Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio NRG power DT - problem med fuld gas
#1
Kunne ikke rigtigt finde en god overskrift til mit problem, men har da prøvetSmil
I hvert fald så har jeg denne Piaggio nrg power dt fra 2010 som kun har kørt 2000km. Jeg prøvekørte den før jeg købte den og da kørte den upåklageligt. Pludselig et par uger efter tager jeg mig en tur på den, og ligger så mærke til at den ved fuld gas "dør" sådan lidt pludseligt, og kommer så lidt efter op i omdrejninger igen, og så forsætter det så igen og igen. Giver jeg bare en lille smule slip for gassen kører den uden problemer.

Det undrede mig meget, men jeg besluttede mig for at rense karburatoren (den så meget fin og ren ud, men alligevel fik den en tur), og fik også lige tjekket luftfilteret og det var fint. Det hjalp nu ikke, og har stadig samme problem. Har også indstillet luft skruen på den, og det hjalp heller ikke. Så nu sidder jeg lidt og tænker på om det kunne have noget at gøre med tændrøret. Jeg pillede det ud, og det så altså ikke så godt ud.

Har så bestilt et nyt, men tvivler lidt på om det har været årsag til mit problem?
Har taget en lille video her (Tag jer ikke af alle de lamper der lyser, det er pga. jeg har fjernet batteriet, da det skal udskiftes):
http://youtu.be/B9z3LiUe55o
Her er så lidt billeder af hvordan tændrøret så ud:
   
   
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det er ligefør jeg tør sætte en lunken slots på at et nyt tændrør løser dit problem Blink med øjet

Jeg tror:
At når du giver fuld æde, får tændrøret svært ved at følge med, men når du giver mindre gas så kan det lige klare det (Det lyder som hvis ens tændrørshætte sidder løst på og gnisten hopper)

Prøv evt at skrup det tændrør med en stålbørste, for at få de værste koksrester af.. Det er faktisk vildt at den kan køre med det der! Smil

Og så lige en lille video omhandlende "tomme omdrejninger".


Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
OH, FUC..! Det havde jeg ingen anelse om at der kunne ske med den, så det gør jeg aldrig igen!!Målløs
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
(26-08-2013, 13:17)Ra1994gh Skrev: OH, FUC..! Det havde jeg ingen anelse om at der kunne ske med den, så det gør jeg aldrig igen!!Målløs

Jeg selv har aldrig hørt om nogen hvor det er sket, men at det kan ske er rigeligt Blink med øjet

Skriv lige hvad du finder ud af Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
(26-08-2013, 17:28)Jacob k Skrev: Jeg selv har aldrig hørt om nogen hvor det er sket, men at det kan ske er rigeligt Blink med øjet

Skriv lige hvad du finder ud af Smil

Får først tændrøret imorgen, så det er først der jeg kan give meldingBlink med øjet
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja, som gættet så var det altså kun tændrøret der skulle udskiftes. Den kører SUPER igen Smil
http://www.youtube.com/watch?v=kZeyBeeQBS8
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#7
Det var sq alligevel heldigt! (Jeg har nemlig drukket bajeren..Grin)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: