Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mislyd fra variator-område
#1
Hej folkens!

Jeg har fået et alvorligt problem med min scooter efter den har stået stille over en længere periode...

Den er begyndte at give en rasle/mislyd fra omkring variatorskjoldet, og det bliver kun værre hvis jeg giver gas.

Jeg har for nyligt skiftet ruller og nylonstyr, så regner ikke med at det kan være dette SpørgsmålstegnSpørgsmålstegn

Der er et link, med videoklip af problemet i tomgang.

www.tinypic.com/player.php?v=15ogx2h&s=5

Håber i kan hjælpe mig, da det vile betyde rigtig meget.

Venlig hilsen Fræk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(23-08-2013, 11:49)KimBruun Skrev: Hej folkens!

Jeg har fået et alvorligt problem med min scooter efter den har stået stille over en længere periode...

Den er begyndte at give en rasle/mislyd fra omkring variatorskjoldet, og det bliver kun værre hvis jeg giver gas.

Jeg har for nyligt skiftet ruller og nylonstyr, så regner ikke med at det kan være dette SpørgsmålstegnSpørgsmålstegn

Der er et link, med videoklip af problemet i tomgang.

www.tinypic.com/player.php?v=15ogx2h&s=5

Håber i kan hjælpe mig, da det vile betyde rigtig meget.

Venlig hilsen Fræk

Samlet forkert.. Når lyde kommer efter man har rodet har man enten smadret noget eller samlet forkert!
Og med den lyd der er der helt sikket mærker derinde så du kan se hvor den rammer på.
Svar
#3
Men det er nemlig det der ikke er, både kilerem, variator og kobling ser ud som de skal.

Der er ingen hakker eller noget i nogle af delene, og derfor tror jeg ikke det er det?
Svar
#4
Start op uden skjold og se hvad der sker ?
Men pas nu lidt på Smil
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#5
(23-08-2013, 16:30)zzzzleepy Skrev: Start op uden skjold og se hvad der sker ?
Men pas nu lidt på Smil

Det er ikke alle scooter der kan starte op uden skjold, min kan f.eks. ikke.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(23-08-2013, 18:03)Flemmingo Skrev: Det er ikke alle scooter der kan starte op uden skjold, min kan f.eks. ikke.

Jo, da. Du holder bare en stjerneskruetrækker på startdrevet, mens du trykker på startknappen. Det gjorde jeg. Smil

Svar
#7
Ja eller piller starter drevet ud og starter den med kickstarter Smil

Jeg har engang prøvet at skulle holde på drevet mens jeg startede og der var jeg ved at miste et par fingre
så det vil jeg ikke anbefale Rullende øjne
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
Jep, pil starterdrevet ud, og startet maskinen med en skruemaskine Smil
Svar
#9
Nu skal jeg lige have lidt hjælp, jeg har ikke så meget forstand på hvor de forskellige ting sidder.

Starterdrevet, hvor befinder det sig henne? Og kan man ikke bare starte den med skjold på, og så pille det af? Spørgsmålstegn Rullende øjne
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
[Image: 11169.jpg]
Et starterdrev ser sådan her ud.

Jeg ville ikke pille skjoldet af imens den kører, da delene roterer meget hurtigt.
Svar
#11
Det er bedst at pille starter drevet ud og starte med en boremaskine eller kickstart, da starterdrevet kan ryge ud og det lyder ikke så godt Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
Tror ikke du har spændt vario rigtigt. Jeg har lagt nogle film her:

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=16792
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: