jeg har haft konstateret at det er det absolut højeste en agility kan komme til at køre uden at ændre i reduktionsgearingen eller at bruge en CDI der går højere end den originale når den er savet, men også at den godt kan komme der op uden at ændre noget internt i motoren. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Ja jeg er nu også godt tilfreds med den fart min skyder.
Kan du huske hvor meget det gav med remmen der var de ca 2% længere ?
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#23
(28-08-2013, 21:28)zzzzleepy Skrev: Ja jeg er nu også godt tilfreds med den fart min skyder.
Kan du huske hvor meget det gav med remmen der var de ca 2% længere ?

Jeg husker det ikke helt da det er længe siden, men jeg mener at det var 2-5 km/t på speedometeret. Det var altså ikke så meget, men lidt har også ret. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#24
(26-08-2013, 22:06)zzzzleepy Skrev: Der er noget galt. Min har toppet på 62km/t på gps kun med glat gliderør.
Prøv at følg det her og se om det hjælper.

1: Juster ventiler. ( Køre med en stram 1.0 søgeblad )
2: Tjek / Skift luftfilter.
3: Juster luftskrue. ( Min skulle længere ud end foreskrevet )
4: Rens karburatoren og kontroller hvilken dyse du har. (Min er størrelse 80)
5: Tjek dine forhjuls og baghjuls lejer.
6: Tjek dit dæktryk ( Køre med 2-2.2bar og det har MEGET! at sige ifbm top fart )
7: Tjek dine ruller ikke er for lette ( Køre med 6.75g )

Som Bonus info mit gas kabel er begrænset så jeg ikke kan give de sidste 3mm nede ved karburatoren, og med det topper den stadig på 58km/t ad lige vej.

Undskyld men er lige nysgerrig med hensyn til det Gaskabel hvordan har de lavet den begrænsning ?
Svar


Forum spring: